Ola Nordmann Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 http://www.p4.no/txo/125747.asp Noen som vet noe mer? Hvem streiker, hva streiker de for, og hvilke flyplasser er det snakk om? Siter
Stian Nilsen Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 [sensurert] å jeg som skal reise i morgen Siter
Ola Nordmann Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Skrevet 23. juni 2004 Det gikk visst litt for fort her, jeg endret med en gang. Jeg hadde heller ikke forventet at noen skulle svare så fort som deg Anders Siter
Martin Foss Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Leste i lokalavisen at det ikke skule gå utover passasjerer på Gardermoen. Der var det kun elektrikere, IT-folk o.l som ble tatt ut. i tillegg var det veldig få som evt. blir tatt ut der. Ferien min er hvertfall foreløpig trygg. Siter
Andreas F Berger Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 http://www.p4.no/txo/125747.asp Noen som vet noe mer? Hvem streiker, hva streiker de for, og hvilke flyplasser er det snakk om? Tror det er Fledsland, Sola Evenes og noen andre. Siter
Dag Johansen Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Flyplassene som blir tatt ut er Flesland, Sogndal, Haugesund, Sandane, Mosjøen, Sandnessjøen, Brønnøysund og Harstad/Narvik. På mandag vil den trappes opp med Tromsø, Sola, Kjevik, Værnes, Vardø og Vadsø. Siter
Ola Nordmann Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Skrevet 23. juni 2004 Vet noen hvem og hvorfor de streiker? Siter
Martin Foss Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Uff da. Hvis Tromsø blir tatt ut ser det mørkt ut for ferieplanene.... Skal fly dit 4.Juli Siter
Stian Berg Hansen Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Og jeg som drar til Trondheim den 5. juli, håper virkelig ikke det blir streik Siter
SH Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Leste i lokalavisen at det ikke skule gå utover passasjerer på Gardermoen. Der var det kun elektrikere, IT-folk o.l som ble tatt ut. i tillegg var det veldig få som evt. blir tatt ut der. Ferien min er hvertfall foreløpig trygg. Det går nok like mye utover paxen på GEN som på andre flyplasser, for de kommer seg jo ikke dit de skal, om det så er Harstad, Bergen, Haugesund eller Stavanger. Og de som må ta støyten for Avinor sin streik er jo flyselskapene sine ansatte som må fine alternative transport løsninger til paxen.... Gøy. Siter
Petter Aspelund Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Det er brudd i forhandlingene i Hovedtariffoppgjøret mellom NAVO og LO, YS og SAN. Partene sitter i mekling, og meklingsfristen er satt til i kveld, 23. juni kl. 2400. Dersom det ikke oppnås enighet vil det bli streik fra kl. 0600 i morgen, torsdag 24. juni. I første omgang vil følgende lufthavner bli stengt, med unntak for søk/redning - og ambulansetrafikk. Bergen lufthavn, Flesland Haugesund lufthavn, Karmøy Harstad/Narvik lufthavn, Evenes Sandnessjøen lufthavn, Stokka Sandane lufthavn, Anda Sogndal lufthavn, Haukåsen Mosjøen lufthavn, Kjærstad LO har trukket tilbake streikevarslet for flyplass - sjefen på Brønnøysund lufthavn, og dermed kan lufthavnen holdes åpen. Mere her: Avinor Siter
Gard Gitlestad Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Huff... Jeg skal til Tromsø snart. Håper partene kommer til enighet. Siter
Kjell Engkrog Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 "LO har trukket tilbake streikevarslet for flyplass - sjefen på Brønnøysund lufthavn, og dermed kan lufthavnen holdes åpen." Den skjønner jeg ikke helt. Var det bare han som skulle streike på Brønnøy? Skulle altså lufthavnen stenge fordi han var tatt ut i streik? Grunnen til at jeg lurer er at samme karen også er lufthavnsjef på Stokka, og der blir det stengt. For å sitere en pensjonert kollega i Avinor HK: "That was pussig...." Kjell Siter
Magnus Wiik Skrevet 23. juni 2004 Skrevet 23. juni 2004 Kanskje jeg må være noen uker ekstra i Hellas! Det vil jeg jo absolutt ikke! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.