Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg vurderer å kjøpe scanner, mest sansynelig Maycom AR108. Har sett litt på qxl og det er mange scannere der. Det jeg lurer på er at på disse med startpris 1kr står det ikke at det er maycom med Zodiac AR108 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Grønnestad Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det er det samme. Maycom er en del av Zodiac. Dette er en kjempescanner. Har den selv og er meget fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Tusen takk! Da kjøper jeg nok den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 www.prisliste.org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Takk Christian Hvor langt kan man scanne med den? Jeg bor et stykke fra Gardermoen (nærmere Rygge) men kan jeg høre gardermoen app/twr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Eitrem Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei Har en slik en selv. Med ekstern antenne kanskje. Fra Gjøvik til Gadermoen kan ikke jeg høre tårnet, men flyene som passerer og litt av Appr. Men det er kjempeartig hvis man bor i nærheten av innflygingsruter e.l Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Ok. Kjøper den sikkert en gang i framtiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 er det bærbar du er på jakt etter så bil jeg anbefale en Uniden 280 Xlt, med en Hotline H-LH882B anenne. Er det stasjonær du skal ha så kan jeg trygt anbefale en Uniden 760/780 eller 9000 Xlt. og en hotline utendørsantenne. Uniden 760 og 9000 xlt har jeg selv og mer meeeeeget godt fornøyd med det.. har også hatt Maycom AR-108.. og den gav jeg bort etter 3 uker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_Andre Martinussen Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har også en Ar-108,og er ikke videre imponert! Kjøpte denne for ganske mange år siden i Sverige.Kostet 1400 SKr da,så det tok noen år før den ble "offentlig" på det Norske markedet. Radioen er praktisk hvis du bor i flatt lende i nærheten av en flyplass,men er det antydning til fjell(les:Vestlandet) så kommer du fort til kort. Men,jeg har enda til gode å teste med ekstern antenne.Den bør gi en del bedre signal. Et tips ved kjøp;Skjekk høyttalerkvalitet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Angående Maycom AR108: Dette er en SVÆRT god radiomottaker. Mottakeren er følsom, bedre enn mange dyre råskinnsradioer, antennen er god til å være så kort, men kan selvfølgelig vanskelig konkurere med lengre antenner tunet spesielt for f.eks. flybåndet. En ekstern antenne er selvfølgelig et must for å få så gode forhold som mulig (og det ER stor forskjell). Eneste bakdelen med den er lav lyd i høyttaleren, selv på fullt volum så er det vanskelig å høre i omgivelser som er litt støyfulle. Løses med f.eks. ørepropp. Fjell ER vanskelige for radiosignaler. Du skulle hørt hvordan vi til tider sliter når vi flyr "småfly" i den norske fjellheimen. Gjerne mellom øst og vest eller vica versa. Får beskjed av Oslo om å kontakte Stavanger rundt 10NM før den tidligere ATCC grensen i 8000 fot så er det nesten ikke vits i å prøve å konktakte stavanger engang, du får ikke svar ihvertfall (har prøvd selv, mange ganger ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Det er ikke så mange fjell mellom Son(Nor for Moss) og Gardermoen med det er langt. Men om det blir sivil lufthavn på Rygge så har jeg noe å se fram til Er på jakt etter håndradio. Ikke stasjonær da det er vanskelig å få den med på spotteturer og ferier Går nok for Maycom AR108 da denne er i en finfin prisklasse. Hvordan ekstern antenne er det lurt å ha? Skal ikke ha noe stort. Muttern og fattern blir ikke blide når det første de ser når de kommer hjem etter jobb er en diger antenne midt ute i hagen.. Bordantenne eller veggantenne gåp greit hvis det ikke koster skjorta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michael8210 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Mon tro om jeg får inn noe. Bor rett under approachen til 01L/01R. Kommer fly over her hele tiden forsåvidt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 heldiggris... