Gå til innhold

Trenger ATC på Vestlandet søndag 4. januar


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

SVA skal ha en groupflught fra EGLL - ENBR søndag 4 januar. Det kan bli en god del fly som kommer. Da trenger vi å yte litt service og jeg ber derfor om det er noen som kan tenke seg å bemanne ENSV-CTR, samt ENBR-APP, ENBR-TWR/GND denne dagen fra ca 2000UTC og et par timer utover kvelden. De som kan kan logge seg på via ATC-bookingen på vACCNorge sine sider. Har noen lyst kan vi gjerne også bemanne ENZV, samt Oslo FIR/ENGM

 

Se forøvrig forespørselen nedenfor:

 

------------

Hi, my name is Johan Vágadal and I am the Europe Tour 2003 Organizer, endorsed by Scandinavian Virtual Airlines.

 

We are departing EGLL (UK) on Sunday the 4th of January at 19:00 UTC and destination is ENBR. The flight is about 2 hours, so we are expecting to land at ENBR at 21:00 UTC.

 

I can't say how many are flying, but it can be all between 1-45. Usually around 10 are departing at 19:00 UTC, others depart earlier and some later. But I will post a message on the SVA forum, because now we are entering Scandinavia and therefore I hope as many as possible are departing at the same time.

 

So I hope you are able to find controllers for us.

 

More information can be found on:

europe-tour

 

Yours Sincerely

Johan Vágadal

Scandinavian Virtual Airlines - Europe Tour 2003 Organizer

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjærne stillt opp som ATC, men siden jeg får "moderselskapet" på besøk i hjemlandet så tar jeg heller turen fra Heathrow til Flesland som pilot!

Håper at noen er villige til å stille opp, for disse pilotene som kommer flyr i Skandinavia så la oss gi dem et godt inntrykk av Norge og Bergen folkens!

På gjensyn. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geir

Jeg er ikke helt enig i at det blir en nødløsning å sitte ihvertfall som TWR. Du er kvalifisert ut fra din rating, selv om jeg antar du ikke er helt vant med stor trafikk (hvem er vant til det på Sør-Vestlandet). Som TWR skulle det ikke være noen store problemer for arr AC. Jeg kan vanskelig se for meg at vi ikke skulle være istand til å stille APP ved en slik anledning, det er jo såpass mange av våre ATC som har klaget over mangel på piloter i lufta over Norge.

Har vi CTR og APP ser jeg absolutt ingen problemer for deg å dekke TWR, ta det som en hyggelig utfordring/ forandring. Repeter litt gammelt kjent stoff som klareringer og vektorering, så skulle dette gå greit..... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det over!

 

Var en helt uforglemmelig FS kveld!

 

Trafikken på EGLL var den største trafikken jeg har opplevd, utenom de største flyin`ene i sentral europa da!

Men GND,TWR,APP,og 4 CTR fikk trafikken til å flyte bra, og det var utrolig realistisk, og bra servert ATC service fra EGLL, vi hadde full ATC opp til Bergen, hvor vi igjen ble møtt av super ATC, tusen takk til VACCN for en utrolig hyggelig kveld! Selv fløy jeg ENGM-EGLL-ENBR-ENGM med Ivar Skaugstad, utrolig bra avsluttning på ferien! Men nå er jeg passe trøtt, så jeg beklager evt. skrivefeil, og ønsker alle sammen god natt! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har eg logga av som Flesland Ground og håpar og trur alle kom seg til/fra Bergen uten varige men ""

I ein perriode var det litt kaos hos meg, men det skuldar eg på utdaterte sector filer ""

Ville berre seia at eg håpar det blir fleire slike mini flyin da det var ganske morro og har vorte noken erfaringar rikare!

 

Vil takke alle som var online for ein hyggeleg kveld!

 

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja folkens, da vil jeg få starte med å takke alle ATC'ene og pilotene som stillte opp i kveld!!!

Dere gjorde denne kvelden til en opplevelse jeg sent vil glemme!

Artig å se hvor mange fly man egentlig kan få nede på Flesland, og hvor kaotisk det blir når vi har så lite trafikk i Norge som vi har!

