Gå til innhold

Kommende NATO øvelse


Peter Nørkjær

Anbefalte innlegg

Hejsa.

 

I forbindelse de kommende to øvelser ”Tactical Leadership Programme 2006” (TLP 06) og "Brilliant Arrow 2006" (BRAW 06) overvejer vi at lukke de berørte luftrum i Danmark for civil trafik på vatsim.

 

Men inden jeg gør for meget ud af det, vil jeg lige høre, om der er nogle der har en interesse i, at vi gennemfører disse restriktioner.

Både ét om trafikpiloter vil okay'e at fx Aalborg FIS bliver lukket mellem FL55 - FL245.

Og to om nogle har en interesse i at lege militærøvelse i Skagerak og Nordsøen.

 

Der er nogle bestemte regler for militær-flyvninger på VATSIM, herunder at det ikke er tilladt at intercepte andre uden dennes tilladelse.

Men på den anden side, kunne det være sjovt for Jer, hvis der både kom jagerfly, AWACS etc. I nordmænd plejer at lide militærflyene.

 

Nogen interesserede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig sier jeg ja til alt som er med på å øke realismen i vår VATSIM-verden, og restriksjoner av luftfrom og militær trafikk er jo en del av hverdagen til alle piloter. Å høre litt militære callsigns som man gjerne ikke hører hver dag på radioen er også topp mener jeg. Men det er viktig at dette blir helt gjennomført, altså at alle som sitter ATC følger dette. Regner med at alle leser NOTAM på www.vaccsca.org, da det er de som er plukket ut til å gjelde på VATSIM ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu er det jo ikke mig, der skal bestemme, hvad I skal lave der ude i Nordsøen.

 

Men jeg regner med, at vi spærrer områderne HANSTHOLM og FANOE af, sammen med transit-områder som beskrevet i denne AIP SUP:

http://www.slv.dk/Dokumenter/dscgi/ds.py/Get/File-7416/EK_SUP_2006_01_TLP06_BRAW06.pdf

 

Desuden har jeg taget kontakt til DutchMil (Hollandsk Militær Koordinator) for at høre, om vi skal lave et joint-effort på den her.

 

Første "slag" er om et par uger. Jeg håber at have mere information inden da.

 

Godt at høre, at der er interesse for sådan noget her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg regner med at vi lukker luftrummet i disse dage (som minimum:

15-17 MAR, 20-24 MAR, 27-31 MAR og 03-07 APR.

 

Det slår mig, at alle disse dage er hverdage, så det kan overvejes, om vi også skal lukke af i weekenden.

Desuden er der IRL kun spærret af i dagstimerne. Her regner jeg med, at vi også lukker om aftenen.

 

Som AOR Denmark, sørger jeg for, at luftrummet er spærret af. Men jeg planlægger ikke nogle events for Jer. Hvis nogle vil ud og lege i Nordsøen så er I velkommen. Og er der nogle der vil lave et event, så er det naturligvis verdensklasse.

I skal blot huske, at VATSIM's regler stadig gælder.

 

Jeg har ikke hørt fra DutchMil endnu, så jeg kan ikke side noget om, hvordan det kommer til at være på tværs af landene.

 

Der er to store områder, der afspærres: HANSTHOLM og FANOE. Det ene er i Skagerak og grænser op til Norge. Det andet er i Nordsøen og grænser op til Bremen og Amsterdam FIR.

Disse områder vil være afspærret i hhv MSL/FL460 & FL55-FL460 for civil trafik, hvis der er aktivitet i sektoren.

 

Desuden er der et par korridorer til Aalborg, Karup og Skydstrup. Området omkring disse lufthavne vil være afspærret FL55-245 for civil trafik.

 

Det er hvad jeg har nu.

 

Se evt AIP SUP'en nævnt i en tidligere post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...