Aleksander Berge Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 HEI! Har akkurat kommet hjem fra en fantastisk tur i Stockholm. Men én ting var ikke så fantastisk... Jeg gikk inn i terminalen på Bromma(ESSB) da en mann sto foran meg. Han hadde en kjempe høy turban på hodet, langt, svart skjegg og en svart overdel med masse AFGHANISTAN merker! Håper han ikke skal på samme fly som oss, tenkte jeg idet jeg gikk mot check-inn. Han stelte seg foran oss. På check-inn skranken sto det Göteborg, Malmö, Umeå og Brussel, så det var jo ikke sikkert han skulle akkurat til Göteborg. Uansett så jeg han flere ganger i avgangshallen. Han satte seg ned og spiste. Han tok opp Koranen,snakkende konstant i telefonen. "TF025 til Göteborg er klar til ombordstigning" ble det ropt opp i høytalerene. Alle stilte seg opp, inklusive afghaneren. Å nei, tenkte jeg. Men ikke nok med det, jeg overhørte en samtale mellom gatepersonellet og en agentmann der det ble sagt gjennom walkie-talkie:"Vi har en kar her som gjerne vil se seg litt om i cockpit under flyturen, er det greit?" Hjertet mitt har aldri banket så fort noen gang. Dette var første gang jeg gruet meg til å fly. Afghaneren satte seg like ved oss, snakkende i telefonen. Kabinpersonellet sa fra til han at det ikke var lov til å snakke i telefonen under take-off. Han dret i det. Flyturen gikk sakte forbi. Vi landet med en veldig hard landing, men for meg var denne landingen det beste jeg hadde opplevd.... Mannen suste forbi oss i bagasjehallen, han hadde nemlig ikke noe bagasje. Han snakket fortsatt i telefonen...... (det viste seg å bare være en liten gutt som ville inn i cockpiten) Vennlig hilsen Aleksander Berge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Øverland Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 trenger vel ikke bli paranoid bare fordi du ser en araber Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Er vel visse grenser for hvor fordomsfull man kan være også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Bare fordi du er paranoid betyr ikke det at de ikke kommer for å ta deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Bare fordi du er paranoid betyr ikke det at de ikke kommer for å ta deg Haha, det er også en måte å se på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Skjønner deg godt jeg. Rett etter 11 sept , hadde jeg samme opplevelse,,,,,,hadde turban jonas reist seg opp for og gå på do hadde han blitt lagt i gulvet straks, jeg satt klar hele tiden.....kompisen min holdt på og le seg ihjel..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Arabere med turban og skjegg er skumle ja , tror nok ikke han hadde fått lov til å besøke cockpiten selv om han hadde spurt pent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Olsen Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Snakk om paranoia og uvitenhet... Arabere går ikke med turban... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Molund Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Er plass til masse plastiske eksplosiver i en turban... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ishtiaq Khushi Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Men saken er at arabere ikke bruker turban. Dessuten har de fleste terrorister som hittil har terrorisert flytrafikken verken hatt turban eller skjegg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Molund Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Men saken er at arabere ikke bruker turban. Okei.. Men det er det jo langt fra alle som vet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Men det er noe de fleste burde lære seg.., uvitenheten om andre kulturer er stor i Norge.. Nesten litt skremmende hva folk kan bli skremt av nå for tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Berge Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg kan jo egentlig le av det nå, men det var altså akkurat på denne tida og det virket så jævlig mistenktsomt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg kan jo egentlig le av det nå, men det var altså akkurat på denne tida og det virket så jævlig mistenktsomt. Syns du sa tidligere at du nettopp hadde kommet hjem fra denne turen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Du er virkelig syk, veldig syk når du tenker slik. Det kan likegodt være en nordmann , kledd i dress som kan kapre et fly. Det kan godt være meg eller deg eller noen andre. Synes det blir for dumt når Arabere, Muslimer osv. blir behandlet annenledes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JM Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Synes dette heller virket som en, tja, middels bra skolestil jeg, men men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Enig Joachim... Eit utdrag frå ein stil er det det minnar meg og om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest A. H. Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 jaja..må man tro hvorfor det er blitt slik.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seb Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Huff, det der hørtes ikke morsomt ut. Nå skriver Aleksander at han var fra Afghanistan, (og ikke et av araberlandene) hvor de bruker turban. Jeg ville også vært ganske redd dersom jeg skulle sitte på det flyet. Men det skal sies at jeg er skeptisk veldig mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Du kan være glad det ikke var en nordmann med joggesko og fritidsdress....! Fra spøk til alvor: Den fantasihistorien tror jeg ikke et øyeblikk på. Og om noen virkelig skulle bli skremt av at det var en mann med turban i flyet, ja da ønsker jeg vedkommende god bedring. Det får da være grenser for hysteri! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Ser da ikke noen grunn til å ikke tro på dette, men jeg er enig i at det er å være litt vel paranoid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 ok da det er nok en skolestil ja , vi får vel være enige om det folk med turban er nok greie nok de er mer redd for drita fulle nordmenn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Akkurat det skal jeg være enig med deg i... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.