Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 21. mars 2023 i alle områder

  1. Denne kommer du ikke unna med, @Finn Kristoffer Hansen
    9 points
  2. Da er Kjeller tilgjengelig igjen så snart den er godkjent på https://flightsim.to/file/52018/enkj-kjeller-airport Nytt er: Taxiway-system som er koblet til parkeringer, runway etc. slik at man kan bruke guiding-systemet til og fra rwy Helipads, i form av GA stands som gjør at helikoptre starter "cold and dark". Velg parking nr. 51-54, evt. se kart for å velge startpunkt for den som er kjent på flyplassen Fjernet alt av airport services slik at man slipper både marshalls, fire trucks etc Fuel ramp som også er koblet til taxiway-systemet Oppfrisking av aprons, twy, bilveier, parkeringer slik at de ser litt mere slitt ut Masse skogshogst ved rwy 30 Fjernet fastmonterte fly, så nå kan alt av parkings og åpne hangarer brukes til flyparkering - og så slipper de å forvirre tredjepart programvare Tilpasset siste versjon SU11 Kjente problemer Helikopterstands nær HelikopterDrift er litt for tett på bygningen. Fikser senere Fuelpumpa står feil vei og sperrer for twy
    6 points
  3. Jeg bøyer meg i støvet, har lest formye. Jeg vil herved rette opp min feil, å unnskylde .SORRY. 😂
    5 points
  4. 5 points
  5. Dette flyet her har bra systemdybde, men i likhet med alle andre turboprop fly i MSFS så er simulering av propell og turboprop motorer helt på tryne. Om du flyr i 200 knop og drar power til idle på en turboprop maskin i virkeligheten så vil du nærmest henge i selene fra oppbremsingen fra propellene. Selv på en større maskin som Q400. I simmen så slakker du like dårlig av på hastighet som en glatt 737 under nedstigning. Beta range er også helt fraværende på bakken i tillegg til mange andre problemer rundt motorsimulering. Elsker turboprop maskiner men akkurat dette her gjør at jeg har satt alt som har propell og turboprop motor på vent inntil videre. Nå som en ATR er på vei fra Asobo så er det lov å håpe at dem får fikset problematikken rundt propeller og turboprop så det omsider går an å fly turboprop igjen på et realistisk vis.
    4 points
  6. 4 points
  7. Fantastiske forhold ut fra Bodø
    3 points
  8. Har "uventet" fått meg en ny favoritt. I savnet etter Aeroworks Beechcraft Super King Air B200 for FS2004, gikk jeg til innkjøp av Steam Gauge Overhall fra BlackSquere og TDS GTNXi til Asobos King Air 350 Håpet var at denne kombinasjonen skulle bli en bra erstatning. Jeg ble ikke skuffet. Dyrt? Ja, men jeg synes det var verd pengene. Bilder er fra turen ENBR-ENNO.
    2 points
  9. Ja, problemet har vedvart helt siden første lansering men dem har forbedret noe siden den gangen, men fortsatt mye igjen. Dette var vel noe som hang igjen fra FSX/P3D. Det skulle vel egentlig vært fikset i fjor, men så ble det plutselig stille. Så om du sliter med turboprop maskiner så er det ikke så rart. Veldig synd for avionikk og aerodynamikk begynner å bli veldig bra. Det beste turboprop flyet for øyeblikket er uten tvil Kodiak 100, men dem har gjort mye egen koding av saker og ting. Eneste problemet som ikke går an å fikse før Asobo gjør noe er forsinkelsen når du går inn og ut av beta. I virkeligheten skjer det momentant, men i simmen tar det 5-10 sekunder noe som gjør taksing i beta til et mareritt. Du kan heller ikke legge inn beta og reverse på power lever aksen slik du kan i X-plane. Ellers så er det sinnsykt lag på torque (men virker som kun en instrument feil). En turboprop skal ikke ha mer lag på torque enn en jetmotor. Det er også noe rart når du skal sette flyet i bevegelse. Du trenger ganske mye motorpådrag for å sette flyet i bevegelse, men når du først kommer opp i sånn rundt 10 knop så går flyet litt løpsk. Hva som er galt her er ikke godt å si, men et eller annet i fysikken er feil. Det eneste som fungerer greit er vanlige jetmotorer (turbofan). Vanlig stempelmotorer har også en hel del mangler, så jeg håper at motor simulering er noe som blir prioritert snart.
    2 points
  10. Alt i orden, ble litt forvirret ei lita stund, men roet meg straks, siden simmen bekreftet at jeg fløy i SU12 😉 .
    1 point
  11. Kanskje det blir ordning på dette når "seasons" er på plass!!??
    1 point
  12. Vel, i skrivende stund laster jeg ned SU12.
    1 point
  13. Er ikke 1.31.22.0 SU12? https://www.flightsimulator.com/release-notes-sim-update-12-1-31-22-0/
    1 point
  14. Du finner det på flightsim.to Default and Black Square Analog King Air 350 Triplex » Microsoft Flight Simulator
    1 point
  15. I likhet med Evenes er Andøya AB et fantastisk fint scenery, som jeg ofte besøker. Veldig "realistisk" i øyekroken, når man er opptatt med å ratte forskjellige fly.
    1 point
  16. Andøya er et av mine favorittsteder også. Der er det liksom "noe av alt", hav, hvite strender, fjell og sletter (med lang rullebane).
    1 point
  17. Litt utfyllende i denne gamle tråden:
    1 point
  18. Kun bugfixes i SU12. Men samtidig med neste oppdatering kommer AN-225 til Xbox og AN-2 ut. Disse må imidlertid kjøpes separat. Sim Update 12 includes bug fixes/changes for the following aircraft: Airbus 310-300 Bell 407 Curtiss JN-4 “Jenny” Douglas DC-3 Grumman G-21 Goose H-4 Hercules “Spruce Goose” Ryan NYP “Spirit of St. Louis” Wright Flyer
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...