Jarle Vidtun Skrevet 28. mai 2003 Skrevet 28. mai 2003 Heisann, Hvor kan jeg finne ATC strips? prøvde Sweden VACC men siden er nede for øyeblikket... Siter
Arild Oldervoll Skrevet 28. mai 2003 Skrevet 28. mai 2003 Hva er ATC strips? ATC strips er litt vanskelig å forklare visst du ikke har prøvd en ATC-simulator eller er ATC selv. Men det kan jo hende du har vært på besøk i et tårn eller noe? Da har du sikkert lagt merke til disse flightstrips'ene. En flightstrip er en liten papirlapp flyvelederen har for hvert fly. Altså en strip for hvert fly. På denne strip'en har han informasjon om flytype, rute, cruisehøyde, hvilke cruise-høyde han har gitt flyet, andre kommentarer osv. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 28. mai 2003 Skrevet 28. mai 2003 Sikkert få litt mer realisme. Jeg bruker også slike, men det tar for mye tid å fylle ut og holde disse oppdatert under store flyins med mye trafikk Siter
Gjest Skrevet 28. mai 2003 Skrevet 28. mai 2003 Sikkert få litt mer realisme. Jeg bruker også slike, men det tar for mye tid å fylle ut og holde disse oppdatert under store flyins med mye trafikk Skaff deg sånn maskin de printer dem ut med i tårnet/kontrollsentralen . Forresten, har du noe imot å sende til meg også? Siter
Mads-Inge Otterstad Skrevet 28. mai 2003 Skrevet 28. mai 2003 "ATC-" strips kalles i virkeligheten for FPS - Flight Progress Strips Mvh Siter
Anders Forseth Skrevet 28. mai 2003 Skrevet 28. mai 2003 Hett tips: 15 min med Excel, en printer, en linjal og ei saks....... Det er ikke rare greiene! Siter
Jarle Vidtun Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Skrevet 29. mai 2003 Jarle, sjekk mailen din Takk takk! Siter
Arild Oldervoll Skrevet 29. mai 2003 Skrevet 29. mai 2003 Sondre og Børge har også fått en liten pakke på straumposten Siter
Gjest Skrevet 29. mai 2003 Skrevet 29. mai 2003 Noen som gidder sende dem til meg ? georg@ha.online.no Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Hmm, hadde vært litt artig det der ja! Kunne jeg også få en slik? PS. Mail finnes i min profil! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Hmm, hadde vært litt artig det der ja! Kunne jeg også få en slik? PS. Mail finnes i min profil! Hehe, Julian.. Hva skal du med det, du sitter jo ikke som ATC engang! Da forventer jeg at du melder deg hos VACCN som kandidat for flygeleder.... Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Skal ikke ha dem for å bruke dem! Vil bare se hvordan de er! PS. Ivar: Flygeleder, NEI TAKK Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 30. mai 2003 Skrevet 30. mai 2003 Skal ikke ha dem for å bruke dem! Vil bare se hvordan de er! PS. Ivar: Flygeleder, NEI TAKK Hehe, jeg vet du har en liten flygeleder inne i deg Julian! Selv har jeg valgt å fly istedet! Var jo en liten periode jeg satt som ATC, men jeg fant fort ut at det var mye artigere å fly! Siter
Andreas Eriksen Skrevet 31. mai 2003 Skrevet 31. mai 2003 Kan noen sende de til meg å Hadde vært artig å se hvordan de ser ut aoerikse@start.no Siter
Geir G Skrevet 3. juni 2003 Skrevet 3. juni 2003 Kan noen sende til meg også? Prøver meg litt på IVAO på Flesland. ggronlie@broadpark.no Siter
Kristian Wålberg Skrevet 8. juni 2003 Skrevet 8. juni 2003 Tar gjerne imot noen strips jeg også :-) kian@kian.no Siter
Peter Nørkjær Skrevet 8. juni 2003 Skrevet 8. juni 2003 Jamen... Så send da de strips på Dag, så de kan blive uploadet... /Peter Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.