Ivar Skaugstad Skrevet 4. juli 2003 Skrevet 4. juli 2003 Politikere i Trondheim ønsker å endre navnet til Trondheim Lufthavn Værnes! Personlig synes jeg dette er et helt sykt og utrolig dumt forslag! Man kan ikke bare gå inn å bytte navet på en flyplass, iallefall ikke uten konsekvenser! De ønsker nemmlig å bytte navn fra Trondheim Lufthavn Værnes til Stjørdal Lufthavn Værnes. Argumentet fra politikerne er som følger: Trondheim Lufthavn Værnes ligger opprinnelig i Stjørdal, som er den nærmeste byen! Derfor føler vi at det er rett at man endrer navn på flyplassen til den by som har beliggenhet nærmest flyplassen, altså Stjørdal! Grunnlaget for denne ønskede navne endringen er at personer/turister faktisk har tatt bussen inn til Torndheim fra Værnes, for så å spørre om veien til Stjørdal! Men hvor ofte skjer dette? Tror nok at det er lurest at man beholder navnet som det er nå, slik at folk ikke begynner å spørre etter veien til Trondheim! Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 4. juli 2003 Skrevet 4. juli 2003 Jeg tror nok ikke det er mange turister som skal til Stjørdal nei. Endrer flyplassen navn, lurer de vell heller på om de kan komme seg til Trondheim ved å dra til stjørdal. Skulle de allikevell endre navn, hadde det vert bedre om kallte den "Trondheim lufthavn Stjørdal" for turistene sin del. Men dumt navn det og. Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 5. juli 2003 Skrevet 5. juli 2003 Hmm.. Hadde dette blitt innført her hadde Sola blitt kalt Sandnes Lufthavn Sola... Siter
Joakim Brestrup Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Er det ikke lettere å sette opp bedre informasjon om Sjørdal (eller hva det nå heter) på Værnes, enn å endre navnet på flyplassen?? Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Enig med deg her. Det hadde vert det beste Siter
Seb Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Hmm.. Hadde dette blitt innført her hadde Sola blitt kalt Sandnes Lufthavn Sola... Eller Sola Lufthavn Sola. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Kiby Lufthavn ICAO Code: ENVD *murr* Jessheim Lufthavn - Gardermoen ENGM Arna Flystripe Flesland Ja, jeg ser for meg de nye flyplasskartene. Vegen til trondheim og vegen til Stjørdal merket ekstra godt opp. Samtidig hører vi hektisk radioaktivitet på Stjørdal Kontroll Siter
Kay Sindre Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Lite problem =enkel løsning. Bare heng opp et skilt ved utgangene der det står Velkommen til Stjørdal/Welcome to Stjørdal Siter
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Eller slik de har gjort det her nord med Harstad/Narvik lufthavn Evenes. Det blir vel Trondheim/Stjørdal lufthavn Værnes. Idioti spør du meg..... og stort sett bare p.g.a. uenighet mellom byene. Siter
Lars K. Rønes Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 Blir vel krangling om hvilket navn som skal stå først også da.. Lars Siter
Arild Oldervoll Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 Lite problem =enkel løsning. Bare heng opp et skilt ved utgangene der det står Velkommen til Stjørdal/Welcome to Stjørdal ...og passasjerene tror de har landet feil. Men Agnor: Arna er ikke i nærheten av Flesland, må langt østover gjennom sentrum og over et fjell eller to før du kommer til Arna, Flesland flyplass ligger faktisk på Flesland, området er kjøpt av Flesland gård en gang i tiden. Men Flesland heter jo Bergen Flesland Flyplass da Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 Eller var det Bergen Lufthavn Flesland? Siter
Kjell-Wernik Nystøyl Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 Er det ikkje betre å berre legge ned heile driten då? Klarer ikkje folk å finne fram der, er dei ikkje i stand til å reise... Siter
Gunbjørn Øfsti Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 Blir nok Stjørdal Lufthavn Værnes ja Flyplassen ligger på Stjørdal på,området heter Værnes, og dessuten hadde ikke de ikke plass til å bygge den i Trondheim,derfor synes jeg den bør hete Stjørdal Lufthavn Værnes. Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 De aller fleste som reiser til Værnes drar inn til Trondheim, derfor synes jeg den fremdeles skulle hete "Trondheim lufthavn Værnes" Siter
Gunbjørn Øfsti Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 De aller fleste som reiser til Værnes drar inn til Trondheim, derfor synes jeg den fremdeles skulle hete "Trondheim lufthavn Værnes" Spiller egentlig ingen rolle for meg. Siter
Morten B. Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 Men hvem i svarte vil vel på besøk til det gudsforlatte stedet Stjørdal ? Var der selv i 2 mnd under rekrutten.. Omtrent det mest forblåste stedet jeg noengang har vært på .. -Morten- Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.