Gå til innhold

Airforce One tilbake på engm i mai


Helge Bø

Anbefalte innlegg

Amerikanske presidenter har tydeligvis fått sansen for Norge, siden George W Bush vil komme hit i mai måned.

 

I så fall kommer vel også Airforce One, men har presidenten flere 747's? Mener å huske at det kom to slike til Gardermoen når Clinton var her. Hvilket callsign har den andre, Airforce Two? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to stykker, men de bruker bare en om gangen, den ene vaskes og får kontroll, mens den andre er ute på tur. Kan hende at de bruker begge, men jeg tror ikke det er vanlig... De har også ett annet fly for å frakte biler og diverse... Du burde se den hangaren de lagrer disse flyene, det er jo sånn at en kan steike egg på golvet, uten fare for bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjena !

 

Faktisk når Clinton var her så kom de med begge både 28000 og 29000, ene maskina stoppet ved enden av 01L og den andre med Clinton ombord takset til den Militæere delen av ENGM.

 

Etter hva jeg har forstått

 

++++ alle andre fly som kom med stæsj osv noen dager og ca en uke i for veien ""

 

Et oppstyr blir det sikkert når Bush kommer og, gleder meg jeg """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fredrik !

 

Ja hadde vært morsomt å fått et glimt av den, men etter hva jeg har skjønt kom de ikke frem til "haugen" engang grunnet politi/Secret Service karer som sto lang veiene innover ""

Så blir nok det samme denne gangen og dessverre

 

Og ja er vel Starlifter som brukes til bilene og den fete limoen han bruker ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil garantert bli opptøyer når Bush kommer.

Mange mennesker har et dårlig forhold til Bush og bedre blir det antageligvis ikke i mai etter en Irak krig med kanskje en del sivile liv tapt.

Jeg kunne godt tenke meg en tur til Gardermoen den dagen men husk å ta med hjelm ! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket callsign har den andre, Airforce Two? ""

 

Airforce One eksisterer først når presidenten har steget om bord i flyet og når den andre 747`en ikke er i bruk eller nå presidenten ikke er om bord, så er flyet bare et "vanlig" fly. Begge flyene er også identiske.

 

Så jeg tror neppe "airforce two" blir brukt som callsign..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det kan bli protester mot Bush når han kommer til Oslo. Sira Myre og folka hans benker vel seg ned på rullebanen mens de vifter med plakater: No war,peace and love ""

 

Jeg håper inderlig at Aslak Sira Myre blir knust av AF1. Kan virkelig ikke fordra den fyren, et av de mest ufyselige menneskene jeg noensinne har sett. Greit nok å være mot krig og tortur (alle er i utgangspunktet i mot krig), men i enkelte tilfeller er faktisk krig siste mulighet. Dette nekter denne fyren så til de grader å innse. Men fy faaaen for en ekkel fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig at Aslak Sira Myre blir knust av AF1. Kan virkelig ikke fordra den fyren, et av de mest ufyselige menneskene jeg noensinne har sett. Greit nok å være mot krig og tortur (alle er i utgangspunktet i mot krig), men i enkelte tilfeller er faktisk krig siste mulighet. Dette nekter denne fyren så til de grader å innse. Men fy faaaen for en ekkel fyr.

 

Er det ikke ironisk at jeg er i familie med Aslak? Han er firmeningen til mora mi... Litt forskjellige meninger, synd æ aldri har truffe han, hadde vært gøy med en real diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket callsign har den andre, Airforce Two? ""

 

Airforce One eksisterer først når presidenten har steget om bord i flyet og når den andre 747`en ikke er i bruk eller nå presidenten ikke er om bord, så er flyet bare et "vanlig" fly. Begge flyene er også identiske.

 

Så jeg tror neppe "airforce two" blir brukt som callsign..

 

"Airforce two", blir bare brukt for visepresidenten Dick Cheney... sånn har det alltid vært!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket callsign har den andre, Airforce Two? ""

 

Airforce One eksisterer først når presidenten har steget om bord i flyet og når den andre 747`en ikke er i bruk eller nå presidenten ikke er om bord, så er flyet bare et "vanlig" fly. Begge flyene er også identiske.

 

Så jeg tror neppe "airforce two" blir brukt som callsign..

 

"Airforce two", blir bare brukt for visepresidenten Dick Cheney... sånn har det alltid vært!!

 

Vel, jeg mener at "Air Force 2" blir bare brukt når vise-presidenten er bare i flyet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...