Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Er det noen som vet om noen brae, freeware, program til å lage fly(FS2002)? Jeg får ikke til GMax, så ikke si det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Du kan jo se litt på denne siden, kanskje du lærer deg gmax: http://www.freeflightdesign.com/ Vet ikke om noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Det finnes ikke noe brukendes for flylaging som er lettere enn Gmax Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Jeg får ikke en gang instalert GMax riktig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Om du hadde forklart problemet litt mer hadde det blitt litt enklere å finne en løsning på problemet ditt. Men å lære seg Gmax skikkelig tar mange 10-talls timer, og for å lage et scenery trnger man noen titalls timer til, etter hvor stort prosjektet er og hvor rutinert man er riktignok. Så du trenger en god del tid og tolmodighet for å få det til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Når jeg skal starte GMax, får jeg denne meldingen: Fatal Error (stort kryss) Interactive 3D Renderer intialization failed. Please check your device settings by using the -H command line option. Jeg har prøvd å re-instalere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas Foosnæs Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Det finnes noe som er enklere å lære seg enn gmax, å det heter FSDS. Siste versjon støtter FS2002/4! Finner det hos Abacus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Nå har jeg laget mitt første gmax-fil! Meeeeeeeeen, hva skal jeg gjøre etter at jeg har laget gmax-filen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Her er et annet program du kan bruke. http://actpub.com/download.html Etter at du har laget den skal du eksportere den til fs som enten bygning eller fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Jeg vil bruke gmax, nå som jeg har lært det. Jeg har bare en gmax-fil, men hva skal jeg gjøre videre? Finnes det noen tortual for hvordan man gjør videre(skriver .cfg-fil osv.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunde erik Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jer lærte meg gmax pa disse sidene. Men du må ha tolmodighet. det tar fler dager å lage et fly. Først må du lage modellen i gmax, deretter må du tegne flyet i et tegneprogram. Så må du animer hjul, flaps, motor, lys o.s.v i gmax. Det er lettere å lage bygninger enn fly . Sjekk ut disse linkene: Gmax aircraft tutorial: http://www.aerodynamika.com/gmaxtut/gmax000.htm Gmax scenery tutorial http://zone.msn.com/flightsim/FS02DevDeskSDK10.asp Simvation design utilites for fs and cfs http://www.simviation.com/fsdutilsdesn.htm The stupid idiots`guide to starting with gmax http://www.simviation.com/gryphon/tutorials/gMax_00.htm Develoer`s desk http://zone.msn.com/flightsim/devdesk.asp [/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Eriksen Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Lastet ned AD2K2 Free, men hva skal jeg skrive i passord menyen? kommer bare opp en meldig der det står: "Unable to check password" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åke Lindberg Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Password: FREE-WARE Åke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Tusen takk, alle sammen(jeg kommer kanskje til å spørre om mere)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Jeg har jaget en Gmax-fil, men hvo skal jeg gjøre videre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg har jaget en Gmax-fil, men hvo skal jeg gjøre videre? Hvor jaget du den fila da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Han prøver vel å jage den inn i FS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Slutt å kødd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg prøver å være seriøs her!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hehe, sorry at jeg ler assa ... Først må du konvertere .gmax fila til en .bgl fil. Når du har objektet som du har laget oppe i Gmax går du til fil, og trykker konverter. Kristian B. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Slutt å kødd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg prøver å være seriøs her!!!!! Ikke lov å ha litt morro her i det ellers så gravalvorlige forumet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Hansen Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Slutt å kødd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg prøver å være seriøs her!!!!! Når du bruker hundre !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og mang en "smily’s" virker det ikke så veldig seriøst ut .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg driver også å lærer meg gmax. Resultat av noen timers (!!) jobbing: [image]http://home.no/mnelson/iste.jpg[/image] Kunne tatt kortere tid, men jeg gjorde andre ting samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Skal du plassere denne i FS da? Gi den ut som scenery, også har vi oss ei konkurranse på hvem som finner den først! Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Slutt å kødd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg prøver å være seriøs her!!!!! Hva er VEGA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Hansen Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Det er et fly selskap i Russland eller noe.. Så er det et lite Virtuelt Flyselskap som han laget om seg selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Haha, Morten Utrolig hva folk finner på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Når jeg bruker programmet <<MakeMDL>>,som var med i FS2002PRO, får jeg en melding om at jeg må bruke en x-fil (eller noe sånt). Hvordan kan jeg få en x-fil ut av en gmax-fil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det er ikke så mange gmax-ere her, så du kan jo prøve på www.gmaxsupport.com . Der kan de en del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Først må du konvertere .gmax fila til en .bgl fil. Når du har objektet som du har laget oppe i Gmax går du til fil, og trykker konverter. Kristian B. Hei .. jeg har samme problemet ... jeg får ikke "jaget" byggningen min over til fs eller bmp-format .. Det eneste alternativet til konvertering jeg har er til "gmax-format" .. og det er jo det jeg allerede har ... irriterende greier ... er det noe tillegsmodul eller noe jeg må ha/mangler til Gmax for å lage flightsim-utstyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Knutsen Lillevoll Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har funnet det ut nå. Hvilken FS-versjon har du, Espen (Hvis 2002, PRO eller standar)? Jeg trenger denne informasjonen sor å hjelpe deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.