Gå til innhold

Hurra, nå begynner småungene også!


Fredrik Wold

Anbefalte innlegg

Hvis unger skal være så respektløse ovenfor andre medmennesker, skulle jeg mer enn gjerne stemt for en lov som gjør det mulig å straffe sånne, unnskyld meg, drittunger som de der!

Hadde jeg vært den som satt foran skal jeg jaggu meg love dere at de ungene skulle fått hørt OG kjent min hjertens mening om sånn oppførsel!

 

Give them to me and will show no mercy! ( "" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis unger skal være så respektløse ovenfor andre medmennesker, skulle jeg mer enn gjerne stemt for en lov som gjør det mulig å straffe sånne, unnskyld meg, drittunger som de der!

Hadde jeg vært den som satt foran skal jeg jaggu meg love dere at de ungene skulle fått hørt OG kjent min hjertens mening om sånn oppførsel!

 

Give them to me and will show no mercy! ( "" )

 

Du har et problem. Vi snakker om tolvåringer. Det er da ikke noe problem. Vold løser ingenting. Du hadde vært på utested og havnet i slåsskamp? Har du forsøkt psykologi. På de fleste mennesker har det en effekt. Prøv det neste gang, før du lar være å bruke neven!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig lett å "ty til psykologi" og prate seg ut av en situasjon som oppstod der. Jeg prøvde flere ganger å prate til vedkommende, og ba ham om å gå ut, så skulle vi løse dette ute, men når han nekter å høre på hva jeg sier og ikke gjør noe tegn til å roe seg ned, gir jeg blanke i å være rasjonell, og tyr til fysiske reaksjoner.

 

Jeg skjønner at dette var 12 åringer, men likevel så bør de forstå hva de drev med og at det ikke var akseptabelt. Fungerer det ikke med prat, må man sette et eksempel ovenfor de. For det er tydelig at de ikke skjønner alvoret i saken og at de tydligvis ikke skjønner når de blir SNAKKET til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går alltid an å snakke seg ut av en situasjon.. For å si det slik, en usikker person er de som tyr mest til vold, fordi at de ikke ser andre utveier. De som er mest intelligent ser alltid en måte å komme ut av situasjonen uten bruk av vold, og å vinne over situasjonen samtidig. Om det være seg om personen er ansatt som dørvakt, eller ikke. Istedefor å ty til vold i den situasjonen der kunne du lett ha uskadeliggjort personen. Du kunne ha lagt han i bakken og satt på han håndjern f.eks.. Eller brukt et låsegrep, og ventet på politiet. Det er ikke betraktet som vold..

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går alltid an å snakke seg ut av en situasjon..

 

Ja, si det til han som sitter igjen med et slag i panna etter den episoden. Selvfølgelig prøver man å prate med de personene det gjelder, men når det slår og sparker villt rundt seg inne i et lokale som er fullt opp av festglade ungdom og de nekter og vil ikke skjønne hva en sier, og de MÅ ut, så kutter jeg ut praten til de er ute, slik at man kan få roa ned gemyttene.

 

Det ville ha vært drastisk å måtte ty til fysiske reaksjoner (IKKE VOLD) mot de barna, men å måtte sitte foran de når de sparker og sparker i setet kan få enhver til å reagere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der at det bestandig går å prate folk til fornuft er forbanna bullshit...folk som mener dette kan umulig ha vært oppi slike situasjoner der et slag er en nødvendighet.

 

Dørvakter som skryter av at de aldri har behøvd å ty til vold har vært utrolig heldige. Har jobbet i utelivsbransjen i mange år og har sett en del. Hvis vi snakker om folk som er påvirket av en kombinasjon av alkahol og diverse tabeletter kan disse være meget vanskelig å ha med å gjøre.

 

Et scenario: En kompis av deg blir slått ned, ligger med kramper på asfalten, det står 2 stykker og sparker han i hodet....hva gjør du?

 

Scenario 2: Du jobber som bartender, en av gjestene slår seg vrang pga nekt av servering. Gjesten tar fart å prøve å springe deg i hyllene der flaskene står...hva gjør du?

 

Scenario 3: Du er ferdig for kvelden som dørvakt på et større diskotek. Når du låser opp bilen og er på tur hjem kommer 2 stykker og hopper på deg bakfra. Grunn: dem ble nektet adgang i døren av deg... hva gjør du?

 

Spent på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et scenario: En kompis av deg blir slått ned, ligger med kramper på asfalten, det står 2 stykker og sparker han i hodet....hva gjør du?

 

Dersom du påstår og være sterk nok til og banke dem opp, gjør du det. Det er lov å forsvare andre.

 

 

Scenario 2: Du jobber som bartender, en av gjestene slår seg vrang pga nekt av servering. Gjesten tar fart å prøve å springe deg i hyllene der flaskene står...hva gjør du?

 

Får med seg en gjeng å kaster han ut, kommer han tilbake kontakter man politiet.

 

Scenario 3: Du er ferdig for kvelden som dørvakt på et større diskotek. Når du låser opp bilen og er på tur hjem kommer 2 stykker og hopper på deg bakfra. Grunn: dem ble nektet adgang i døren av deg... hva gjør du?

 

Prøver og forsvare deg så godt du kan og anmelder episoden så fort som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste disse ungene har lært av denne episoden er at de ustraffet kan trampe på andre. Det burde vært en enkel sak for en voksen person å gi dem en ydmykende lærepenge uten å ty til for mye vold. Tror ikke det hjelper å skrive brev til foreldrene, for de har tydeligvis allerede inntatt en tilskuerposisjon i ungenes oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er høyst uakseptabelt. Så unge gutter kan ikke straffes, men en overhaling fra kapteinen skulle de fått. I tilleg en omgang fra foreldrene, som også burde betalt en liten sum for tort og svie til den eldre damen.

 

Hvem tror du måtte betale den da? Ungene selv?

Har nettopp, eller, for en stund siden stått uhyggelig nært noe slikt, hvor noen også var uhyre nært å måtte betale en stor sum for noe de "var med på"... dette betales jo ikke av de / den som gjorde det, men av foreldrene som ikke til en hver tid kan holde ungene sine i øra.. "".

 

Men uansett, hadde holdt 2 i hendene og plassert føttene oppå resten som ikke oppførte seg "" *Uakseptabel oppførsel*

 

Bare så det er sagt: Er jeg glad lærerene ikke lenger kan slå med den pekestokken ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...