Gå til innhold

Tenk om man kunne kjøpe!


Gjest

Anbefalte innlegg

Ikke så veldig langt unna dette da ""

 

Re: Hakking i FS 2004

23.10.04 15:11

 

 

For å ta begivenhetene litt på forskudd her så kan jeg jo nevne at jeg i samerbeide med Hattelco nå forsøker å komponere en "flightsimulator-pc".

Spesifikasjoner og slikt vil komme så snart som mulig, men kravet her er at dette blir en PC som skal fungere bra med FS2004.

Denne maskinen vil ha FS2004 med en del add-ons preinnstallert slik at de som er helt fersk med denne hobbyen kan ta den i bruk direkte.

 

(For å bare ta det til slutt slik at dere slipper å fundere på det - det er innhentet tillatelse til å bruke alt som er preinnstallert i maskinen)

 

--------------------

Dag Johansen

 

**** Svar fra Dag ****

Bare for å unngå forvirring her så kan jeg jo poengtere at Geir-Ove jobber for Hattelco, og dette er det samme prosjektet jeg nevnte i innlegget som er sitert her.

**** Svar fra Dag ****

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg ny PC i forrige uke hos komplett.no for å ha som utgangspunkt i mitt cockpit prosjekt. Det å bygge selv er noe av det jeg liker. Uansett får man kjøpt ferdige simulator cockpiter.

Problemet er bare prisen ""

Se på disse:

Advancedsimulation.com

Flightdecksolutions.com

hirevsims.com

 

Se mine flybilder på Airpics.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare prisen??..Du mener at de som legger masser av timer ned i dette,som feks Peter Cos hos flightdeck kanskje kunne selge cockpit komponetene sine nesten gratis til sim-folket.Ærligtalt dette er levebrødet deres,og de legger utrolig mye tid ned i dette.Og klart da må de ha noe igjen for det og!

 

Det kan kanskje ikke være så fryktelig dumt å tenke seg litt om før man raser fra seg om enkelte ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare prisen??..Du mener at de som legger masser av timer ned i dette,som feks Peter Cos hos flightdeck kanskje kunne selge cockpit komponetene sine nesten gratis til sim-folket.Ærligtalt dette er levebrødet deres,og de legger utrolig mye tid ned i dette.Og klart da må de ha noe igjen for det og!

 

Det kan kanskje ikke være så fryktelig dumt å tenke seg litt om før man raser fra seg om enkelte ting..

 

Når jeg nevnte prisen sa jeg ikke noe om at tingene ikke er verd det de koster. Problemet ligger i at min lommebok er så alt for liten til å handle inn dette flott utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENGM er vell en bra default plass. Torp og Sola er nå ikke så ille heller.

Hva med å få lempet ut noen av de førkrigsgreiene med f.eks

Airbus og Fokker i steden på FS9?

Interresant hvis gjennomførbart.

Ø.

 

Forklar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener nok å slette alle default flyene (veteranflyene som er med i fs2004) og legge inn addons i tillegg.

 

Da vil jeg bare si en ting: sletter man default flyene kan det bli problemer i FS. de flyene bør ikke slettes hvis man ikke vil ha trøbbel med bruken av FS. Dessuten fins det addons som bruker default gauger, og er de da borte så blir det problem.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her blir vel "hvor mye" man blir nødt til å betale "ekstra" for den preinstallasjonen (som mest sannsynlig blir et image) som skal gi flightsim'en en "nordisk start" .. Er jo ikke slik at det sitter en konsulent og jobber aktivt med hver enkelt pc. Eller ?

 

Er det snakk om at man betaler en tusenlapp eller så for den installasjonen, tror jeg faktisk at brukere vil installere det selv og heller gå for en ferdig oppsatt pakke _UTEN_ preinstallert NA og trafikk.

 

 

Det er dog mine to cents :-)

 

 

-Morten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ideen om ferdigoppsatt pc med fs osv høres glimrende ut. Bare kjør på! ""

Kritikken som har blitt rettet mot dette skjønner jeg meg lite på.

 

Noen har peinling på pc, og setter den opp selv. Andre har ikke den kunnskap og erfaring som trengs for å sette det opp, så de kjøper da helst noe som er preinstallert/preoppsatt. Smak og behag!

 

Derfor er denne ideen ikke noen dum løsning. Og jeg synes det er riktig at en tjeneste som preinstallering/preoppsett skal koste penger. Prisen på tjenesten bør bedrifta diskutere og sette opp, og så får kundens behov og tilbakemelding på produktet/tjenesten bli en vurderingssak bedrifta kan ta og IKKE en diverse kverulanter på dette forumet, da jeg mener at dem ikke har noe mer å gjøre enn å gi en tilbakemelding når produktet/tjenesten endelig er sluppet ut.

 

Det var min mening... så flink som jeg er ""

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag på hvilken flyplass som burde være default oppstart plass i denne config?

En forhåndsinstallert FS-PC kan kanskje være aktuell for meg når jeg en gang oppgraderer, men en ”én løsning for alle” kan jeg ikke tenke meg å kjøpe:

Jeg har installert Norge for å fly hjemme, da er det klart at jeg vil ha min flyplass som default.

Jeg ville heller gå for en skreddersydd løsning, gjerne gjennom en webside der man kan velge komponenter og ads-ons.

Fritt valg av ads-ons (både programvare og maskinvare) er kanskje den viktigste argument for meg for å stemme for en FS-PC. En grei PC kan man tross alt kjøpe overalt, det er mye mer krevende å samle alle de tileggkomponentene som man bør ha for å eie en brukbar cockpit som faller i smak.

 

Installasjonen koster ingen ting. Du betaler bare det maskinen koster

Man kan ikke installere gratis-komponenter i en maskin man setter opp for salg, uten å avtale det i forhånd med utvikleren (man kan jo det, men det er ulovlig).

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...