Men våre ATC taklet rollen bra, en eller flere "episoder" er jo noe vi kan forvente oss, så de legger vi bak oss!

Som sagt tok jeg og Julian Barratt-Due turen fra Gardermoen til Heathrow, og derfra til Bergen for så å avslutte kvelden og ferien på Gardermoen.

Nå blir det vel en liten pause for meg i flygningen, så jeg har flydd så mye som mulig i ferien, skolen kaller og alvoret begynner!

Jeg ser iallefall fram til flere "events", på gjensyn gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det var virkelig godt å få se litt trafikk på Sør-Vestlandet igjen og at det er mulig å håndtere mer enn 5 fly iløpet av en kveld. Godt med fly og ATC skaper en ypperlig søndagskveld... ""

Må si at jeg gikk glipp av hendelsen på Flesland Einar, da jeg hadde filterert bort all trafikk under 6500ft (ville ikke se all elendigheten... ""), men jeg fikk med meg et brøl fra ENOS på MIN frekvens av alle ting... "" Det er bra dere skaper litt spenning for pilotene...

Håper det kan tas enkelte slike initiativer senere også, det lyser opp i et litt kjedelig luftrom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle som stillte opp i kveld. Flott jobba folkens.

Den eneste "insidensen" som skjedde klarte jeg selv å lage da to fly inn til Flesland holdt på å kollidere. ""

Jaja...Men da har vi jo lært litt...Må si jeg skvatt når det blinka traffic-allert på radaren min. Men det gikk jo bra! ""

Hehe, jeg var på approach rett bak de to flyene som hadde denne "episoden"..

Satt å fulgte litt med på trafikken på FSNavigator, og du skal tro at jeg fikk sagt nok utropstegn da jeg "ropte" vi a .msg til Einar, fikk ikke fullført settningen engang!

Men, Einar var rask på pletten (tror ikke beskjeden hadde rukket å komme fram) før det ene flyet fikk beskjed om å vinge til venstre MED EN GANG!

Var et annspent øybelikk, men den tok du fint Einar! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det var en flott kveld folkens!Første gang jeg sitter som ATC på Flesland..He-he Einar H,må si at oljepumpa i brystkassa virkelig jobba da jeg oppdaget to fly på kolisjonskurs inn mot ILS 35,men det gikk jo bra.Men uansett du og Ivar la flyene med en fin seperasjon inn mot landing... "" Hadde vel ett par sitvasjoner selv som laget litt krøll for andre..hehe.

 

ENBR_V_TWR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre om en ting!

 

Jeg re-connectet SB etter landing fordi jeg måtte skifte callsign. Dette pleier jeg å gjøre vær gang jeg flyr flere turer, men denne gangen så så jeg plutselig ikke de andre flyene, men flyene var på samme posisjon som de var når jeg disconnectet!

 

F.eks! Jeg taxet ut til holding point rwy 35, og det var visst nok to fly foran meg, men siden jeg ikke så noen fly, så tok jeg plass som nummer 1 på holding point! Jeg så dessuten at Ivar, som var en av de som sto på holding før meg, var på final rwy 35... Noen som vet hva som kan ha skjært seg her?

Takker for svar! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg ikke jeg har noen løsning på stående fot. Jeg var ut for det samme da jeg skulle fly fra EHAM til EKCH i en periode med mye onlinetrafikk. Da fungerte alt greit på SB, men FSNav så jeg ingen onlinetrafikk før jeg kom til Danmark. Kan det ha noe betydning at det er mye trafikk i området når man disconnecter? Kun et forslag... ""

 

En ting jeg kom på i farten... Merknadsfeltet i tagen på ASRC viste heller ikke ny destinasjon på dere igår etter at dere filet til ENGM, så den var heller ikke istand til å oppdatere seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oljepumpe begynte å pompe på vilt når jeg hørte "Turn Left HDG 270 NOW, traffick alert". Så så jeg han, kunne nesten lese hva som sto på flyet "", morro det, første gang jeg har nesten "kjørt en i ræva" på VATSIM under ILS. Dette gleder jeg meg til nete gang også. Vi i SVA skal jo fly til ENBO snart og derfra til ENGM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...