Gå til innhold

Tenk om man kunne kjøpe!


Gjest

Anbefalte innlegg

Ilan... Tror du vi bare tar for oss? Dette var ment som en liten posetiv greie for alle de som synes at dette er vanskelig og sette opp....og ja jeg regner med at vi havner på skreddersøm nivå, men kjøper du den her på shoppen så får du alt ferdig innstalert som en bonus...og så klart alt er klarert og lovelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilan... Tror du vi bare tar for oss?

Nei, men hvis du spør, så kan jeg si at jeg mener at man bør få og ta betalt for sin innsats. Og det gjelder både for de som utvikler og for de som bruker tid på å installere. Man har alltid et valg å la være å bruke det man gidder ikke å betale for (unntatt når det gjelder staten).

 

Dette var ment som e-n liten posetiv greie for alle de som synes at dette er vanskelig og sette opp....

Jeg oppfatet tråden som en markedsundersøkelse, derfor skrev jeg det jeg kunne ønske meg.

For min del kan jeg tenke meg om oppgradering mot sommeren neste år. Da vil jeg kanskje takke ja for en maskin med flyplassene og AI-trafikk installert, pluss en del ads-ons som ikke er nordisk relaterte. En kvadrant kan også være aktuell.

Jeg trenger derimot ikke flere tastaturer og mus, og heller ikke nye skjermer og Lago mesh.

Og ja, jeg vil sannsynligvis bli villig til å betale f.eks. 10% mer for en ordentlig skreddersydd maskin, enn det det ville ha kostet meg å kjøpe den aller billigste løsningen.

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ilan her. Det bør koste litt ekstra med en skreddersydd maskin.

Går da utfra at NA,AI fly og mesh fra norden er standard.

Hva med en slags prisliste over andre innstalleringer fra Avsim/Flightsim.

Er klar over at dette krever tid og innsats fra firma.

Ville vært fint for oss med for lite know-how ja.

Lov å håpe!!!

Ø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig etter min mening er at den som setter opp disse maskinene er en person med PEILING på fs og addons. Hvis det blir den vanlige NOREK-arbeideren med erfaring kun fra windows/MS works/office/driver-installering så er jeg redd det blir mye tweeking som må til for kunden etter at han/hun har fått maskinen uansett.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norek? Jeg tror da ikke det....

Det blir vel jeg som må trå til med akkurat det. Når vi så finner et oppsett som funker bra blir det laget et image av det som legges inn på disse maskinene.

 

Nå må dere huske på at tanken bak dette ikke er å lage en maskin som er tilpasset dere som sitter og tweaker på disse instillingene hver dag. Her er det snakk om å lage en maskin som funker bra med FS og som har en del add-ons installert som gjør at det er enklere å komme i gang.

 

Hvor mange er det i Norge som har lagt inn add-ons i sin FS2004? Jeg tror andelen er veldig lav... I tillegg tror jeg mange av de som i det hele tatt forsøker sitter som et spørsmålstegn når de laster ned sitt første add-on - Hva gjør jeg med denne zip-filen? Her er det ikke noen exe-fil (som alle er vant med) å trykke på for å få installert dette, og da gir vedkommende opp.

 

Tanken er altså å kunne selge en maskin med disse add-ons installert for at den som har lite eller ingen peiling på data også kan få større glede av sin FS, men maskinen kan også være interessant for dere som er inne i gamet og ønsker å kjøpe en maskin som vi vet funker bra med FS. Og ikke minst kan det gjøre at vi tenner interessen for denne hobbyen hos flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir den vanlige NOREK-arbeideren med erfaring kun fra windows/MS works/office/driver-installering så er jeg redd det blir mye tweeking som må til for kunden etter at han/hun har fått maskinen uansett.

 

Jan Roar Rød

 

He he..selve oppsettet blir gjort av Fred, han er meget oppegående, kansje dag også blir med. Når dette funker blir det laget et image som puttes på disse datamskin configene som vi velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest imellom hele tråden, men har skjønt hva det dreier seg om her. Synes dette høres ut som en god ide jeg. Jeg vet hvor mye tid det kan ta å få installert alt enkelte ganger. Så lenge pris henger på greip og tilsvarer det man får igjen for det så synes jeg dette høres kjempe fint ut.

Mange denger jo opp pc`n sin for å få alt til å fungere og bruker uendelig tid på det. Her kan man få en produkt som skal klare det vi lengter etter,,, uten at vi er nødt til å bruke en masse tid på å få satt opp dette. Finnes mange som synes fs er kjempe gøy, men har ikke en dugg peil på åssen de skal legge inn alt og ikke aner hvor kraftig pc de er nødt til å ha.

 

""

 

Det var dagens lille solstråle ifra meg på en så regnfylt dag her på Østlandet. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere huske på at tanken bak dette ikke er å lage en maskin som er tilpasset dere som sitter og tweaker på disse instillingene hver dag. Her er det snakk om å lage en maskin som funker bra med FS og som har en del add-ons installert som gjør at det er enklere å komme i gang.

Ettersom tråden begynte med ”Kunne du ha tenkt deg og kjøpe dette neste gang du skal handle PC?” har jeg misforstått oppgaven. Undersøkelsen er jo tilgjengelig bare for registrerte medlemmer, altså personer som alt har PC og litt erfaring. Neste gang de vil handle PC vil de ha i utgangspunkt enda mer erfaring og komponenter som trenges ikke å skiftes.

Svaret på spørsmål nr. 2 er dermed klart nei for min del. Det gjenstår å se om de ca 90 som svarte ja, vil faktisk kjøpe denne maskinen når de en gang handler en ny PC.

Men på spørsmål 1 svarer jeg ja dersom markedsføringen retter seg mot de riktige potensielle kunder, som jeg mener er ikke oss FS.no medlemmene.

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...