Gå til innhold

Litt humor..


Arne Brathole

Anbefalte innlegg

 

Fant denne på humor911.no. Noen har sikkert lest den, noen har sikkert ikke lest den.. Uansett her er den.. Jeg satt på jobb og lo forstyrrende høyt!

 

 

Gullkorn i feilrapporter for fly.

 

Quantas er det australske luftfartsselskapet. Etter hver flyvning fyller piloten ut en feilrapport, som overfor mekanikerne synliggjør hvilke problemer som har vært med maskinen under flyvningen, og som krever reparasjon eller rettelse. Blanketten er et stykke papir, som piloten fyller ut, og som mekanikerne deretter leser, hvoretter de retter opp problemet. De opplyser så skriftlig på blankettens nederste halvdel hvilke utbedringer de har foretatt, og piloten gjennomleser deretter rapporten før neste flyvning.

 

Her er noen virkelige registrerte klager over manglende vedlikehold og problemer, som piloter hos Quantas har levert inn, samt hvilken løsning vedlikeholdspersonalet har notert.

 

Det sies forresten at Quantas er det eneste større flyselskap som aldri har hatt en alvorlig ulykke!

 

P = Problem innberettet av piloten.

S = Svar noteret av mekanikeren.

 

P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes.

S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side!

 

P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard.

S: Der er ikke installert automatisk landing på dette flyet...

 

P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring.

S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden!

 

P: Et eller annet sitter løst i cockpitten.

S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten.

 

P: Døde insekter på frontruten.

S: Levende insekter er i restordre...

 

P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes.

S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!

 

P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel.

S: Beviset fjernet!

 

P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy.

S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå...

 

P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast.

S: Det er liksom dét de er der for...

P: Radioen ute av drift.

S: Radioen er alltid ute av drift når den står på OFF.

 

P: Har en mistanke om sprekk i frontruten.

S: Har en mistanke om at du har rett!

 

P: Mangler motor nr. 3.

S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking...

 

P: Flyet oppfører seg rart.

S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst!

 

P: Radaren brummer.

S: Har omprogrammert radaren til tale.

 

P: Mus i cockpitten.

S: Katt installert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau denne historien tror jeg nærmest har fått "evig liv" på nettet, vet ikke hvor ofte jeg har sett den sirkulere - men det er ikke sjelden. Synes egentlig den originale med engelsk tekst er best - her er den forresten:

 

(Men morsomme er dem uansett...)

 

Aircraft pilots submit maintenance complaints /problems, generally known

as squawks, from time to time and after attending to the

squawks, maintenance crews are required to log the details of the

action taken to solve the pilot logged problem.

P - The problem logged by the pilot.

S - The solution and action taken by the engineers

 

Here are some squawks, recently submitted by

QANTAS pilots and the action taken there after.

Take a look at these and you know why they say 'Never

let it be said that ground crews and engineers lack a sense of

humour !!!

 

P - Left inside main tyre almost needs replacement.

S- Almost replaced left inside main tyre.

P - Test flight OK, except autoland very rough.

S - Autoland not installed on this aircraft.

 

P - No.2 propeller seeping prop fluid.

S - No.2 propeller seepage normal - Nos. 1, 3 and 4

propellers lack normal seepage.

 

P - Something loose in cockpit.

S - Something tightened in cockpit.

 

P - Dead bugs on windshield.

S - Livebugs on backorder.

 

P - Autopilot in altitude-hold mode produces a 200-fpm descent.

S - Cannot reproduce problem on ground.

 

P - Evidence of leak on right main landing gear.

S - Evidence removed.

 

P - DME volume unbelievably loud.

S - Volume set to more believable level.

 

P - Friction locks cause throttle levers to stick.

S - That's what they are there for!

 

P - IFF inoperative.

S - IFF always inoperative in OFF mode.

 

P - Suspected crack in windscreen.

S - Suspect you're right.

 

P - Number 3 engine missing.

S - Engine found on right wing after brief search.

 

P - Aircraft handles funny.

S - Aircraft warned to "Straighten up, Fly Right and Be Serious."

 

P - Target radar hums.

S - Reprogrammed target radar with words

 

P - Mouse in cockpit.

S - Cat installed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytoalett

 

Under en flytur fra Trondheim til Bergen var det en kar som slet fryktelig. Han hadde et sterkt behov for å komme seg inn på herretoalettet, men det var opptatt hele tiden.

 

Flyvertinnen la merke til at han gikk noe forknytt og tydelig plaget rundt i midtgangen.

 

- Unnskyld, sa hun. - Dametoalettet er ledig. Du må gjerne bruke det, dersom du lover å ikke røre noen av knappene på veggen.

 

Det var like før demningen brast, så mannen var villig til å love hva som helst bare han fikk tilgang på et toalett. Han gikk med på betingelsene og styrtet inn på dametoalettet. Lettelsen etter et par minutter var ubeskrivelig, og mens han satt der fikk han øye på knappene han lovte å ikke røre.

 

Tre av dem var grønne og merket VV, VL og PD.

Den siste var rød, og merket ATF.

 

Mannen ble nysgjerrig og hvem ville vel noensinne få greie på det om han skulle røre noen av dem? Til slutt klarte han ikke å holde seg, og dyttet forsiktig på VV.

Varmt vann sprutet forsiktig opp i baken hans,

og vasket ham ren. Maken til deilig følelse..... En slik genial innretning hadde han aldri sett på noe herretoalett.

