Gå til innhold

Behov for piloter - ENGM - 23 mai


Hans Utne

Anbefalte innlegg

Ifm utsjekk av Senior Student er det behov for piloter søndag kveld (tidspunkt bekreftes senere).

 

De som evt kommer og hjelper til kan evt også fly videre til Kastrup (EKCH) idet det også skal være en Controller Practical Test (CPT) der nede samme kveld (se annet innlegg fra Jon Klose Larsen).

 

Håper noen vil assistere Jan Tore Elvheim i å få godkjent sin SS rating !

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir i såfal litt VFR med min nye Tornado hehe

 

Så lenge du klarer å fly holding over Nannestad ser eg ingen problem i det ""

Det er vel ikke noe problem, så lenge man får en høyde på 0ft-10 000ft, kan vel fly loops.. ""

 

VRF hvis jeg kommer sent..

Da må du kanskje gi et lynkurs til kandidaten i VRF først.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en bra flykveld. En tur fra Værnes til Oslo og videre til København. Masse trafikk. Holdinger i fleng nede i københavn. En Maersk flight med emergency ombord som fikk trafikken godt i stå der.

 

Hadde følge av SAS285 Jonas Rettum ned til Køben. Takk for følget!

Eneste nedturen var at FS krasja under SVEA 1A arrival.

Som sagt. En flight uten landing er som pizza uten rømmedressing. Neste gang kanskje.

 

Takk for ATC dere som var på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

ENGM - EKCH i dag, kom ned til EKCH så fikk jeg besjed av en sånn supervisor eller hva de nå kaller seg at jeg hadde lite bensin igjen (noe jeg også hadde). Jeg skulle kalle opp APP og be om landing straks, og det var midt oppe i emergency greine til Maersk flyet. Ble stressa som bare det han, ingen fikk verken ta av eller lande. Heller ikke taxe klareringer ble gjort. Morro, hadde vektorering inn mot landing som gjorde det enda værre for ATC. Hehe, han står vel, jeg hadde satt "PASS" på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang, grattis Jan Tore, du gjorde en super jobb!

Fikk en fin flytur til Værnes, burde vel egentlig ikke fløyet i kveld, er helt ødlagt etter helgen, men noe må man jo offre!

Når det gjelder testen i Danmark så forstår jeg at han ble stresset, slik jeg så det i ServInfo var det en god del trafikk der!

De fleste av oss ville vel gjort det samme, plassert alle andre fly i holding og gitt blanke i trafikken på bakken for å få inn de som virkelig trenger å lande..

Men det blir et sabla rot, og litt av en oppryddning i etterkant!

Bare så synd vi ikke får trent på noe tilnærmet i Norge.. ""

 

Med det samme jeg lar mine bokstaver trykkes, så kan jeg jo nevne at det mest sannsynlig blir STU+ test for meg på Torsdag 27, altså Torsdag denne uken.

Bekreftelse på dette kommer så snart jeg får den fra treneren min, så jeg håper at dere setter av noen timer til å fly litt!!

 

Takk for en trivelig kveld! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Først, Jan Tore Elvheim har PASS både på SS-test og CA ENGM.

 

Deretter så har jeg nettopp fått bekreftet fra "en sånn supervisor eller hva de nå kaller seg" at også EKCH_APP / Peer Eland har bestått, så Sondres antakelse slo til.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Jan Tore! Fløy nedover til Kastrup som SAS285, må si det var bra med fly til EKCH og ENGM ""

 

Andreas: Så du skrev noe på app, rakk ikke å skrive tilbake grunnet "low fuel prosedyre" og litt hektisk på app "" men takker for følget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, når jeg skulle ta min S3 rating, hadde jeg nok av emerg. landinger å ta meg av (ppssst, tror Einar H. stod bak noen av de "")

Takk for tipset/advarselen... ""

hmmm.... sist gang jeg var og fløy nede ved EKCH var det emergency..... (det var på CPT) Tror det er standard der nede at det er en som har emergency for treningens skyld...

Det er nødsituasjoner på de fleste ATC testene, tror faktisk den i går var den første jeg ikke har fått et "oppdrag" på, som regel har jeg fått forespørsel om å foreta meg noe uventet slik at vi får sjekket om kandidaten vet prossedyrene, og hittill har alle jeg har prøv meg på klart det med glans.

Så jeg har lært, om man skal ha ATC test, vær forbredt på det uventete, f.eks go around eller emergency..

Kanskje noen til og med taxer ut på rullebanen uten tillatelse? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...