Gå til innhold

Skummel flytur


Aleksander Berge

Anbefalte innlegg

HEI!

 

Har akkurat kommet hjem fra en fantastisk tur i Stockholm.

Men én ting var ikke så fantastisk...

 

Jeg gikk inn i terminalen på Bromma(ESSB) da en mann sto foran meg. Han hadde en kjempe høy turban på hodet, langt, svart skjegg og en svart overdel med masse AFGHANISTAN merker! Håper han ikke skal på samme fly som oss, tenkte jeg idet jeg gikk mot check-inn. Han stelte seg foran oss. På check-inn skranken sto det Göteborg, Malmö, Umeå og Brussel, så det var jo ikke sikkert han skulle akkurat til Göteborg.

Uansett så jeg han flere ganger i avgangshallen. Han satte seg ned og spiste. Han tok opp Koranen,snakkende konstant i telefonen.

"TF025 til Göteborg er klar til ombordstigning" ble det ropt opp i høytalerene. Alle stilte seg opp, inklusive afghaneren. Å nei, tenkte jeg. Men ikke nok med det, jeg overhørte en samtale mellom gatepersonellet og en agentmann der det ble sagt gjennom walkie-talkie:"Vi har en kar her som gjerne vil se seg litt om i cockpit under flyturen, er det greit?" Hjertet mitt har aldri banket så fort noen gang.

Dette var første gang jeg gruet meg til å fly. Afghaneren satte seg like ved oss, snakkende i telefonen. Kabinpersonellet sa fra til han at det ikke var lov til å snakke i telefonen under take-off. Han dret i det.

Flyturen gikk sakte forbi. Vi landet med en veldig hard landing, men for meg var denne landingen det beste jeg hadde opplevd....

Mannen suste forbi oss i bagasjehallen, han hadde nemlig ikke noe bagasje. Han snakket fortsatt i telefonen......

 

(det viste seg å bare være en liten gutt som ville inn i cockpiten)

 

Vennlig hilsen

Aleksander Berge ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg. Rett etter 11 sept , hadde jeg samme opplevelse,,,,,,hadde turban jonas reist seg opp for og gå på do hadde han blitt lagt i gulvet straks, jeg satt klar hele tiden.....kompisen min holdt på og le seg ihjel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig syk, veldig syk når du tenker slik.

Det kan likegodt være en nordmann , kledd i dress som kan kapre et fly.

Det kan godt være meg eller deg eller noen andre.

 

Synes det blir for dumt når Arabere, Muslimer osv. blir behandlet annenledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der hørtes ikke morsomt ut.

Nå skriver Aleksander at han var fra Afghanistan, (og ikke et av araberlandene) hvor de bruker turban.

 

Jeg ville også vært ganske redd dersom jeg skulle sitte på det flyet. Men det skal sies at jeg er skeptisk veldig mye. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være glad det ikke var en nordmann med joggesko og fritidsdress....! Fra spøk til alvor: Den fantasihistorien tror jeg ikke et øyeblikk på. Og om noen virkelig skulle bli skremt av at det var en mann med turban i flyet, ja da ønsker jeg vedkommende god bedring. Det får da være grenser for hysteri!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...