Gå til innhold

Joystick til FS. Trenger tips.


André M Bergh

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bestillte meg denne på Fredag hos Komplett.no :

Saitek X45

Den har fått meget god kritikk.

 

Har lurt på å kjøpe meg en sånn en jeg også. Lurer på to ting:

 

1) Har den rudderkontroll på venstre hånd (på throttlehåndtaket), eller er det sånn "vridning på stikka"-opplegg?

 

2) Har den sugekopper eller andre ting som gjør at den holder seg stødig og fin på bordet?

 

Den koster forresten $67.13 her borte "". Det er jo latterlig billig. Nesten gratis, faktisk "".

 

HG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å vri på stikka, men den har en sånn liten knott på throttelen du kan vri, men det er helt knødd hvis du f.eks. må bruke roret under landing.

Hvis du mener Saitek X45 nå så tviler jeg på at du har den.

Den har en delt hendel under trottlehåndtaket som er trinnløst og styrer haleroret akkurat etter hvor mye du trykker inn venstre eller høyre. Den eneste forskjellen her, er at dette styres av hånden og ikke foten. Men dog en del billigere enn pedaler. Fungerer helt perfekt. Den knotten på trottlen til å vri er fin å bruke for å sette roret riktig feks ved takeoff.

 

Ekte fly har stikke

Usmakelig svar til en som ber om råd. Skjerpe seg ""

 

 

Har lurt på å kjøpe meg en sånn en jeg også. Lurer på to ting:

 

1) Har den rudderkontroll på venstre hånd (på throttlehåndtaket), eller er det sånn "vridning på stikka"-opplegg?

 

2) Har den sugekopper eller andre ting som gjør at den holder seg stødig og fin på bordet?

 

Den koster forresten $67.13 her borte . Det er jo latterlig billig. Nesten gratis, faktisk

1) Ja den har rudderkontroll

2) Den har ikke sugekopper, men er såpass tung at den står stødig.

 

Det var kjempebillig, så jeg hadde slått til. Helt klart, for jeg har hatt den i et år og er kjempefornøyd.

Trottlen er satt opp i FSUIPC, og har idlepos og engine-reverse.

 

Mange liker force feedback, men husk at det snakkes om real feeling, og dette finnes ikke i noen fly. Det passer til bilkjøring. Men akkurat der er smak og behag da. det er min mening.

 

Jeg har ikke fått den selv ennå, men det rudder control greiene er to knapper som er plassert bak/under på throttelen.. Tror det er sånn at man trykker venstre knapp og høyre knapp.. Vet ikke om den sitter godt på bordet..

Ønsker deg lykke til med stikka og trottlen. Det er et godt kjøp ""

 

Ellers er det jo mange gode tips fra andre her med forskjellige opplevelser ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har en delt hendel under trottlehåndtaket som er trinnløst og styrer haleroret akkurat etter hvor mye du trykker inn venstre eller høyre. Den eneste forskjellen her, er at dette styres av hånden og ikke foten. Men dog en del billigere enn pedaler. Fungerer helt perfekt.

Ahh, that's good news! Jeg har såvidt prøvd å fly med sånn delt hendel, og syns det er mye bedre enn å drive å vri på stikka. Det blir bare ball.

 

1) Ja den har rudderkontroll

2) Den har ikke sugekopper, men er såpass tung at den står stødig.

 

Det var kjempebillig, så jeg hadde slått til. Helt klart, for jeg har hatt den i et år og er kjempefornøyd.

Trottlen er satt opp i FSUIPC, og har idlepos og engine-reverse.

Ok, takk for tipsene!

 

Mange liker force feedback, men husk at det snakkes om real feeling, og dette finnes ikke i noen fly. Det passer til bilkjøring. Men akkurat der er smak og behag da. det er min mening.

Jeg er heller ingen stor fan av "force feedback" når det gjelder flightsimming. Det er rett og slett ikke realistisk, og jeg klarer meg helt fint uten! ""

 

Da har jeg forresten bestilt den på nettet! 76 bucks ble det, etter at UPS har fått sitt.

 

HG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips.

 

Har funnet noen reviews om denne stikka til Saitek, og den ser jo lovende ut. Omtale 1 og omtale 2.

 

En joystick som jeg sikler etter og har fått prøvd er HOTAS Gouger og må sies å være konge på haugen, men jeg synes 3000,- for mye penger. Men det jeg lurer på om det er noen som har eller fått prøvd Top Gun Afterburner II ? Eller noen finner omtaler om den så er jeg intressert i linker. Siden denne kommer i fra samme produsent som lager HOTAS Gouger er det kanskje litt kvalitet i Top Gun Afterburner II også? Eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Selv har jeg hatt to stikker,først logitech wingman extrem digital 3d, bra stikke, ulempen er at den er noen urealistisk på helikopter siden den spretter tilbake til midten av seg selv, men etter 2 år hadde jeg slitt den ut. Leverte den inn på elkjøp som reklamsjon, de klarte å somle den vekk. Og jeg fikk sidewinder force feedback 2 i erstatning! Den fungerer helt konge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...