Karl-Erik Derås Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hei alle sammen! Var ute på nettet for å lete etter noen satelittbilder da jeg kom over denne siden. http://terraserver.microsoft.com/ Klikk i vei så zoomer den inn. Var å så meg omkring på KORD flyplass. Ganske stilig syns jeg. Synd at det bare er for USA. Er det noen som vet om det finnes slike for norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Lantz Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Da må du se på denne http://earth.google.com/ Det er veldig bra oppløsning på de mest befolkningstette områdene, og 3D-bygninger i de største byene i USA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 prøv www.norgeibilder.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Martin Walberg Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 earth.google ser ut til å være bedre på Norge enn Norge i bilder.. Edit: nei det ser ut til å variere veldig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Anbefaler virkelig alle å prøve "Google Earth" , så lenge du har ADSL - er denne virkelig morsom. Vi har snakket en del om dette flotte programmet før, les mer her: http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=0&Number=365748&an=0&page=1#365748 Det beste er at, du kan lage din egne "pin-points" slik at du enkelt finner igjen steder. I tillegg hvis du har zoomet inn på byer og steder man er interessert i, blir dette tydeligvis lagret i cache - slik at det går lynkjapt neste gang man skal zoome helt inn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Du kan også sjekke ut NASA's World Wind-program, som er en rundt 180mb i download og som henter bilder ifra LANDSAT 5 og 7, samt USGS's satelitter i bane. Husker ikke download-linken, men google burde finne den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 www.digitalglobe.com Har ikke mye å velge mellom om du ikke er interessert i betale (sikkert i dyre dommer), men det er mange interessante "trial-bilder", blant annet såpass høyt oppløselige bilder av den "forbudte by/plass?" i Kina at du kan se menneskene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Karlsen Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 prøv www.norgeibilder.no Hmm... Dette må da være mulig å lage et landsdekkende fotoscenery med? Var litt uklart ved innzooming, men det så greit ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Stilig! Har sittet en liten stund med dette nå, er jo kjempeartig! "Der har jeg landet, og der, og til og med der". "Der var vist hotellet jeg bodde på også". Gøy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Satte å lekte meg litt med Google Earth her, og ble oppmerksom på en liten detalj. Er ikke helt sikker på hvor Det Hvite Hus ligger i Washington, men uansett.. I "senter" av Washington D.C, akkurat det "possisjons" merket er ligger det en bygning, og den er faktisk sensurert!! Så meg litt videre rundt, men Pentagon var fortsatt inntakt, noen som kan bekrefte om dette er det Hvite Hus ut i fra beliggenheten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Sandvik Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Satte å lekte meg litt med Google Earth her, og ble oppmerksom på en liten detalj. Er ikke helt sikker på hvor Det Hvite Hus ligger i Washington, men uansett.. I "senter" av Washington D.C, akkurat det "possisjons" merket er ligger det en bygning, og den er faktisk sensurert!! Så meg litt videre rundt, men Pentagon var fortsatt inntakt, noen som kan bekrefte om dette er det Hvite Hus ut i fra beliggenheten? Uansett hvor tåpelig det kan virke, så er faktisk en del slike punkter sensurert! Du kan jo se om du finner "Area 51" for eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Satte å lekte meg litt med Google Earth her, og ble oppmerksom på en liten detalj. Er ikke helt sikker på hvor Det Hvite Hus ligger i Washington, men uansett.. I "senter" av Washington D.C, akkurat det "possisjons" merket er ligger det en bygning, og den er faktisk sensurert!! Så meg litt videre rundt, men Pentagon var fortsatt inntakt, noen som kan bekrefte om dette er det Hvite Hus ut i fra beliggenheten? Uansett hvor tåpelig det kan virke, så er faktisk en del slike punkter sensurert! Du kan jo se om du finner "Area 51" for eks. Prøvde faktisk, men ikke lett å finne noe som den Amerikanske Staten sier ikke eksisterer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Dette er tøffe greier. Bra oppløsning også. Har lett litt etter area 51 men jeg aner ikke hvor nevada er uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Area-51 finner man ihvertfall med Google Earth, den er jo t.o.m "forhånds-lagret" på venstre side. Bare finn bokmerket på menyen til venstre, så finner man lett Area-51. Det var ett av de første stedene jeg tittet på, etter å ha installert Google Earth.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Næss Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 noen som kan bekrefte om dette er det Hvite Hus ut i fra beliggenheten? Det bygget er United States Capitol. Det Hvite Hus ligger 2,5 km nordvest derfra. Og ja, det ser snodig ut, at akkurat det bygget er pixlet i filler. Area 51 er veldig udetaljert, forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.