Gå til innhold

Besøk i cockpit


Jim Grav

Anbefalte innlegg

Skal til Afrika i Juli, reiser med SAS fra Gardermoen til Heathrow, lurte på om noen visste hvem man skulle maile forespørselen til hos SAS om å få besøke cockpit når man flyr til Heathrow. ""

 

Nå leste jeg nettopp i flynytt at regjeringen i England har inført en lov som sier at ingen ikke-besettnings medlenner får komme inn i cockpit påvei til eller fra engelske flyplasser. Se: flynytt mr.2 2005 side 51...

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle være med min far på jobb til london, hadde jeg ikke fåt lov til å sitte i cockpit. Og jeg er sønnen hans... Tingen her er, tror regjeringen at jeg ville kapret flyet? neppe ""

 

tipper det er mer at de tenkte det var like greit å ikke ha noen i cockpit (bortsett fra pilotene da selvfølegelig "")

 

mvh

martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn skulle det vært i dag. Lurer på om man har oppnådd noe med å nekte adgang. Jeg skjønner at det er fornuftig på en 747 eller 767 på transatlantiske turer men jeg synes det kunne vært fint om man kunne besøkt cockpitten på korte innlandsturer.

For en retorikk.

 

Du mener altså at vi kan akseptere terrorister i cockpit på alle andre fly enn 747 og 767 over Atlanteren?

 

Fornuftig...

 

Selv om jeg gjerne skulle vært i cockpit selv, vil jeg heller leve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn skulle det vært i dag. Lurer på om man har oppnådd noe med å nekte adgang. Jeg skjønner at det er fornuftig på en 747 eller 767 på transatlantiske turer men jeg synes det kunne vært fint om man kunne besøkt cockpitten på korte innlandsturer.

 

 

Tja... hadde alle gjort dette (og hatt doerer), saa hadde vel ikke Oekse-mannen i Narvik kommet seg inn i cockpit? Saa de har nok oppnaadd noe ja, selv om det kan vaere vanskelig aa si sikkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ingen klistre fast en slik post på toppen av forumslisten? ""

Når det gjelder de britiske forskriftene så er de meget strenge på slikt! Sannsynligheten for det i heletatt vil bli aktuelt med et cockpit tur til Heathrow er vel liten, men hvis du er heldig før du komme på besøk idet dere flyr inn i norsk luftrom på vei hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, men da hadde jo mannen øks. Med en fungerende sikkerhetskontroll skulle det vel ikke være noe problem. Vet at mannen tok øksa fra flyet men kunne han ikke lett ha brukt øksen til for eksempel å hugge ned døren. Eller enda værre, slå ut vinduer.

Det er vel ikke værre enn at flyvertinnene tar en kikk på hva du har med når de slepper deg inn i cockpiten? De får vel en mistanke hvis du holder en øks og sier at du vil inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...