Lars B. Frostad Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Da har DinSide (Reise-delen) nok en test, der man kan teste seg selv i sine kunnskaper. Denne gangen er det mulig å "sjekke" om man er en flykikker/planespotter. http://www.dinside.no/php/art.php?id=102052 Hentet fra DinSide: Er du en flykikker? Rekorder og publikumssuksesser. Flykunnskapene dine tester du her, både om historiske modeller og nåværende selskaper. De flyr høyt, de flyr fort, de frakter tusener av mennesker og enkelte ganger går de konkurs. Bli med på en flytur gjennom historien - fra verdensrekordholdere i fart og høyde, og mystiske spionfly til spreke lavprisvarianter og amerikanske presidentjetter. Se om du kjenner igjen flymodellene, selskapene og logoene. Ja ja, da er det vel bare å gå igjennom de 15 spørsmålene.. Siter
Simen F Røiseland Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Tar helt av du fikk 14 av totalt 15 poeng Dette er intet mindre enn strålende! Veldig godt svart - du får demonstrert stor kunnskap om fly og flytyper. Gratulerer! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Skrevet 28. mars 2004 Fikk 13 poeng selv (hjelp, for ett tall). Dessuten har DinSide vært på hangarskipet Intrepid (N.Y), der det bl.a. står en Concorde ute på dekket. Les mer her: http://www.intrepidmuseum.org/ Fra DinSide: Vi har for eksempel nylig besøkt hangarskipet Intrepid i New York, der flere av modellene i testen er utstilt. Her kan du også se en av de gjenværende Concordemodellene. Siter
Aleksander Rønning Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Tar helt av du fikk 15 av totalt 15 poeng Dette er intet mindre enn strålende! Veldig godt svart - du får demonstrert stor kunnskap om fly og flytyper. Gratulerer! Selv om DinSide hadde en feil. Den første man ser, er ikke noen Hawkeye, men en Tracker. Hawkeye er nemlig turboprop. Siter
Daniel Eliassen Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Nei dette holder ikke Jeg fikk bare 13 poeng.... Siter
Ken-Robert Bjørkli Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Tar helt av du fikk 13 av totalt 15 poeng Dette er intet mindre enn strålende! Veldig godt svart - du får demonstrert stor kunnskap om fly og flytyper. Gratulerer! Fornøyd med det jeg. Siter
TOS Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Tar helt av du fikk 15 av totalt 15 poeng Dette er intet mindre enn strålende! Veldig godt svart - du får demonstrert stor kunnskap om fly og flytyper. Gratulerer! Siter
Michael A B Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Tar helt av du fikk 15 av totalt 15 poeng Dette er intet mindre enn strålende! Veldig godt svart - du får demonstrert stor kunnskap om fly og flytyper. Gratulerer! Helt riktig Hr Rønning, så absolutt ingen Hawkeye men en Tracker, digger når journalister tar feil (og jeg har rett ) Siter
Fredrik Bachke Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Tar helt av du fikk 15 av totalt 15 poeng Dette er intet mindre enn strålende! Veldig godt svart - du får demonstrert stor kunnskap om fly og flytyper. Gratulerer! JEIJ! jeg kan mere enn det jeg tror Siter
Steinar Grindstein Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Tar helt av du fikk 15 av totalt 15 poeng Dette er intet mindre enn strålende! Veldig godt svart - du får demonstrert stor kunnskap om fly og flytyper. Gratulerer! Jaja! Skal vell ikke klage Siter
Werner Rafteseth Skrevet 28. mars 2004 Skrevet 28. mars 2004 Hm.. Du fikk totalt 11 av 15 poeng. God flytur!! Siter
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Trøste og bære Jeg er vist en flykikker, fikk 14 av 15 mulige:) Det var på Germanving jeg feilet, har aldri sett de fargene der....jaja, jeg fikk i alle fall nesten alle Oddvar Braathen1976 VNAS325 Siter
T. Paulsen Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 1 feil.. Bommet av alle ting på det med Concorden. Mente det var Air France. Siter
Runar Hvitsand Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 14 poeng... Bommet på den slusken Sverdrup Samma her! Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Jeg kan garantere at INGEN av dere har fått 15 RIKTIGE ettersom det er en stor feil i testen. Bilde nr 1 er ingen E-2 Hawkeye, men den mye mindre og styggere E-1 Tracer. E-1 Tracer [image]http://www.collectaire.com/modelpages/e1/e106.jpg[/image] E-2 Hawkeye: [image]http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/e-2_air4.jpg[/image] Dette burde dere sett.... Har sendt en email til Din side og gjort de oppmerksom på tabben. Siter
Aleksander Rønning Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Dersom du leser mitt første innlegg i denne tråde, gjør jeg de andre her inne oppmerksomme på det, selv om jeg bomma på en tast. Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Men du tok også feil! Det er ingen S-2 Tracker, men en E-1 Tracer.... (selv om de er i samme Grumman familie) Siter
Aleksander Rønning Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Bomma fortsatt på en tast Dessuten var egentlig poenget mitt at det slett ikke var noen Hawkeye-man trenger jo ikke noen hawkeyes for å se det Siter
Helge Kalseth Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Gikk greit dettane Tar helt av du fikk 13 av totalt 15 poeng Dette er intet mindre enn strålende! Veldig godt svart - du får demonstrert stor kunnskap om fly og flytyper. Gratulerer! sjekk fasiten eller ta testen en gang til Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 1 feil.. Bommet av alle ting på det med Concorden. Mente det var Air France. Den svarte jeg faktisk rett på, men jeg endte opp med 10 av 15 Siter
Christer Elde Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 ??? Det er jo en Tracer, og det står det på spørsmålsfasiten! Sjøl bomma jeg på Sverdrup og Tracer'n. Har aldri hørt om den, og valgte Hawkeye... Siter
Aleksander Rønning Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 De har retta opp nå, takket være Kjølberg Før sto det Hawkeye der, nemlig. Siter
Gjest Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Fikk: Tar helt av du fikk 14 av totalt 15 poeng Dette er intet mindre enn strålende! Veldig godt svart - du får demonstrert stor kunnskap om fly og flytyper. Gratulerer! Siter
Seb Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 15/15. Men Concorde-spørsmålet inneholder også en feil. Det heter jo ikke United Airways, men United Airlines! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.