Gå til innhold

100-åring i helikopterstyrt (100. Ingen typo)


Gard Gitlestad

Anbefalte innlegg

Se opp når du går ut, du kan få et helikopter i hodet! De siste 2 ukene har vi hatt 2 stykker nede i East River (En 206L og noe som ifølge en eller annen avis er S-79) Og nå er det altså noe som på bildene ser ut som Mil-2 (Men jeg er ikke sikker) som tok med seg en 100-åring ned fra himmelen. På hans første flytur også. Heldigvis overlevde han, men dog med diverse brudd. Mer HER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting som slår meg når jeg ser videoklippet:

hva i heiteste huleste helv... er det piloten tenker på/med???

 

At han velger å sjangle avgårde langs den trafikerte veien, med lyktestolper og trær som omkranser er helt utrolig. Kamikaze-tendenser?

Siden det ikke var fatale skader, tillater jeg meg å si noe så mye som: heftig videoklipp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här är det lokala TV-teamets inslag om olyckan och en helikopterexperts uttalanden. Text och flera videoklipp. Helikopterpiloten i den lettiska helikoptern har svensk privatflyglicens, men om han har tillstånd att ta passagerare???

För några veckor sedan hämtade en annan lettisk helikopter upp en känd musiker på min arbetsplats och en sak är säker: den helikoptern skulle jag aldrig gått in i!

 

Åke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et nyhetsinnslag på NRK ble det nevnt at helikopteret ikke fikk tilstrekkelig løft pga. den høye lufttemperaturen. Høy temperatur kombinert med høy luftfuktighet og noe høyde over havet kan jo være av vesentlig betydning for luftens massetetthet og dermed hvor mye løft rotorbladene klarer å produsere, men at det skal ha vært tilfellet på denne plassen i Sverige? ""

Godt mulig at fartøysjefen ikke handlet 100% riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopterpiloten i den lettiska helikoptern har svensk privatflyglicens, men om han har tillstånd att ta passagerare???

 

Så sant ikke Sverige har noe tilsvarende sertifikatsystem som UK NPPL (der den enkleste medisinske godkjenningen ikke tillater å ha med passasjerer) for helikopter, så er det vel ikke forbud mot å ta med passasjerer hvis helikopteret har plass til det.

Å ta betaling for det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, nå må dere jammen se til å ta til fornuft (de av dere som spyr ut indirekte anklager om pilotfeil). Hva vet vel dere om hva som har skjedd? Overlat til den svenske havarikommisjonen å finne ut om piloten har gjort en feil, og la anklagene ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, nå må dere jammen se til å ta til fornuft (de av dere som spyr ut indirekte anklager om pilotfeil). Hva vet vel dere om hva som har skjedd? Overlat til den svenske havarikommisjonen å finne ut om piloten har gjort en feil, og la anklagene ligge.

 

Vel.. Siden du misliker de indirekte anklagene, så skal du få en direkte en... ""

 

Pilotens største feil var å ikke sette helikopteret ned igjen, med æren i behold, da han innså at han var for tungt lastet til å komme ut av bakkeeffekten....

 

Måtte sertifikatene hans brenne...

 

Direkte nok? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte nok? ""

 

Helt klart, Kenneth "". Du har i det minste en begrunnelse.

 

Gjekk ned hormonene dine nå Børge.. onsdag i dag """"

 

Klapp igjen, da """".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Kenneth, greit nok at du kan forsøke å dra litt fart for å øke løftet dersom du ikke klarer å hovre ut av ground effect, men du gjør det [*********] ikke mellom luftlinjer, lyktestolper, biler, trær, folk osv.

 

Hilsen en som sitter på Flesland i tåka, riktignok kom vi da ned, men vi måtte ha to forsøk ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag skrev tidigare att det var en lettisk helikopter - det var en litauisk från Aeroliv. Samma bolag blev polisanmält för tre veckor sedan av Luftfartsverket då en annan helikopter som flög artister till en show på Läckö slott "råkade" ut för en olycka. Piloten försökte då räta ut ett rotorblad med en tång.... Förmodligen samma helikopter som hämtade den kände musikern på mitt jobb. Deras antikviteter borde stå där de hör hemma - på museum.

 

Det är självklart att Aeroliv tar betalt av ett entertainmentbolag för sina flygningar. Dela på kostnader - juridiska dumheter! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...