Christer Elde Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Steinar..... alt kommer ann på vær og vind ...men ikke mye lengre enn B747 tenker jeg.... Faktisk ikke lengre... ...heller kortere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Enig Oddvar !!.... Faktisk så solgte Airbus MERE fly enn Boeing i fjor !..antall har jeg ikke, men de gjorde det !... All ære til Airbus, og de kjører på med skikkelig stil og jeg håper at de kommer godt ut dette året også ! Tja, nå vil ikke si at 20-25 stykker som jeg mener det var, ikke er så altfor mye. Tror Boeing hadde rundt 280-290 mens airbus akkurat rakk og runde 300 tallet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 236 fly ble bestillt hos Boeing i 2003. Airbus har ikke offentligjort noen tall for 2003 enda, men har ifølge en pressemelding (Airbus letter nov-03) solgt 248 fly pr. oktober 2003. Så kan man av senere pressemeldinger lese at det er solgt flere fly til ulike kunder, så man uoffisiellt havner rundt 300. Se forøvrig: http://active.boeing.com/commercial/orders/index.cfm http://www.airbus.com/media/orders_n_deliveries.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Hansen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Wow.. Gleder Meg! Hvis vi skal snakke om stygge fly.. Så snakker vi om B 757.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 B757 er jo bare noe av det nydeligste Boeing noen gang har laget, for noen smekre linjer... sukk..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 En ting jeg alltid har lurt på; er det Boeing som har hermet etter Airbus på designet til 757- eller er det Airbus som har hermet etter Boeing? 757 er i motsetning til de andre maskinene temmelig lik A321- serien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Er ingen som har hermet der Eirik !...... stor forskjell på de flyene spør du meg ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Spør du meg ser 757 mer ut som en Airbus enn en typisk fet Boeing... Men det kan være det samme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 B757 er jo bare noe av det nydeligste Boeing noen gang har laget, for noen smekre linjer... sukk..... Smekre linjer er jo akkurat hva F-16 har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Boeing 757 (spesiell -200 modellen) er for meg alltid en soleklar vinner, når det gjelder design. Kanskje ikke så veldig "hot" lenger i dag, men gud så klassiske og flotte linjer. Særlig en B757-200 i de gamle British Airways-fargene (Landor), gir meg nesten en liten klump i halsen. Det finnes ikke mange (fly) som er vakrere da. Boeing 757-200 har jo ikke for ingenting fått nicknamet: "The Lady". Lang og slank, og litt "bred over midjen"... *sukk*.. Men også i Icelandair-fargene gjør en B757 seg virkelig fint.. BA-Landor: http://www.airliners.net/open.file/208677/L/ http://www.airliners.net/open.file/217022/L/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 En ting jeg alltid har lurt på; er det Boeing som har hermet etter Airbus på designet til 757- eller er det Airbus som har hermet etter Boeing? 757 er i motsetning til de andre maskinene temmelig lik A321- serien. Men Boeing 757 ble jo konstruert på slutten av 70-tallet, lenge før A320 i det hele tatt var påtenkt. Men når det gjelder design foretrekker jeg Caravelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Rønning Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Caravelle..og Dassault Mercure må vi ikke glemme! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar Hvitsand Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Man må bare si seg enig i de to siste postene her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Har begynt å syns 707 er fin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Synes spitfire er det fineste flyet da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har selv sansen for 727 jeg! Har forresten flydd med en BA 752 med Landor paint... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Boeing 757-200 har jo ikke for ingenting fått nicknamet: "The Lady". Lang og slank, og litt "bred over midjen"... *sukk*.. ...eller som man egentlig sier: "Slim, long legged, and with two huge ones!" ...og den er definitivt penest som 300-modellen i Icelandair sine farger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 B757 er jo bare noe av det nydeligste Boeing noen gang har laget, for noen smekre linjer... sukk..... Enig her, den og 777 er de vakreste boeing-maskinene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seb Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har selv sansen for 727 jeg! Enig, 727 er etter min mening (sammen med L-1011 TriStar) det peneste flyet verden har sett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg synes 727 er det fineste passasjerflyet iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Hansen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 727 er drit fin ja Men dere må innrømme at det er litt B777 og A340 i oss alle! ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bachke Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg synes 727 er det fineste passasjerflyet iallefall kunne ikke ha sagt d bedre selv.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 707 og 727 er vakre... Concorde er heller ikke dum Jeg får bite i det sure eplet, selv om designet til Airbus ofte minner veldig om en 757... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.