Gå til innhold

Sleeping on the job


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke har sett programmet burde jeg vel egentlig bare la være å skrive noe om saken, men det med sovingen vil jeg nå kommentere.

Det har skjedd MANGE ganger og vil fortsatt gjøre det. Selv hos de mere "velrenomerte" selskapene. Og hvis et medlem av cabin crew tar seg en liten blund mens de andre er våkne klarer jeg ikke helt å se det store problemet.

I cockpit har man også organized napping procedures...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sannsynlighet for at Ryanair gidder å la flyvertinnene sine fly som vanlige passasjerer...

 

Det kan jo faktisk hende hun fløy passivt som noen sier her og skulle jobbe først på neste flight eller på en annen flight fra flyplassen de landet på. Dette er vel ganske vanlig praksis i de fleste flyselskap ville jeg tro. Har selv ved flere anledninger sittet ved siden av kabinpersonale i uniform som flyr passivt for å så skulle jobbe på neste leg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg på her,siden jeg kjenner ei som har jobbet i Ryanair. Og hun kunne komme med samme rystende historie som den artikkelen om hun 18 årige svenske jenta, om "slave"kontrakter og generelt dårlig arbeidsmiljø, sviktende sikkerhetsrutiner osv. Hun holdt ut i 3 mndr,jobber nå forøvrig i IcelandAir hvor hun trives utmerket med både betingelser,arbeidstid,miljø og fokus på sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre blir mitt innlegg off-topic, men det får så være.

 

Det at SAS Braathens nå blir halshugget for billettpriser, synes jeg er litt feil.

 

Ok, noen ganger hater jeg SB, men det får være måte på. Folk klager på billettprisene, likevel betaler dem for de dyreste billettene når de får billigere billetter på samme strekning for en pris på over to tusen mindre, med den haken at de ikke kan avbestille billettene.

 

Greit nok, en ufordelaktig hake som sikkert ikke blir brukt så ofte, likevel betaler folk for den dyreste billetten så de kan avbestille i tilfelle, snakk om idioti fra deres side, sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke kalle det for blodpriser sammenlignet med sas+

 

Det er vel kanskje der feilen ligger? ..at du sammenligner med SAS altså?

 

Blir som å sammenligne et eple med en appelsin, eller et flyselskap med et rutebilfirma...

 

Det eneste Ryanair og SAS har til felles, er at begge flyr 737... Der slutter alle likheter sånn jeg ser det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...