Forventningsfull trykket han på VL klar for en opplevelse like behagelig som den forrige.

 

Varm luft kom som en mild vårbris opp fra toalettskålen og tørket baken hans forsiktig etter den lille vasken. mannen lukket øynene og nøt vinden, og så snart det sluttet å blåse, trykket han på PD uten å nøle.

 

En velduftende pudderdusj strøk over skinkene hans.

Dametoalettet var mer enn et toalett, det var et sted for velvære og myk kroppspleie.

 

Han kunne knapt vente til pudderdusjen var over

før han lente seg over og trykket på knappen han

hadde gjettet ville utløse den største nytelsen av dem alle, nemlig ATF.

 

Da han åpnet øynene, så han til sin store forskrekkelse at han befant seg på et sykehus. En sykepleierske sto over han med et flir om munnen.

- Hva skjedde, hvordan havnet jeg her? spurte mannen omtåket.

- Det siste jeg husker er at jeg satt på dametoalett på et fly mellom Trondheim

og Bergen!

- Du trykket på en knapp for mye, svarte sykepleieren og smilte:

 

ATF står for Automatisk Tampong Fjerner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting du ikke har lyst til å høre på et fly:

 

1. Dette er piloten. Jeg føler ikke at livet er verdt å leve lenger.

2. Vi flyr i en høyde av... Å, h******, jeg vet ikke!

3. Kan noen komme hit og fortelle meg hva denne knappen gjør??

4. Takk for at dere blir med på denne flyturen med Continental Airlines over atlanteren. Behold beltene på, sett på redningsvestene, og heng dere med!

5. Dette er ehhh... Dette er... øhhh... Jeg tror jeg har mistet hukommelsen.

6. Passasjerer på venstre side av flyet- høres mottoren normal ut?

7. Å nei, drivstofftanken lekker! Ooops- er den intercomen på?

8. Vi er på bakken om 10 minutter. Enten på den ene eller den andre måten.

9. Dette er piloten. Vi klatrer til en høyde av 30000 fot... Hæ... hvorfor er bakken over oss?

10. Hehe. Det står en geit på den skyen.

 

 

Eller forestill deg at du flyr helt normalt, men pluttselig står det på GPS-skjermen: Your test Period is over, press Quit to exit or Register, to purchase this software

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytoalett

 

Under en flytur fra Trondheim til Bergen var det en kar som slet fryktelig. Han hadde et sterkt behov for å komme seg inn på herretoalettet, men det var opptatt hele tiden.

 

Flyvertinnen la merke til at han gikk noe forknytt og tydelig plaget rundt i midtgangen.

 

- Unnskyld, sa hun. - Dametoalettet er ledig. Du må gjerne bruke det, dersom du lover å ikke røre noen av knappene på veggen.

 

Det var like før demningen brast, så mannen var villig til å love hva som helst bare han fikk tilgang på et toalett. Han gikk med på betingelsene og styrtet inn på dametoalettet. Lettelsen etter et par minutter var ubeskrivelig, og mens han satt der fikk han øye på knappene han lovte å ikke røre.

 

Tre av dem var grønne og merket VV, VL og PD.

Den siste var rød, og merket ATF.

 

Mannen ble nysgjerrig og hvem ville vel noensinne få greie på det om han skulle røre noen av dem? Til slutt klarte han ikke å holde seg, og dyttet forsiktig på VV.

Varmt vann sprutet forsiktig opp i baken hans,

og vasket ham ren. Maken til deilig følelse..... En slik genial innretning hadde han aldri sett på noe herretoalett.

Forventningsfull trykket han på VL klar for en opplevelse like behagelig som den forrige.

 

Varm luft kom som en mild vårbris opp fra toalettskålen og tørket baken hans forsiktig etter den lille vasken. mannen lukket øynene og nøt vinden, og så snart det sluttet å blåse, trykket han på PD uten å nøle.

 

En velduftende pudderdusj strøk over skinkene hans.

Dametoalettet var mer enn et toalett, det var et sted for velvære og myk kroppspleie.

 

Han kunne knapt vente til pudderdusjen var over

før han lente seg over og trykket på knappen han

hadde gjettet ville utløse den største nytelsen av dem alle, nemlig ATF.

 

Da han åpnet øynene, så han til sin store forskrekkelse at han befant seg på et sykehus. En sykepleierske sto over han med et flir om munnen.

- Hva skjedde, hvordan havnet jeg her? spurte mannen omtåket.

- Det siste jeg husker er at jeg satt på dametoalett på et fly mellom Trondheim

og Bergen!

- Du trykket på en knapp for mye, svarte sykepleieren og smilte:

 

ATF står for Automatisk Tampong Fjerner.

 

Denne har du vel rappet fra meg. Jeg postet den her den 14.05.04 Link til orginalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp en gammel post.

Det jeg egentlig søkte etter var et opptak av en engelsk ATC som holder tale i et juleselskap.

Finner ikke denne gjennom søk på nettet, men kanskje noen husker hva jeg snakker om og klarer å søke opp dette for meg? Skal ligge link her på forumet et sted.

 

Mange nye her inne siden den var oppe sist, og det er en vanvittig bra tale.

Brente ut på CD en gang, men vet ikke hvor det opptaket er blitt av.

Satt iallefall med smil om munnen en times tid da jeg hørte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...