Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på Simming?


Anders Klepaker

Anbefalte innlegg

Jeg var tidligere en svoren freeware-tilhenger - ingenting av "pay-TV" skulle på min PC når det gjaldt flightsimming. Da 767PIC kom, måtte jeg bare....

 

Av payware har jeg nå 767PIC, DF734 og PSSA320. Av de "harde pakkene" - CH Yoke og pedaler (USB). Og så har jeg brukt en liten slant for å være støttemedlem i FlightSim.no. Det siste ruinerer ikke husøkonomien "" En liten reminder.....

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirka 1000,- siste halvåret;

 

LAGO's Twin Otter & Emma Field (må ha det, bare må ha det "")

Aerosoft's Scandinavian Airports 1

SimFlyers Manchester, Rome og Frankfurtscenerys.

 

Det var vel alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt GoFlight sin Autopilot. Videre så har jeg en god del fly (eks. Captain Sim’s 727). Synes kvaliteten på payware er blitt ganske bra. Når jeg tenker på hva jeg kjøpte til FS98 i sin tid, så kan det ikke sammenlignes.

Softwaren til FS2002 er relativt billig. Man laster ned programvaren og slipper derfor frakt og andre avgifter. Dette gjør det mulig å lage programvare rimelig (eks. mesh fra Lago). Pengene går derfor mest til hardware (basis maskinvare og tillegg som GoFlight).

Regner med at jeg bruker i snitt 200-300 i SW og 1200 i HW pr. mnd (medregnet maskinutgifter). Dette høres mye ut, men jeg ser det som en rimelig hobby. Det er jo snakk om prioritering. Tiden er for meg mest kritisk, denne hobbyen sluker mye tid. Det går også mye tid i å holde maskinparken operativ.

 

Mvh

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffet meg en microsoft joke for ca 4 år siden. Jeg spilte broren min sin fs2000 verson litt da den kom ut. Ca. ett halvt år før fs2002 kom ut begynte jeg for fult og få interesse for simming, jeg kjøpte fs2002 versonen da den kom ut, Det ble vell de første pengene jeg brukte på flysimulator. Jeg har etterhvert planer om og skaffe meg en ordentlig flightsim-joke når økonomien blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humm.. for mye ? ""

 

Av hardware har jeg Force Feedback 2 ..

 

Software:

 

-CS 727 PRO

-PSS A320 PRO (A319, A320, A321)

-PSS B777

-PSS B747

-DF 737

-PIC 767

 

-SimWings: LEPA, LEAL, LEVC, LEBL, LEMH, LEIB, GCTS/GCXO/GCGM, GCLP/GCLB, GCLA/GCHI, GCRR/GCFV

-UK2000: EGSS, EGKK, EGLL, EGLC, EGGW, EGCC og EGBB

-Simflyers: Alle

-Realflight: Brazil Xmas collection (SBGR etc)

-LAGO: PHNL, EHAM

-German Airports 1 & 3

 

De fleste LAGO terrameshene + FSSE

 

Det var vel det meste.. Så, konklusjonen er.. Altfor mye penger ""

 

 

-Morten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm.. Jeg har faktisk bestillt Radeon 9700 bare for å kjøre flightsim (nesten iallefall) og det hjelper ikke på studielånet. Er sikker på at det ikke blir det siste, for da må jeg vel ha noen nye fly, liveries etc..

Ballen har begynt å rulle!! Dette vil ingen ende ta! ""

 

BTW: hvordan fungerer kjøp av PSS stash? Er det mulig at f.eks to personer kan spleise på et fly? Hvordan fungerer installering osv? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW: hvordan fungerer kjøp av PSS stash? Er det mulig at f.eks to personer kan spleise på et fly? Hvordan fungerer installering osv? ""

 

 

EGENTLIG bør man ikke spleise på produkter hvis man skal installere det på flere maskiner i flere husholdninger.. Men, det var ikke det du lurte på, så.. ""

 

Man registerer seg som medlem hos PSS .. Så bestiller man det man skal ha, betaler med kredittkort og laster så ned en installer. Installeren vet hva du har bestillt og fyrer så opp en online kobling til PSS sin site. Du blir nå spurt om bruker id'en din (mail adressen) og passordet ditt. Etter du har fyllt inn dette, starter nedlastingen ""

 

 

-Morten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut.

Du får nok litt snadder til FS for en tusing Morten "" Men tror nok det bare var et utrykk.

Forøvrig har jeg kjøpt FS 2002 pro. Og alle flyene fra PSS.

Har ikke holdt på så lenge, så det blir nok mer ""

 

Du er hældi du Håkon. Men man får ikke stort for en hundrings da ""

 

Er klar over at det bare var ett utrykk, men blir en tanke provosert ""

 

Er da noen av oss som støtter produsentene av kvalitets ware fortsatt ""

 

(Finnes også MEGET bra kvalitets freeware - Lennart & CO) ""

 

Har vel kvitteringer på 90% av det jeg har av payware ..

 

-Morten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at det bare var ett utrykk, men blir en tanke provosert

 

Er da noen av oss som støtter produsentene av kvalitets ware fortsatt

 

(Finnes også MEGET bra kvalitets freeware - Lennart & CO)

 

Har vel kvitteringer på 90% av det jeg har av payware ..

 

-Morten-

 

Greit, sorry hvis du følte deg litt truffet.

Uansett så er det ikke mange som har kjøpt alle paywarene sine... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...