Hans Utne Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Ifm utsjekk av Senior Student er det behov for piloter søndag kveld (tidspunkt bekreftes senere). De som evt kommer og hjelper til kan evt også fly videre til Kastrup (EKCH) idet det også skal være en Controller Practical Test (CPT) der nede samme kveld (se annet innlegg fra Jon Klose Larsen). Håper noen vil assistere Jan Tore Elvheim i å få godkjent sin SS rating ! Mvh Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 En må jo hjelpe en kollega! Count me in! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 når på Søndag er det? håper det ikke er klokken 20.00 for da kan jeg ikke.... helst 2-3timer før Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Nå vet jeg ikke tidspuntet, men somregel starter vel en slik test rundt klokken 19-20 norsk tid, og varer i ca. 2 timer. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Det er i fra 2000 lokal og utover Håper på litt trafikk så testen blir godkjent Ha en strålende helg! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 får se om jeg får flydd litt..... blir i såfal litt VFR med min nye Tornado hehe Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 blir i såfal litt VFR med min nye Tornado hehe Så lenge du klarer å fly holding over Nannestad ser eg ingen problem i det Siter
Sondre Aabø Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Kommer inn i dag jeg også, kommer til å bli bra. VRF hvis jeg kommer sent i testen ellers blir det vel en testtur med nye motoren i B737-600. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 blir i såfal litt VFR med min nye Tornado hehe Så lenge du klarer å fly holding over Nannestad ser eg ingen problem i det Det er vel ikke noe problem, så lenge man får en høyde på 0ft-10 000ft, kan vel fly loops.. VRF hvis jeg kommer sent.. Da må du kanskje gi et lynkurs til kandidaten i VRF først.. Siter
Christian Sager Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 2 Charter fly er på vei opp fra LEPA nå. beregnet annkomst ENGM er kl. 21.30 +/- hehe piloter er Petter Svendsen og meg selv;) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Da var vi enroute til Trondheim, og Jan Tore er vel akkurat ivei med å få "dommen". Synes han gjorde en meget flott jobb den halvtimen jeg var inne på hans frekvens. Du må dele resultatet ditt med oss! Lykke til! Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Tusen takk til alle som stakk innom ikveld! Meste av trafikk eg har hatt på ein kveld iallefall Igjen, takk! EDIT: eg fekk visst "pass" Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Det var en bra flykveld. En tur fra Værnes til Oslo og videre til København. Masse trafikk. Holdinger i fleng nede i københavn. En Maersk flight med emergency ombord som fikk trafikken godt i stå der. Hadde følge av SAS285 Jonas Rettum ned til Køben. Takk for følget! Eneste nedturen var at FS krasja under SVEA 1A arrival. Som sagt. En flight uten landing er som pizza uten rømmedressing. Neste gang kanskje. Takk for ATC dere som var på. Siter
Sondre Aabø Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Hei ENGM - EKCH i dag, kom ned til EKCH så fikk jeg besjed av en sånn supervisor eller hva de nå kaller seg at jeg hadde lite bensin igjen (noe jeg også hadde). Jeg skulle kalle opp APP og be om landing straks, og det var midt oppe i emergency greine til Maersk flyet. Ble stressa som bare det han, ingen fikk verken ta av eller lande. Heller ikke taxe klareringer ble gjort. Morro, hadde vektorering inn mot landing som gjorde det enda værre for ATC. Hehe, han står vel, jeg hadde satt "PASS" på han. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Nok en gang, grattis Jan Tore, du gjorde en super jobb! Fikk en fin flytur til Værnes, burde vel egentlig ikke fløyet i kveld, er helt ødlagt etter helgen, men noe må man jo offre! Når det gjelder testen i Danmark så forstår jeg at han ble stresset, slik jeg så det i ServInfo var det en god del trafikk der! De fleste av oss ville vel gjort det samme, plassert alle andre fly i holding og gitt blanke i trafikken på bakken for å få inn de som virkelig trenger å lande.. Men det blir et sabla rot, og litt av en oppryddning i etterkant! Bare så synd vi ikke får trent på noe tilnærmet i Norge.. Med det samme jeg lar mine bokstaver trykkes, så kan jeg jo nevne at det mest sannsynlig blir STU+ test for meg på Torsdag 27, altså Torsdag denne uken. Bekreftelse på dette kommer så snart jeg får den fra treneren min, så jeg håper at dere setter av noen timer til å fly litt!! Takk for en trivelig kveld! Siter
Hans Utne Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Skrevet 23. mai 2004 Hei, Først, Jan Tore Elvheim har PASS både på SS-test og CA ENGM. Deretter så har jeg nettopp fått bekreftet fra "en sånn supervisor eller hva de nå kaller seg" at også EKCH_APP / Peer Eland har bestått, så Sondres antakelse slo til. Mvh Siter
Espen Furfjord Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Ja, virkelig bra jobba på ENGM ikveld. Jeg var nedom en liten snartur å tok en pust i bakken. Rask å fin innflyging og utflyging med fin separasjon fra andre fly. Siter
Stig Sandnes Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Grattis Jan Tore!! Var for opptatt med matematikk-forberedelser denne helgen, ellers skulle jeg gjerne deltatt! Siter
O85_ Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Gratulerer Jan Tore! Fløy nedover til Kastrup som SAS285, må si det var bra med fly til EKCH og ENGM Andreas: Så du skrev noe på app, rakk ikke å skrive tilbake grunnet "low fuel prosedyre" og litt hektisk på app men takker for følget:) Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 hmmm.... sist gang jeg var og fløy nede ved EKCH var det emergency..... (det var på CPT) Tror det er standard der nede at det er en som har emergency for treningens skyld... Siter
Kristian B.bood Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Det er vel standar på alle CPT'er så vidt jeg vet... Jan Tore: Grattis med bestått SS Siter
Stig Sandnes Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Hmm, når jeg skulle ta min S3 rating, hadde jeg nok av emerg. landinger å ta meg av (ppssst, tror Einar H. stod bak noen av de ) MEN morsomt var det, spesielt når jeg fikk høre at jeg fikk "pass" på den Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Takk alle sammen Spennande med testane, ein veit liksom ikkje heilt kva resultatet blir! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Hmm, når jeg skulle ta min S3 rating, hadde jeg nok av emerg. landinger å ta meg av (ppssst, tror Einar H. stod bak noen av de ) Takk for tipset/advarselen... hmmm.... sist gang jeg var og fløy nede ved EKCH var det emergency..... (det var på CPT) Tror det er standard der nede at det er en som har emergency for treningens skyld... Det er nødsituasjoner på de fleste ATC testene, tror faktisk den i går var den første jeg ikke har fått et "oppdrag" på, som regel har jeg fått forespørsel om å foreta meg noe uventet slik at vi får sjekket om kandidaten vet prossedyrene, og hittill har alle jeg har prøv meg på klart det med glans. Så jeg har lært, om man skal ha ATC test, vær forbredt på det uventete, f.eks go around eller emergency.. Kanskje noen til og med taxer ut på rullebanen uten tillatelse? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.