Gå til innhold

IVAO kontra VATSIM


Ivar Rasmussen

Anbefalte innlegg

Hei

Alle hadde venta spent på denne SB greia som ville løse alle problemerne for VATSIM, og den vanskelige måten at komme online på som VATSIM tidligere har praktisert.Ser nå at der er lagt ut en Patch for at tilrette feil igjen...!!!!. Hmm tenker jeg og mange andre.Dette virker mye amatøraktigt syns JEG.Bra at der er et alternativ som hetter IVAO som har IVAP/IVAC som virker hver gang, og som er installert uten bråk på under 5.min. Kan være det er derfor at flere og flere flyr på IVAO og antallet av medlemmer som er online dratter ned på VATSIM.Kanskje noen her kan forklare det, men for meg som er på IVAO virker VATSIM tungnemt og som et VA som er helt fersk uten erfaring selv om det ikke er det i virkeligheten.

For øvrig er jeg på VATSIM å, -men foretrekker IVAO som ikke har trøbbel med sin Software.Dette er ikke et angrep på dem som liker VATSIM bedst, men en tanke om hvorfor VATSIM har så mye software-trøbbel at medlemmerne rasler ned av stigen.

Mvh

VATSIM/IVAO medlem

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar, nå må du ta det litt med ro ""

 

IVAP fikk også en update rett etter release hvis jeg husker rett. Feilene var ikke betydelige, men det er like greit å få rettet dem. Samme er det med SB3, det var ingen krise som måtte rettes på. Updaten var veldig liten... ""

 

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

syns bare jeg ser så mye hvor folk detter ned med maskinene sinne, eller blir slengt ut på desktop, hvor disse personerne selv mener at det er SB3 som er skyld i dette, og indrøm bare at softwaren til IVAO er mye mere bruker-venlig end VATSIMS.

Ha det venner

Mvh

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig

Jeg syns at hver gang noen nevner IVAO i dette forummet, detter folk over hverandre for at komme frem for at si at - joda.. VATSIM er jo det eneste som.... JA det eneste som er akseptert å diskutere her, men IVAO nei ,,,,ikke i dette forummet, dette er bare for VATSIM gjengen, og ikke andre. Hvorfor ikke "prate " om IVAO her. På ivao flyr vi mye international flyging overseas, hvor vi snakker mye med utenlandske ATC,- dette er en utfordring, og kanskje en utfordring som er for stor for mange, som da hellere vil fly indenrigs.Dette er da grejt, men os som liker at fly over hele verden har vel også lov til at komme frem og si vores mening om det vi liker, og det er IVAO, som har en mye mere brukervenlig software end VATSIM, og det må du give meg ret i .Verden er mye mere end bare VATSIM.

Ha det bra

Mvh

Ivar Rasmussen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært så vell at dere diskuterte om IVAO.. her kommer det IVAO vs VATSIM, og det har vært oppe til diskusjon så mange ganger at det skulle ikke vært lov tatt det opp igjen.

 

For nye piloter/ATC så kan de vel heller prøve seg frem, å se hva de liker.

 

VATSIM har ATC / Piloter i utlandet også... selv om vi sier at VATSIM har bedre dekningn i Norge enn hva IVAO har.

 

Og for all del, bare snakk IVAO her, at dere ikke er like mye frempå på forumet her som medlemmer av VATSIM er ikke vår feil ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ivao flyr vi mye international flyging overseas, hvor vi snakker mye med utenlandske ATC,- dette er en utfordring, og kanskje en utfordring som er for stor for mange, som da hellere vil fly indenrigs.

 

Og det har du helt rett i. Hos vatsim er jo mulighetene begrenset til å fly kun innenriks. Forsøkte en gang å fly til landvetter, men møtte veggen ved grensa og falt ned.

Jeg har forsøkt software'n til IVAO og funnet ut at SB3 er en mye bedre vare. Men så var det å komme seg ut i verden da.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har du helt rett i. Hos vatsim er jo mulighetene begrenset til å fly kun innenriks. Forsøkte en gang å fly til landvetter, men møtte veggen ved grensa og falt ned.

 

Jeg forsto ikke helt innlegget ditt Glenn. Det har aldri vært noen begrensning på hvor man kan fly hen på VATSIM. Selv flyr jeg som oftest i eller til utlandet. Det kan være Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, England, USA, Australia osv. Har aldri "møtt veggen"... verken med den gamle versjonen av SB eller den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glenn

flott inlegg av deg.Jeg mener å at det kan være en fordel at være alsidig, og komme sig rundt i verden å jobbe med andre ATC/Piloter som man ikke kjenner igjen.Bra at du ikke har som en del andre har haft problemer med SB3.Utfordringen er stor men lærerik for noen,- dem som flyr mye Charter til eksempel. Når jeg er på VATSIM ser jeg nesten aldrig dem som flyr i Norge, nede over kontinentet.Lite granne syn..ikke sandt ?, hvor imot jeg på IVAO ser mange fra de nordiske land som flyr charter/rute/frakt over hele kontinentet. Mange Svenske,-Finske og Danske piloter er representert her, men vi mangler noen flere fra Norge.Vil da til forsvar av en del her også si at de er ekstremt flinke til at utføre ATC på IVAO ,-også i Norge. Møter da også noen SASBraathen og Norwegian pilots nedover. Tilfelles for mange av os som flyr Online både på VATSIM som IVAO mangler vi vel en del som kommer nedover europa og benytter sig av vekslende ATC nationalitet. Vil bare si at det er morsomt at møte andre folk en bare dem som snakker eget sprog.

Håper at noen flere vil fly mere utenrikes, og vi kan møtes på en Destination langt fra fedrelandene vore.

Ha det venner

Mvh

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo pilotenes holdninger, ikke nettverket, som er skyld i at det er så lite internasjonale flighter fra Norge. Du må gjerne dra med deg dine bereiste venner fra IVAO over til VATSIM, hvis du ønsker det. Da kan dere i tillegg få anledning til å fly i litt mer realistiske omgivelser.

 

Nå skal det nevnes at GPT tidligere har arrangert en rekke utenlandsturer med stor oppslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite aktivitet i utlandet på VATSIM ?? Nå er jeg ikke helt med, Norge er meget bra! Men det er jo nedover europa det er virkelig er aktivitet .. USA også ..hvis man har tid å vente til dem naturligvis må komme seg hjem etter jobb/skole.

IVAO vs Norge .. det må da være en heller tragisk opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...