Gå til innhold

Hansker i cockpit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Boeing 777 bok, og der er det bla.a et bilde som er tatt fra en Boeing 777 cockpit tilhørende All Nippon Airways. MEN - de hadde der i cockpiten hvite hansker! Det første jeg kom til å tenke på var at det kanskje var en "tro" eller "religion" selskapet har? At det skal være rent?

Ser det samme eksempelet her: http://www.airliners.net/open.file/847357/L/

Hadde vært morsomt å fått vite grunnen

Skrevet

Jeg tror nok at dette har med renslighet ja!

Fredrik; Så de flyr kongligheter på hver eneste flytur? ""

Skrevet

Ja, det kan jo ligne de kongelige å kreve så pussige ting. Men faren min har visstnok flydd "kongen" himself, uten hansker i cockpit og med en skikkelig påfølgende landing (uten silkehansker) ""

Skrevet

Var i Japan for noen år siden, og kjøpte da et blad lignende Airliner World. Det viste seg at alle bilder fra cockpit i dette japanske bladet viste at flygerne fløy med hansker. Man ser også at japanse politifolk, togbetjening og "Securitas" bruker slike hvite hansker.

Det hele er nok en japansk måte å forholde seg til renslighet på ja...

Eivind

Skrevet

Vet ikke om det er noe lignende i andre selskaper i Japan, men hos Commuter selskapet til JAS (kommer ikke på navnet nå) er regelen, hansker på under approach og takeoff. (kanskje så lenge hjulene er nede?)

Tror hansker er brukt en del hos kinesiske selskap også.

Skrevet

Skal ikke si at dette ikke har med renslighet å gjøre, men jeg velger å tro at dette har mer med østlig uniformskultur å gjøre enn selve rensligheten. I mange kulturer har flygeryrket en ganske høy "sosial status" (spesielt i Kina!), og på lik linje med mange andre "flotte" uniformer vil nok hvite hansker være en naturlig del av antrekket.

Hadde det bare hatt med renslighet å gjøre, spørs det om det ikke heller ville gått i engangshansker...?

T

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...