Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 14. nov. 2022 i alle områder
-
4 points
-
1 point
-
Tenkte å kjøpe meg ny stasjonær PC og tenker først og fremst da en PC som ikkje koster skjorta som eg kan bruke som kontor PC / Flightsim No er det lenge siden eg har drevet med Flightsimulator, men ser at eg har en del tid til dette fremover i motsetning til siste år. Derfor ønsker eg no å sjekke om noen har en ok PC til salgs som kan være ok til mitt formål. Alle tips mottas med stor takk Det blir å laste ned siste FS samt Aerofly FS4, blir spennende å begynne litt i de små igjen1 point
-
Fra Akureyri (BIAR) nord på Island opererer flyselskapet Norlandair flyvninger til Grønland, Grimsøy, Vopnafjörður og Þórshöfn. De to sistnevnte opereres som en trekantrute som opereres både med Twin Otter, såvel som King Air 200. Denne "reportasjen" skal ta oss med på tur til de to sistnevnte som Nordland flight 564, 565 og 567 på denne rundturen. Turen avgår på ettermiddagen og tar i underkant av 2 timer totalt med flytider på 50, 15 og 45 minutter. Denne tidtabellen er tydeligvis beregnet på Twin Otter, så vi fikk godt med tid med vår King Air (Carenado's plagsomme knapper på venstre kant av bildet er jeg smertelig klar over, men jeg gadd rett og slett ikke croppe alle bildene). TF-LNB (en av Nordlandairs to King Air maskiner) står oppstilt i Akureyri. Maskinen har 9 seter og er fullbooket denne ettermiddagen. Dette var før jeg fant ut at jeg kunne assigne en hotkey til GPU å få strøm på flyet, til tross for at Carenado ikke har GPU modellert til denne modellen. Så det ble batteristart denne gangen. Etter en kjapp takset vi ut for backtrack på bane 01 for avgang på 19. Vi ble klarert for "visual climbout" for å slippe å ta en lang omvei opp dalen fra flyplassen sørover, før vi skulle dreie mot nord-øst. Roterer på 105 knop og holder snuta lavt for å oppnå 160 knuter som er climb speed. Etter å ha kommet klar av fjellsidene setter vi kursen direkte mot Vopnafjörður. Fint vær denne ettermiddagen, men kaldt og disig. Engine anti-ice blir på hele flyvningen. Vi legger oss pent på FL150 mens vi planlegger en RNP innflyvning til bane 04 ved BIVO. Dette grunnet dårlig sikt. Snart etablert på glidepath. Farten holdes på ca. 180 knop til IAF før understell og flaps senkes. Selvom det er det vestre Island som er det villeste naturmessig er det søren meg spektakulært her også. Vref på 105 knop i fine vindforhold. Short final. Etter backtracking svinger vi av til terminalen. Vi ligger nå ca. 15 minutter før ruta. Kunne sikkert flydd litt mer økonomisk (glad i power descent). Vel parkert. Et par pax går av, noen kommer på, og pilotene får seg kaffe mens vi venter. Så spinnes maskineriene i gang, og vi skal utføre det korte hoppet over til Þórshöfn, BITN. Oppsatt med 15 minutters flytid i tabellen. Det klatres visuelt før vi dreier til babord så snart det lar seg gjøre for å intercepte tracket direct til IAF for nok en RNP innflyvning. Denne gangen til bane 01 (fortsatt dårlig sikt). Vi legger oss på 6000 fot i noen minutter (midt i skydekket) før vi peker nesa nedover igjen. Vi kommer oss pent under skydekket og jeg tar over visuelt (offset på innflyvningen) og tar oss galant rett over sentrum. Parkert igjen, fortsatt med god tid i henhold til rutetabell. Etter å ha byttet ut enda litt flere passasjerer starter vi opp og takser ut for avgang på bane 01. Vi kommer oss kjapt opp, og her kranglet jeg litt med GPS'en før jeg fikk den til å gå dit jeg ville. Vi blir klarert direct PEXIR for en ILS-flyvning til bane 01. Denne er litt spesiell, og jeg ønsket spesifikt denne innflyvningen selvom det var vindstille og resterende trafikk brukte 19. Hvorfor? GLideslope med 5.3 grader såklart! Her gjaldt det å få ned farta tidlig og konfigurere så mye en kunne i god tid. Jeg ante ikke hvordan flyet ville reagere på en sånn glideslope. Klar for intercept. Vi fikk litt overshoot, men korrigerte det pent opp. King Air'n viser seg som den Jeepen den er. Null problem å holde/samt blø av litt fart, selv på en så bratt glideslope! Vel nede. Og takk for turen!1 point
-
Får straks ny PC levert, og kan tilby denne: Multicom Lyanna, i7 9700K, LGA 1151, Asus Rog Strix RTX 2070 Super 8GB, 512GB primær SSD, 1GB sekundær SSD (begge M2) - innkjøpt 23.12.2019. Denne kjører lett spesielt gamle CPU-intensive simulatorer, og er vanvittig stillegående (Fractal Design kabinett). Du skal få den for 8000 pluss frakt - i originaleske. Er verdt å nevne at RTX 20 serien kjører eldre spill bedre enn 30 serien, så trygt kjøp med RTX 2070.1 point
-
Så er jeg endelig på serveren igjen i dag. Godt å få flydd litt. Jeg ser at det var mange rapporter om ustabile servere i helgen (men det ser altså ut til at dette er fikset nå)😊1 point
-
Veldig tricky på hover ,ren flight gikk greit nok1 point
-
Okei takk, da er det ikke bare hos meg, begynte å fikle med sensitivitet og greier, og fant ingen balanse som jeg ble fornøyd med. Har bare DCS å sammenligne med, og fant begge helikopterne ubrukelige for min del .......1 point
-
Bell 407 har alt for mye bugs til at jeg gidder å fly det. Cabrien er uten tvil det beste helikopteret. Er en solid start med helikopter støtten, men vi er ikke helt på XP12 eller DCS nivå enda. Alt for stabilt samt at cyclic har alt for lav sensitivitet samt en rekke andre småting. Et par oppdateringer til så kanskje.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Serverene er ikke oppe igjen. Jeg blir kastet ut og inn hele tiden. Ser ikke ut som om jeg får flydd noe i kveld 😔1 point
-
Takker, nei ikkje so mykje napp men har lest meg litt opp i Hardware trådene her, so skal nok finne på noe lurt Litt artig å sitte å lese igjennom forum trådene, artig å se igjen kjente navn og fjes, også nye som eg ikkje har sett tidligere. Trist å lese at noen av brukerne er gått bort men sann er det. Ser at eg registrerte meg i 2006, så begynner å bli noen år siden. Gode gamle FS9, akk det var tider1 point
-
Å fly med assistance på var jo som å fly i GTA Helikopter modellen er fortsatt alt for stabil samt at det er noe rart som gjør at jeg føler jeg ikke har helt kontroll når jeg skal lande presist. Collective er også alt for lite responsiv. Usikker på om dette ligger på simulator siden eller om det er flymodellen. For min del blir det nok X-plane til helikopter flyging enda en stund til fremover.1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00