Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 16. nov. 2020 i alle områder

  1. Jeg tror grunnen til at startposisjonene klusset seg var at primary og secondary endene var byttet om. Jeg har malt bakken og gjort noen endringer på taximarkings og taxilights i henhold til det jeg ser i AIP og på bilder. Deler det til deg på google drive i løpet av noen minutter. Vil du eller jeg merge det med endringene du nå har gjort? Hvis du bare har endret runway så er det nok lettest å putte det inn i xml. edit: du synes sikkert det er ille med så mange individuelle teksturfiler, men det sparer enormt mye arbeid når dekalene klistres på plass.
    3 points
  2. Fikk navigert meg greit til flyplassen, meldte inbound, klarert til downwind, tok before landing sjekklista, og når jeg kikket opp igjen, så var ikke flyplassen der lenger😵 Etter litt roting, og hjelp fra tårnet, fikk jeg øye på et fly på final, så jeg fulgte den.... Jeg hadde jo selvfølgelig vært midt oppå... Når jeg landet viste det seg at landingslyset ikke virka, så landingen var som å synke ned i et svart hull. Etter landing måtte jeg få noen med Follow me bil til å hente meg, for det det var ikke mulig å se hvor det var taxeway..
    3 points
  3. Her har jeg brukt "Google Earth Decoder", en gratis nedlastingssak for scenery fra Google Maps. Ikke gjort noen optimalisering i forhold til høyde, så havet ser litt rart ut her. Uansett, en kjapp to-timers sesjon for å få generert dette, holdt til ca. 3 minutter video.
    2 points
  4. For å få AoN gmax modeller i drift og forbedre sånn noenlunde default taxiways/parkeringer så utgir jeg en beta her direkte: https://drive.google.com/file/d/1J0DLUWizum5J2LgfmjE6bwOOPYB9J9c_/view?usp=sharing Som andre her inne har sagt; mitt første makkverk til FS2020. Sitter igjen på skolebenken og river av håret i store tuster til jeg kanskje bør gå til innkjøp av en cowboyhatt. Det som er gjort: ----------------- Alle gmax modeller fra AoN er på plass, noen få av de forbedret siden P3D. Lagt til et par statiske Asobo A320. Dere må ha minst versjon 10 av Clink's Megapack for å se bussene parkert. Man trenger kun legge inn A320 SAS (to versjoner), KLM, Wizzair og Norwegian modellene. ENCN skal greitt fungere uten de og, så no stress. Fjernet alle default taxiways (og da forsvant endelig den fæle fuel stasjonen). Mekket nye taxiways og parkeringer. Parkings 10-19 for store fly, og 40-42 for småfly. Taxelinjer på trynet sånn foreløpig. Fjernet en hel masse stygge bygninger i nærheten som tydeligvis kom fra 1700 tallet og ikke i dag. Mye igjen å gjøre der - om jeg gidder før paywaren kommer. Hevet flyplassen 5 meter. Rent gjettverk/makkverk. Gjort null og nix med ground merking, beholdt default for å ha noe i det minste. Fikser kanskje noe før jul. MEN: ----- Trass alle negative bemerkninger fra min side, bruker jeg nå en bedre versjon av ENCN enn jeg har sett før 😉
    2 points
  5. Selv takk skal dere ha. Om flyplassen funker greitt for dere alle, så går neste verjon til Flightsim.to. Måtte bare plage dere med en og annen beta først (inkludert meg selv), og så får vi ser hva kommende dager bringer.
    2 points
  6. Det var ikke så ille faktisk, mye mere avslappet forhold til regler, og lignende derover. Men litt av en overgang når det gjaldt mengden trafikk og spesiellt radio bruken. I LA området var det ikke et stille øyeblikk på radioen. Fløy endel fra Chino, (se loggboksiden) flyplass på størrelse med Fornebu, og med flere fly stasjonert der enn det var registrert i Norge. Og ca halvparten var enten experimental, eller warbird. Gikk helt fint det, brukte alle rullebanene samtidig. (Og to fantastiske flymuseer) Og det var omtrent på samme tiden man innførte slot tider på Fornebu. Da ble mye av morroa ved å fly borte. Når jeg begynnte å fly på Fornebu kunne man få takeoff klarering på 19, med early turn, så man ikke kom i konflikt med ruteflyet som landet på 06.
