Joachim Skjønberg Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Finnes det en liste over hva alle bokstavene mellom ICAO og posisjon betyr? ENOS_S_CTR Oslo South Control ***_NE_CTR *** North East Control osv Er DIR ENGM_V_DIR eller ENGM_D_APP eller noe? Og PS: Flesland ARR er på 121.0, Flesland DEP på 125.0, noen som husker Director freq? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hvis du sjekker pof fila til asrc og åpner den med notepad står det inne i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Director er vel _D_APP, fordi _V_DIR ikke gjenkjennes som "gyldig" callsign på nettverket tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 11. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2005 ENGM_A_APP da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 ENGM_A_APP da? A_APP er når han som skal sitte som app er så lost at han skriver feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 ENGM_A_APP da? A_APP er når han som skal sitte som app er så lost at han skriver feil Man kan bruke andre bokstaver vet et evt. kontrollerskifte slik at man kan bruke noen minutter på å observere å komme seg inn i trafikken før man overtar annsvaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Tror han lurte på A_APP pga. at jeg lost som jeg var hadde skrivd A istedenfor V Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Så det var bare det ja Grublet litt på den jeg... men hvis man praktiserer ENBR_DEP og ENBR_APP på Flesland... blir det da med disse ICAO kodene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hvis du tenker på at du skal sitte APP/DEP på Flesland på VATSIM, så blir det riktig ja. FSS - Flight Service Station CTR - Center/Control APP - Approach DEP - Departure TWR - Tower GND - Ground DEL - Delivery Dette er vel de "endingene" som callsign kan ha på VATSIM hvis jeg ikke husker feil, ihvertfall de som er gyldige for "operative posisjoner". Hva man putter der det vanligvis står en V er jo opp til controller, og situasjonen. Men hvis man ikke har behov for en annen bokstav bruker man selvfølgelig V eller T for å indikere Voice/Tekst. Eks: ENGM_E_APP - Oslo East Approach ENGM_W_APP - Oslo West Approach ENGM_D_APP - Director ENOS_N_CTR - Oslo Control Nord ESOS_V_CTR - Stockholm Control m/Voice EKDK_T_CTR - Copenhagen Control m/Tekst only. osv... Nå vet jeg ikke hvordan det er med bruk av R for Recieve i callsign for ATC, men det blir sikkert brukt det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Og selv om at en ATC har callsign ENGM_W_APP og ikke _V_ betyr ikke det at han ikke har voice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Director er vel _D_APP, fordi _V_DIR ikke gjenkjennes som "gyldig" callsign på nettverket tror jeg. ENGM_D_APP (Director) er iallfall gyldig. Satt det her om dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 ENGM_D_APP er gyldig ja, men ikke ENGM_V_DIR... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Ja, var bare DIR jeg var litt usikker på. Men takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 og for å ikke glemme sånne som f.eks ENAL_I_APP for sånne som meg med instruktør.. he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Ai knåo. Hvis jeg er heldig skal jeg vel snart ha instruktør selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ai knåo. Hvis jeg er heldig skal jeg vel snart ha instruktør selv Me too Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 hehe, litt som å ha en "L" bak på bilen når man øvelseskjører.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 rw.avsim.net/121.0 Flesland APP info A *L* Exp ILS app rw 35 - Q1008 *L* Report information A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.