Gå til innhold

Flightsimtreff i Bodø til Helga


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått ordna avtale om lokaler ved Skau Skole ifra fredag ettermiddag til Søndags kveld. Opplegget blir som for et år sia. Med flyging over netverk. Bindende påmelding til undertegnede via PM her på forumet. Dette gjelde de av dere som skal ta med egen PC. Frist for påmelding er Torsdag 27 Oktober kl 2400.

 

Jeg stiller med en oppdatert AIP for de som ønsker å se litt i den under treffet.

 

Kommer tilbake i løpe av kvelden med mere info.

 

Mvh

Steinar Grindstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en oversikt over planlagte aktiviteter på treffet.

 

VFR konkuranse. Vinneren av denne konkuransen for en time flyging med Instruktør ifra Bodø Flyklubb.

 

Landingskonkuranse på Kai Tak med Boeing 747 under vanskelige forhold. Minima sikt, moderat vindt og turbolens.

 

Dogfight med Pacific fighters

 

Gruppeflight ifra en eller anna flyplass i Norge ned til sydligere havstrøk.

 

Med forbehold kommer Roald Hansen å avholder en demostrasjon av systemene på Level-D sin B767.

 

I tillegg blir det en tur ut for å spise Pizza.

 

Planen er at vi skal holde det gående ifra Fredags ettermiddag å fram til Søndag. Så beregn stort intakk av kaffe eller andre kofeinholdige drikker for ikke å sovne av ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende Steinar.Hvordan er mulighetene for overnatting fra Lør til Søn? som vi snakket om. Noen av oss eldre garde vil gjerne tynne ut kaffen med litt Jet3 utpå ""

Gruppeflighten vil gå fra Bodø til Genova i Nord-Italia, LIMJ sceneryet finner dere her:

http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004scen&DLID=43718

 

Kart LIMJ her:

http://www.avipalermo.it/carte.aspx

eller her:

http://www.ead.eurocontrol.int/

Tar selv med noen Jeppersen-kart.

 

Selve turen tar ca litt i overkant av 3-timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er mulighetene for overnatting fra Lør til Søn?

 

Det ser dårlig ut, dessverre. Det blir nok soving på sure gymsalmadrasser...

 

Jeg fikk vel et slags ansvar for å arrangere ei slags turnering eller en slags konkurranse i IL-2. Nå ser det tvilsomt ut for min personlige deltagelse med PC pr. i dag, men jeg ser for meg at vi rett og slett setter opp to lag, da etter hvilken side av bordet vi sitter på, og bare prøver å drepe hverandre så mye som mulig i løpet av et bestemt tidsrom. Andre idéer? Noen spennende multiplayer-missions?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landingskonkuranse på Kai Tak med Boeing 747 under vanskelige forhold. Minima sikt, moderat vindt og turbolens.

Er turbolens mye værre en turbulens ""

 

Dette høres jo koselig ut, synd at jeg skal jobbe i helgen. "" Hadde hatt lyst å kommet å hilset på simmere i fra Bodø-området. Flytta tilbake hit etter et opphold i Svolvær og har derfor ikke truffet noen av dere før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbolens er farlige saker ja "" Det gir både trykkfall og effekttap i harde konkuranser ""

 

Kai Tak...trodde du.. ""

Jeg blir å sette opp en vær-fil som alle skal bruke, slik at vi alle får samme forholdene. Dere vil naturlig nok ha behov for litt grunnleggede navigeringskunskaper da dette ikke kommer til å bli en solskinstur. De som bruker PMDG må gjerne programere FMS så langt de vil. Og pilotene som ønsker bruke GPS eller andre hjelpemidler er også hjertelig velkommen. Konkuransen går ut på å få flyet trygt ned på peneste mulig måte (rullebanen ja!).

 

Det vil være valgfritt hvilken B747 man ønsker bruke, Men vil anbefale en god freeware fremfor default. Er det noen som ønsker bruke, men ikke er i besittelse av PMDG 744 så blir det sikkert mulighet å få lånt en maskin med denne innstallert.

 

Jeg tar med nødvendige kartmateriale til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper på godt oppmøte.Jeg kommer ikke før på Lørdags formiddag.Er det noen som er intristert i å overnatte? Jeg kunne godt tenkt meg det,er jo fullt mulig og ligge på gysalmadrasser med et ekstra liggeunderlag oppå og sovepose.Der fins jo også et lite kjøkken/m steikovn for pitza steiking.

Syns vi burde vudere dette. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper på godt oppmøte.Jeg kommer ikke før på Lørdags formiddag.Er det noen som er intristert i å overnatte? Jeg kunne godt tenkt meg det,er jo fullt mulig og ligge på gysalmadrasser med et ekstra liggeunderlag oppå og sovepose.Der fins jo også et lite kjøkken/m steikovn for pitza steiking.

Syns vi burde vudere dette. ""

 

Går sikkert an det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noen små endringer her. Da de aller fleste tilbakemeldingene til meg tyder på at de fleste ikke stiller før Lørdag ser jeg egentlig ikke hensikten med at vi starter opp på Fredags kveld.

 

Jeg foreslår at vi møtes på Skau Skole Lørdag kl 1200. Ca kl 1300 blir det avgang på gruppeflighten ned til Genova. Ca kl 1700 blir det dogfight. Etter end dogflight vil det bli fri flygging samt at Terje svenning kommer å informerer oss om den konkuransen vi skal ha på Søndag. Utpå kvelden er planen at vi skal få oss litt pizza på den lokale kroa. Etter det krobesøket vil det resten av kvelden være fritt fram for diverse flyging etter eget ønske så lenge man ønsker det. De som vil kan være i lokalet hele natta. Dette må jeg ha avklart engang utpå lørdag, slik at brannvakta for den infoen de trenger der. Søndag blir det VFR konkuranse og Landingskonkurans på Kai Tak, samt fri flyging! Ca kl 1900 begynner vi å pakke sammen, sånn at vi er ute av lokalene ca kl 2000.

 

De som tar med egen PC er selv ansvarlig for å ta med egen nettverkskabel og sjøteledning med nok kontakte til sitt strømbehov.

 

Det vil bli lagt ut kabeltromler man kan koble skøteledniga i, slik at man ikke trenger å treke flere ledniger en nøvendig over gulvet.

 

Vell møtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få be om litt help av dere som bor i Bodø, å som har bil. Jeg må utover til Skau en gang i morra formidag å prate med rektor der. Men problemmet er ikke å komme seg til Skau, men tilbake til Byen. Så om det er noen her som kan være behjelpelig, så kontakt meg på 48149933 så snart som mulig!

 

På forhand takk for hjelpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt det formelle med Skau Skole i orden, og Vaktmester møter oss i morra Lørdag den 29 kl 1200 får å låse oss inn! Det vil bli satt opp liste over hvem som skal overnatte, å det må hele tiden være minst en voksen person som er våken å går brannrunde.

 

Jeg tar med skriver for å få laga denne lista på stedet når jeg har oversikt over kem som overnatter der.

 

Bruk av steikovn er ikke lengre tillatt da denne løser ut brannalarmen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...