    2 points
  7. Ikke mer å si; Savner en god 737 i MS 2020. Blir lenge å vente på PMDG sin. Men den er vel innafor når den først dukker opp
    1 point
  8. I et tidligere liv, mens jeg fly IRL, ble jeg sendt på 3 ukers salgskurs i Anaheim, Calefornia (lucky me😁), og måtte også en tur til Silicon Valley for å ha et møte med et firma. Så da er det jo naturlig å leie et fly, fly til San Jose, leie bil, møte, og fly tilbake. Så idag har jeg flydd den turen om igjen, i MSFS. Her er loggboken min fra den gang, og et par kart, jeg fremdeles har:
    1 point
  9. Det er ikke A320 sin feil. Trimmen er dustete uansett fly. Bruk SHIFT 1 og 7 på det numeriske tastaturet, men jævlig forsiktig. Og jeg gjentar nå en gang til det andre sikkert er drittleie å høre: Jeg var betatester for PMDG i over 5 år og maste om nettopp trimmen. Det endte opp med at de laget sin egen trim. Det jeg og ser er at simmen går kjappere og er mer sexy. Samtidig virker det som at de har importert gamle FSX data som grunnlag, hvilket er en katastrofe. Her har vi en ny og bedre grafikkmaskin, men er fly og trim bedre? Nope - Ludo - flytte tilbake til start.
    1 point
  10. sjekk i fora jeg betaler for den ingen poroblemer med den her
    1 point
  11. 1 point
  12. Så lykkedes det. Super. Tak Andrew😄
    1 point
  13. https://drive.google.com/file/d/1hzuiE_1D6EBPp5JMfSLTXyBq427Nk_8k/view?usp=sharing
    1 point
  14. Tænker Andrew, sammen med os andre gør alt hvad han kan for at løse googles "wondering world"!
    1 point
  15. Desværre. Negativ 😅 stor sort side med filen i hvid firkant. Derefter nok se filer og underfiler men download.
    1 point
  16. Nei, dessverre fortsatt ingen nedlastingsmulighet.
    1 point
  17. Av en eller annen grunn får man valget med å deaktivere nedlasting kun dersom man velger "share" og ikke "get link", men google husker valget fra "share" menyen selv om man etterpå går via "get link". Prøv å høyreklikke på filen, velg "share", klikk tannhjulet og tillat nedlasting. Så velg at alle med linken kan se filen, og copy link.
    1 point
  18. Desværre, men kan se filen "på mit drev" kan bare ikke dl kun åbne? "Nok se men ikke røre" som man siger.
    1 point
  19. Det gledes, Andrew! Foreløpig lar ikke den siste versjonen seg laste ned fra google, kanskje den trenger litt tid?
    1 point
  20. siste versjon 0.9.8.43 her https://www.spadnext.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=53400
    1 point
  21. Nå var det vel snakk om en hotkey funksjon i stedet for å gå inn i menyen.
    1 point
  22. Fantastisk flotte farger i dette område! Tur fra El Loa airport i chile til Ulyuni airport (som ligger ved verdens største saltflate) i Bolivia. Når jeg først hadde kommet dit, fløy jeg likegodt til et par plasser til, Captain Nicolas Rojas airport og Juan Mendoza airport. Flyplassene i Bolivia lå alle på rundt 13000 fts høyde, så ble bruk for oxygenmaskene! Strålende vær hele veien, men en del turbulens som forventet i dette storslåtte landskapet😄
    1 point
  23. Utrolig vakkert. Jeg kjenner et par som har vært på de saltflatene. Hun er derfra, og de eier en bolig i Coroico. Ca 6 timer med bil fra La Paz og opp i fjellene østover tror jeg det var. Snakk om sted og landskap. Veldig trist at det er så mye korrupsjon og vanstyre som det er i disse landene! Hadde de hatt samme modell som i Norge, hadde de vært mye rikere enn oss. Norge er ikke rikt på forekomster i forhold til veldig mange andre land. Vi har bare gjort mange ting riktig i forhold til ressursene vi har.
    1 point
  24. Har tradisjonelt vært Boeing-fan, men med A32NX-mod, https://flybywiresim.com/a32nx, går det an å bruke A320. "Nød lærer naken kvinne å spinne." Den gjengen jobber også med en egenutviklet A380. Har testet å håndfly A320 litt og det virket en smule urealistisk å klare å ta cobra-manøver uten å gå rett i bakken. Greit at det skal være vanskelig å gjøre noe dumt i det, men er det virkelig så bra til å unngå spinn? Det har ikke blitt mange turene i A320, ender stort sett opp i TBM 930 eller Icon A5.
