Gå til innhold

Bilder fra dagens tur i tårnet på Gardermoen.


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Einar,

 

Først, gratulerer med ACCSCA13-jobben ""

 

Deretter til bildene fra OSL, artig ""

 

Selv som GND/TWR i vår virtuelle verden så skulle det vært en enkel måte å kjøre to paralelle applikasjoner av ASRC, en som TWR og en som GND. Dvs som vist på ett av bildene hvor du har vertikal split med gnd på høyre side, men dette krever vel større skjerm med meget god oppløsning.

 

Dette bringer meg til et spørsmål; er det noen som har klart å få ASRC til å kjøre PCProxy? De ganger jeg tidligere har prøvd så svikter det ved andre oppstart av ASRC mot Proxy'n.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bringer meg til et spørsmål; er det noen som har klart å få ASRC til å kjøre PCProxy? De ganger jeg tidligere har prøvd så svikter det ved andre oppstart av ASRC mot Proxy'n.

 

Har blitt fortalt at asrc 1.1+1.1 ikkje går, men at om ein fortsatt har asrc 1.0 også liggende så kan man køyre både asrc 1.1 og 1.0 ilag

 

EDIT: og så gløymde eg å kommentere bildene, ganske så flotte bilder som gir oss andre litt innsikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Hans. Ja det skal bli veldig morro å jobbe med vACC.SCA i tiden som kommer. Gleder meg.

 

Vedr. bildene. Joda da hadde en vertial splitt som gjorde at de hadde oversikt over både bakken og egen controllsone. Veldig morro å se dette i praksis. Tenk om vi kunne fått til noe slikt i ASRC. En annen ting jeg savner i ASRC er å ha tilgang til flightstrippene mer kontinuerlig. Å kunne legge dem synlig hele den tiden man har et fly under egen kontroll.

 

Skjermene var ikke større en en stor pc-skjerm, ca 20-22 tommer.

 

På høyre side vil dere se en skjerm med fargede felter. det er komunikasjonsdelen. Noe av det samme vi har i VSCS i vår radarclient.

 

På venstre side hadde de værradaren.

 

På ENGM er hele systemet datastyrt og ingen benytter flightstrips av papir. Her kommer stripsen opp på egen skjerm når du får flyet handlet over til deg. Når du så handler dette videre til neste ATC så forsvinner stripsen. Kort fortalt.

 

Videre hadde de strispene til fly som ville komme til feks. twr liggene som gråe felter og i det øyeblikket flyet ble handlet over til twr og akseptert av twr ble stripsen aktivisert.

 

Det var også en grønn pil på stripsen som viste om flyet hadde fått klarering for takoff, (pil opp) eller landing, (pil ned). Klaret til holding var to røde horisontale streker.

 

Fikk et helt annet syn på dette med ATC-funksjonene og det ga virkelig en ny opplevelse i forhold til det vi holder på med. Vi er ike så langt fra virkeligheten folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Start PcProxy

2: Skriv inn IP til VATSIM erver under options (i PC)

3: Åpne ASRC v1.1

4: Skriv inn callsign og sånt og koble til <u>127.0.0.1</u>

5: Åpne ASRC v1.0 og skriv inn akkuratt det samme der, bortsett fra likt callsign, og connect til PC.

 

Hvordan kobler jeg til lokal IP i ASRC 1.1? Jeg får ikke opp andre alternativer enn vatsimserverne ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt til ipaddr.txt i ASRC 1.1 mappa og jeg, og lagt til 127.0.0.1 Home.

 

152.104.96.225 ASIA-S

200.223.140.250 BRAZIL-C

137.56.42.18 EUROPE-C

212.47.22.26 EUROPE-CE

62.80.111.100 EUROPE-CW

195.78.48.15 EUROPE-E2

212.205.81.22 EUROPE-SE

210.15.254.125 OCEANIA

80.249.98.88 UK-1

66.98.168.65 USA-S1

66.221.192.84 USA-S3

208.224.174.24 USA-SE

216.93.170.44 USA-W

127.0.0.1 Home

 

Vet man egentlig ikke trenger å gjøre det, men ASRC vile ikke starte, eller det tok så lang tid å finne serverne eller no sånt uten, så da la jeg den like godt til i v1.1 og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...