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Maycom AR108 Et lite tips! Sats heller på ZODIAC AR 108!!! dette av blant anna disse grunnene. Bruksanvisninga er 1000 ganga bedre, og den er på Norsk. Den har langt bedre motaker, og bruker mindre strøm en MAYCOM sin AR108. Hvordan kan jeg si dette, jo fordi at jeg har prøvd begge to, og samtidig som selgeren på en butikk på Svinesund sa at han anbefalte meg å kjøpe Zodiac sin AR 108. I utgangpunkte spurte jeg etter MAYCOM sin AR108. Prismessig er de nesten identisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Den har langt bedre motaker, og bruker mindre strøm en MAYCOM sin AR108. Nå tror jeg noen har løyet for deg. Zodiac er et varemerke som Maycom bruker her i norden. Om du åpner den vil du se at den er merket med Maycom på innsiden. Alle scannerne fra Maycom og Zodiac er eksakt samme produkt med to forskjellige navn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Den har langt bedre motaker, og bruker mindre strøm en MAYCOM sin AR108. Nå tror jeg noen har løyet for deg. Zodiac er et varemerke som Maycom bruker her i norden. Om du åpner den vil du se at den er merket med Maycom på innsiden. Alle scannerne fra Maycom og Zodiac er eksakt samme produkt med to forskjellige navn. Enig der. de to er vel kliss like. selv skal jeg aldri ta i en maycom igjen, ikke etter at jeg kjøpte Uniden 280 Xlt. som jeg sier: man får hva man betaler for.. maycom = litt for billig kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Kalseth Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei! Har tilgang på en uniden 760 for kr. 1.500,- Noen som har peil på nypris på denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Grassdal Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har kjøpt en Maycom AR108.Hva kan jeg forvente av den. har ikke fått den ennå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Wangberg Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Noen som vet om hvor jeg kan finne de forskjellige frekvensene til til Kjeller & Gardermoen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Sakshaug Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Her finner du en liste over alle frekvenser i Norge www.scannernytt.net Min favoritt er forøvrig 122.000 som dekker alt lokaltrafikk over Oslo. Mine bilder på www.airpics.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Stene Bjørke Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Drit bra!!!!!!!!! Nå vet jeg hvor de frekvensene ligger på! Tusen takk!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Kalseth Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Har en Maycom AR108, er ikke fornøyd med den, kanondårlig lyd men funker OK med ørepropp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Har en Maycom AR108, er ikke fornøyd med den, kanondårlig lyd men funker OK med ørepropp. Endelig noen som dele mine synspunkter. i tillegg synes jeg mottakeren og den generelle "menystyringen" på denne er elendig... Nå sitter jeg her med en Uniden BC280 (Bærbar) Fungere kanon bra! en Uniden BC760 Xlt, som jeg ikke skal kvitte meg med før den går i stykker. og 1 stk Uniden 9000 Xlt. Tror jeg kommer til å holde meg til Uniden Familien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Grassdal Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Er det blitt lovlig å høre på politiradio? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Sakshaug Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja det var lov fra august 2002. Les mer her Mine flybilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Kalseth Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Mener jeg var borti en eller annen plass et det ikke er lovlig å høre på UP (trafikkpoliti)? Jeg hører bare fly jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_Andre Martinussen Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Mener jeg var borti en eller annen plass et det ikke er lovlig å høre på UP (trafikkpoliti)? Jeg hører bare fly jeg Det er etter det jeg har hørt lov til å høre på politiet.Men,det er alltid et men.Radioen kan ikke brukes til å fremme kriminell aktivitet.Blir du skjekket i en fartskontroll og politiet ser en scanner innstillt på deress frekvens så kan du og vil få problemer,spesiellt hvis du bremset ned fra 110 til 75 da laseren peket på deg.Mange har nok havnet under det samme regelverket ved bruk av laser/radarvarslere - hurtig oppbremsing->sinna politi! Har ikke reglene foran meg men jeg mener det var slikt. (Det er vel kanskje også en naturlig regel?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 mye riktig der. må jeg bare føye til at de som lytter også har taushetsplikt. så hører du personalia på en person har man ikke lov til å gjennta dette til andre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 mye riktig der. må jeg bare føye til at de som lytter også har taushetsplikt. så hører du personalia på en person har man ikke lov til å gjennta dette til andre.. Hadde vært interessant å vite hvilken lov du begrunner dette utsagnet med ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Rasmussen Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei Tarjei Kanske ikke nogen videre hjep, men i danmark er der en lov, der omhandler taushedsplikt og radio-komm.Måske er der også i Norge en lignende lov som denne, men jeg kunne ikke lige finde den. Her er et link til den Danske. www.dkscan.dk/jura.htm Husker ikke lige hvordan jeg gør linken "Click mulig"..sorry. Hilsen Ivar Rasmussen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.