    1 point
  25. Det ser ut som om den er der det første forsøket bare, så legg merke til hvor den er.
    1 point
  26. Trass kritikk fra PMDG leiren og andre (uber kritiske leire), jo denne går an å fly. Legge til A320NX mod og få omtrent samme "fidelity" som med payware flyene. Mitt eneste kritikkpunkt er at trimmen er dårlig. Men hva ellers er nytt? Bildene her fra ENCN til ENZV.
    1 point
  27. Airbusen er ganske fin å håndfly hvis man snur tankegangen litt. Bare å tenke på det som at den autotrimmer når stikka er sentrert, og bruke autothrottle i selected speed mode (trekk ut vribryteren) for å holde fart. Det finnes noen prosjekter som har kommet langt i å forbedre default flyene. FlyByWire A32NX: https://github.com/flybywiresim/a32nx/releases CJ4 er en kjempefin liten jet uten autothrottle som begynner å få en god systemsimulering i Working Titles mod. Working Title Cessna Citation CJ4: https://github.com/Working-Title-MSFS-Mods/fspackages/releases
    1 point
  28. Jo, Neo finnes og den går an å bruke. Så det finnes ett og annet. Kan tenke meg mange nøler pga det å fly en Airbus er å fortelle en computer hva den skal gjøre. Før man engang begynner med FMC. Ikke mye Boeing, men det blir man vant til om man er tilstreklig tålmodig.
    1 point
  29. Dessverre finnes det ingenting foreløpig. Både PMDG, Majestic og FSlabs kommer etterhvert til FS2020. Men det vil sannsynligvis ta tid.
    1 point
  30. Det ser ut som AI logikken i FS2020 ikke alltid håndterer flyplasser med taxi intersection på midten av rullebanen der flyene må taxe til enden av runway og snu. Det ser ut til å gjelde både default og custom flyplasser. Når jeg tester så fungerer det enten ikke i det hele tatt, eller flyet insisterer på å ta av fra intersection. Som en workaround så har jeg testet å legge en taxirute fra parking til runway enden og en taxirute fra intersection til parking. Det ser ut som FS2020 behandler taxiways forskjellig avhengig av hvilken retning man tegnet de opp. Dette kan man se ved at hold short markeringen blir baklengs. I testversjonen din så ser alt helt riktig ut, men det trengs nok en microsoft patch før det fungerer som ønsket. I testversjonen med nye taxiways jeg sender tilbake til deg, Kjetil, så har jeg testet AI control fra parking E7, E12, W11 og W15 til bane 1 og 19 takeoff, og dette fungerer. Ved landing så sliter jeg med å få AI control til å fungere, men når jeg lander manuelt og sjekker debug info (options-simobjects-airplane-debug AI path og current state) så skifter flyet korrekt over til taxi to parking med riktig AI path forutsatt at man klarer å bremse ned før intersection. Dersom man passerer intersection så går flyet over i takeoff/go-around. (Testing: Lag en flight plan med Citation CJ4 fra ENSN E7 parking til ENTO og klikk Fly. Aktiver AI control: control aircraft og manage radio comms. Pushback skjer mens motorer starter, og når flyet er klart starter det taxi mot rullebane og tar av.) Helt spesifikt så splittes nettverket rett før hold short. Derfra har jeg tegnet opp vanlig taxiway fra hold short til enden av runway med snuplass. Veien tilbake starter på intersection på midten av rullebanen. Den har også en hold short node og kobles på parking taxiway på parking siden av hold short nodes. Merk at begge hold short har retning "FORWARD", men de går motsatt vei fordi taxiways er tegnet opp i motsatt retning. I tillegg er ENSN litt vanskelig fordi hold short node er så nært krysset og parking på østsiden. Fly som svinger av rullebanen stopper ikke og tenker seg om før hele flyet har passert hold short noden og det kan da bli forvirret fordi det har passert kryssende taxiway. Jeg har derfor trukket "inkommende" hold short litt nærmere rullebanen. Det er ikke sikkert dette er beste løsning, men det er den eneste måten jeg fikk AI control til å fungere.
    1 point
  31. 1 point
  32. Har lastet mod'en opp til Flightsim.to
    1 point
  33. Samme her, selv etter restart. Gjør du dette for å plage oss, Andrew?🤨
    0 points
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...