Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 26. april 2023 i alle områder

  1. I mangel av en brukbar Dash 8, lot jeg meg friste av denne ATR-modellen. Ka farsken, den kostet jo bare kr. 134,- så det var ingen stor risiko. Ellers ser den jo riktig så pen ut, har god lydkvalitet og er faktisk en nytelse å håndfly på kortere strekninger. Har ikke tenkt å utfordre den med avansert navigasjon, men mest som en avveksling for alt "smårusket" som har hopet seg opp i hangaren 😁 . Første test med ATR 42-600 fra Fagerlia, Mo i Rana til Bodø.
    5 points
  2. I det siste stort sett GA på øyparadis rundt om i verden.
    2 points
  3. Datteren min gjorde det ifjor, hun fikk en times tur i LN-YJY og var kjempefornøyd! https://kjellersportsflyklubb.no/flyparken/
    2 points
  4. Har så smått begynt å snuse på å lage ENTC. Den har en del elementer som jeg hadde tenkt å bryne meg på som jeg ikke har prøvd ut før. Det er veldig tidlig i prosessen men har kommet i gang med rullebane med profil, taksebaner og apron. Skilt og Runway Guard lights er på plass (heldigvis ikke så mange...) Approachlys, rullebanelys og takselys er i henhold til AIP. (som mange payware ikke bryr seg så mye om) Jeg synes nå det er litt viktig å ha dette på plass. Jeg er kanskje litt sær der. Litt mere jobb, men fohåpentligvis er det verdt det ekstra arbeidet. (vi får se...) Har også startet såvidt med 3D modeller. Tenker at terminalen blir litt detaljert men ikke overdådig. Kanskje litt interiør mot apron, men ikke så mye mer enn det. Har skjønt at det er flere som har tenkt litt på tanken på å lage ENTC, og hvis noen føler seg kallet til å hjelpe til så er jo det bare fint.
    1 point
  5. Denne er bare å skaffe seg!
    1 point
  6. Jeg liker den. Forstår ikke helt hva folk mener trekker ned her, annet enn manglende simbrief-integrasjon, så klart. Regner dog med at det kommer etter hvert. God pris, bra modell og god systemdybde! Bare å kose seg
    1 point
  7. Ja, prisen er det ingenting å utsette på
    1 point
  8. Har sett frem til denne, men holdt forventningene på et lavt nivå. Fin fugl, men ikke helt der oppe. Kommer til å fly den en del i påvente av Majestic. Faktisk det første kjøpeflyet mitt til MSFS, da FBW320NX og Default C172 (steam gauges) har holdt meg aktiv..
    1 point
  9. Hadde ikke tenkt å skaffe meg denne, men siden den nesten var gratis, var det et enkelt valg 😊 . Hadde heller ingen store forventninger til modellen, men ble faktisk overrasket over kvaliteten. Ja, ser at andre har samme problemet. Regner med at modellen blir oppgradert etter hvert, i mellomtiden skal den bare brukes til lett underholdning 😆
    1 point
  10. Fløy den akkurat ENGM-ENVA. Oppfører seg pent, og er forholdsvis "lettflydd" 🙂 Er noe smårusk som ikke er helt som det skal, men ikke noe som ødelegger opplevelsen. Venter nå bare på et Loganair-livery til 42-600 (72-600 ligger allerede klar). Klarer imidlertid stadig å irritere meg over at importert flightplan fra Simbrief og lignende blir massakrert så fort den blir importert inn i simmen. Her er det nok greiest å legge inn ting manuelt.
    1 point
  11. Flotte bilder! Har avventet litt da jeg var en smule skeptisk. Ser den har fått en smule lunken mottagelse så hadde egentlig håpet at Blackbird koster støvet av sitt ATR prosjekt. Ellers kan man jo alltids vente på Dashen fra Majestic.
    1 point
  12. Ja, det vil jeg tro. Er noe helt annet å fly i virkeligheten enn i simulator. Selv ikke en full motion 737 simulator kan måle seg med en time i en Cessna 172 etter min mening
    1 point
  13. Hei Jeg vil anbefale deg en tur hos Simuflying i Tønsberg. Der føler du virkelig at du er i en ekte simulator. View er fantastisk. Mye av utstyret er originalt også omgjort til å fungere i simulatoren. Det er ikke en motion simulator, men da han har noe vibrasjons styring på denne så vil du føle både taxe og turbulens. Se link Simuflying Jeg har vært der 4 ganger og det er en fryd hver gang.
    1 point
  14. Du kan kontakte Flight Simulations Norway i Letohallen på Råholt, den beveger seg ikke men er en full 737- 800 simulator de tar 1500 kr. pr. time med instruktør.
