Gå til innhold

Flyscanner


Erlend Andrè Larssen

Anbefalte innlegg

Joda, klar over denne. Men det er en lov som gjelder AKTØRENE som bruker sambandet. Vi som får radiotelefonisertifikat for flygingen sin del må underskrive et slikt taushetsløfte. Men denne loven gjelder ikke for den som lytter på politisambandet uten å være en del av sambandet.

 

Vi diskuterte dette på www.scannernytt.no for en tid tilbake. Jeg stilte samme spmet der til de som skrek høyt om at man var pålagt taushetsplikt som lytter der. Og om jeg ikke husker feil så ble enden på visa at det ikke er noen slik lov her i landet, ihvertfall kunne ingen vise til en slik lov som spesifikt omhandler dette. Og det var mange som prøvde seg, selv folk som burde vite ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen Tarjei

All-right........!!!!..Ja der kunne jo være en mulighed der.Jeg har selv gransket litt her i ettermiddag uten held, så du har nok rett.Også litt kunstigt at der ikke popper nogle sider op når man søker på ord vedr. Scanner,-osv., som omhandler Taushetsplikt med nogle specifikke (§)Paragraffer man kan forholde sig til.

 

Ha det

Mvh. Ivar ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...