Steinar Grindstein Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Da det ble tidlig kveld på jobben idag har jeg bestemt meg for å ta med kameraet å spotte litt i Bodø. Vist det er noen i området som vil være med, så er det bare å dukke opp ved Byggmaker. Tenkte jeg skulle få tatt noen avgangsbilder. Er å treffe på 48149933 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Denne turen ble ikke helt vellyket! Etter å fått fanga inn tre SASBraathens avganger kommer Militærvakta forbi, jeg klarer ikke å få gjemt unna kameraet, å dermed tok de filmen min Dette er noe man bare må regne med når man vil ta bilder av fly i Bodø. Jeg ble imidlertid lovet at jeg skulle få de bildene som ble godkjent etter at fotolabben til Bodø Flystasjon hadde fått fremkalla bildene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Velkommen i klubben, Steinar. Ikke godt å lure seg unna de der . Du fikk forresten ikke noen bilder av Papa Quebeck når du var der, da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Sorry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Papa Quebeck what? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 LN-NPQ . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Det heter nå Quebec, gjør det ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Quebec, Kvibekk, same [*********]. På sambandet hører du ikke forskjell . Neida, du har nok helt rett, Magnus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Harald Olsen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har ikke blitt tatt filmen fra, men politiet kom en gang og lurte på hva jeg bedrev da jeg stod på langstranda og knipset litt De viste også interresse i scanneren min i bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Nei, dere får ta dere en tur til det frie land aKa Trondheim lufthavn værnes...der pælmer de slike filmer etter deg om du går tom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 LN-NPQ . Aha .. det er hjernen som svikter .. som alltid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Nå har vakta på flystasjonen ringt å sagt at alle bildene som var av interesse for dem var blitt godkjent å at æ kan komme til hovedvakta å hente bildene. fikk oxo ei formaning om ikke å stille meg opp flere ganga å ta bilder ved Flystasjonen Akkurat som jeg har tenkt å følge det rådet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Huff da Steinar! Dette var et brått møte med Bodø og flystasjonen Skal vist være mulig å søke om å få komme inn på stasjonen og knipse bilder med retning mot terminalen. Ernst har vel kansje mere peiling på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Mot terminalen? Vel, når jeg og klassen min var der for noen få år siden (2 år siden nå) og besøkte russiske sjefer og SU-27'ene så fikk vi beskjed om å ikke ta bilder mot terminalen, men mot flystasjonen / jordhaugene på den militære siden. Skjønte ikke helt den, men kan lønne seg å høre etter på de folkene. Steinar, du stilte deg vel ikke opp rett ved siden av den vakt-bua ved widerøe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. august 2005 Premium Medlem Del Skrevet 13. august 2005 Utur Steinar, godt at du får filmen tilbake. Det er vanligvis ikke noe problem å fotografere i nærheten av flystasjonen, men jeg anbefaler å ikke "klatre" på gjerdet bak Byggmakker. Største problemet med flypolitiet, er at det alltid er ferskinger som patruljerer, og at de er livredde for å begå feil. Når de attpåtil forholder seg til eldgamle regelverk, så er det nok best å holde seg et stykke unna. Da russerne var her med sine Su27, gikk de "berserk" med både stillskamera og video i alle retninger INNE på stasjonen!!! Hvis det er interesse for det, går det helt sikkert an å få til et flyspottertreff inne på stasjonen. Akurat nå er halve F 16-styrken på øvelse på Nellis, men de er tilbake om noen uker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Akurat nå er halve F 16-styrken på øvelse på Nellis, men de er tilbake om noen uker. Næh, har de plutselig penger til å dra på Red Flag nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Var for 20 min sia å henta bildene, og ikke et bilde var blitt beslaglagt Håper nå at de har lært der borte at jeg ikke tar BILDER av Flystasjonen, men av FLYENE Akter ikke å gi meg med det første. Alt til uka skal det spottes mere å tass flere bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JM Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Da fikk du i hvertfall gratis fremkalling ut av dette?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Da fikk du i hvertfall gratis fremkalling ut av dette?! Og kvaliteten i forhold til fotobutikker?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 6 F-16 fly, 17 piloter og endel støttepersonell er vel ikke akkurat halve styrken? Fly og personell er vel hovedsaklig fra Bodø HFS men også noe personell / utstyr fra Ørland HFS slik jeg har forstått det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. august 2005 Premium Medlem Del Skrevet 14. august 2005 Sorry, det var litt flåsete sagt. Det er selvsagt ikke halve styrken, (det bare virker sånn.....)og det er fordelt mellom Bodø og Ørlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Så lenge du står utfor gjerdet så har ikke militær vakta noe de skulla ha sagt.. Militær vakta har bare vakt på innsiden av gjerdet! eller? Min mening: De leker men makta! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Anders, du tar nok feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Anders, det er ikke lov å ta bilder mot militære ting skjønner du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 .. og det er lovfestet i norsk lov, og dette punktet som handler om dette har eksistert i mange mannsaldrer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.