    1 point
  15. CAE har flere simulatorer på Gardermoen. Kjenner du noen som jobber der er det sikkert mulig å få mulighet til å prøve. Hva det eventuelt koster vet jeg ikke. I Tønsberg har Simuflying en fix base Boeing 737 800 simulator hvor alle kan kjøpe seg tid. Jeg trur det fortsatt koster 1900kr/time. Jeg var der i november, og skal dit igjen snart. Selv om simulatoren ikke har bevegelse, så får du en god flyfølelse. Det er også mulig å leie simulatorer i Berlin og Barcelona, men prisene er ganske høye for en time.
    1 point
  16. Som noen kanskje har fått med seg har det gått Fokker på innlandsnettet her til lands igjen de siste månedene. Det er svenske Amapola Flyg som har operert for West Air Sweden i påvente av at polske SprintAir skal starte opp anbudet sitt for postflyvninger. De flyr nå flere fly i Norge. Deriblant en daglig fra Oslo til Trondheim tilbake, og et litt mer spennende tilfelle hvor en Fokker 50 stasjonert i Tromsø flyr postflyvningene til Svalbard. Dette flyet går til Svalbard og tilbake til Tromsø på formiddagen, så ned til Oslo på kvelden, opp til Bodø, så videre til Tromsø hvor det kommer frem midt på natta og raster noen timer før det skal tilbake til Svalbard. Jeg tok turen som SWN296 (SWN er West Air Sweden, og det files som det enda) fra Tromsø og de 570 nm til Longyearbyen. Jeg har hatt sceneriet for Svalbard lenge i simmen, men har faktisk aldri flydd dit, så nå var det virkelig på tide. Etter å ha fått litt inside info på Facebook fra noen som er involvert i denne driften skjønte jeg at flightplanningen til Simbrief og det som er reelt ikke helt stemmer her. Svalbard er jo litt spesielt da man må file for alternate i Tromsø, eller ihvertfall på fastlandet, så man må ha med seg myye fuel. Med 4 tonn post baki ble det helt opp til mtow. Her brukte jeg AOM til Air Baltic som ligger ute på nett fra den tiden da de fløy F50. Oppstilt i Tromsø. Plassen jeg egentlig ville ha er okkupert av en CRJ fra West Air Sweden (som nå er solgt til Mexico), så det ble litt spontant plassering. Flyet er Carenado's Fokker 50 (derav ikonene på siden) i pax-utgave. Jeg har ingen cargo paint, så det får bare være Fokker har som Airbus "dark cockpit" prinsipp, noe som gjør oppsett veldig enkelt. Carenado er som alltid gode på det visuelle, men resten er ganske crap. Flyet er fullt av bugs, som de aldri kommer til å fikse, men det gir jeg faktisk beng i. Fokker 50 er fett! Pasta bom.. Starter opp høyre visp. Og så venstre. En kjapp taksetur etterpå er vi klare for avgang fra 18 i Tromsø. Selv med mtow er Vref kun spinkle 110 knuter. Flaps er oppe, climb power er satt. Vi er tunge. Veldig tunge, så cruise blir i dag på FL170. Her opplevde jeg plutselig noe rart. Torque og ITT begynte å variere og droppe veldig plutselig. Jeg tenkte først ising, og satt på engine heat, og det roet seg faktisk litt etterhvert. Dette syntes jeg var litt rart da jeg ikke har på failures, og ikke var jeg i icing conditions, men det gikk godt. Tanks. Etter et par timer i lufta begynner vi på et rolig 800 ft/m descent. Her skal utsikten nytes. Været er CAVOK og vindstille, så det planlegges for visual approach. Over blikkstille vann er det lett å bli lurt med tanke på høyde. Fokker 50 er litt jobb å ratte, noe jeg lurer på om kan bli litt forsterket når jeg disabler yaw damper på 10000 fot (håndfløy hele veien ned) ved et uhell, så det ble ikke så mange bilder fra landing, men det ble ganske ok, igjen på ca. 110 knuter. Stopper på noen kjappe meter og takser av på alpha. Vel parkert for ca. 1 time. Posten losses, og ny post lastes før nesa settes mot fastlandet igjen. Takk for turen!
    1 point
  17. Ja som sakt, skal man bli ferdig med ting så tror jeg man må redusere litt på detaljnivået. Vil si det er bedre at folk får en flyplass å fly til som ser bra ut vs. å vente i lang tid for å få en flyplass med detaljer som man må finstudere flyplassen for å se..:)
    1 point
  18. Evenes, Tromsø og Andøya, litt over, litt under.
    1 point
  19. For meg blir det mest warbirds og eldre jagere samt GA, helst rundt omkring i Norge og på Duxford i England. Nesten bare med VR. Autopilot blir lite brukt!
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...