Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 18. mai 2022 i alle områder

  1. Circuit breakers er i hovedsak totalt bortkastet tid spør du meg, med unntak av enkelte sære småfly. Det er noe man som hovedregel ikke skal røre (med mindre man er tekniker). Avhenger kanskje litt fra flytype til flytype og jeg kjenner ikke airbus spesielt, men da jeg tok Q400 type-rating var det kun 1 prosedyre som innebar resetting av circuit breaker og det var rudder trim runaway. Den prosedyren er uansett for komplisert å simulere i en pc simulator.
    3 points
  2. Man kan jo synse og mene hva man vil om MSFS 2020, men hva Fenix har vist så er alt fra flightmodel, fysikk, det visuelle og systemene i Fenix 320 bedre enn hva du kan få i P3D og Xplane. Er vel ganske safe å si at MSFS er fremtidens simulator, og med dagens P3D add-on salg så ser jeg ingen fremtid for platformen som en "consumer-sim". Den kommer nok til å overleve på profesjonelle kontrakter
    3 points
  3. Husk at denne oppdateringen ligger i Marketplace.
    2 points
  4. Da har jeg sett gjennom det meste. Min favoritt er alltid 320 Sim Pilot som har et par videoer oppe nå, men BlackBox, EasyJetPilot og FlightDeck2Sim har også streams oppe nå og det ser og høres unektelig bra ut! Så Hype-toget har på ingen måte sporet av så langt. Vi kan jo ikke være så fryktelig langt unna nå?
    2 points
  5. En kjapp tur med Airbus A319 på en litt annerledes rute med en liten story.. Pushback fra gate 15 ble gjort med en svært så hyggelig kar på bakken. Ikke den mest aktive flyplassen i dag Klatrer ut på en TUMIN2E i det Vigra forsvinner hen i den nå herlige vårlige pre-17 mai stemningen. Under kan skimtes en eller annen ivrig kaptain trolig på vei til Lepsøya. Passerer over Jugenbyen Ålesund med deler av Langevågen nederst til høyre, trolig noen som har kjøpt ull tøy på Devoldfabrikken der ja.. Vi klatrere videre men den herlige Festøykollen og Hovedåsen delt av Hjørundfjorden og de vakre Sunnmørsalpene i disen. Med Voldafjorden i snuten passerer vi FL140 med god sikt mot høyere og tynnere luft. Ikke hver kan man får slikt skue på en så vakker dag. Ofte kan man jo føle seg litt ensom i toppen, men man glemmer fort dette når man putrer av gårde mot det hærlige sørlandet. Viktig å ta seg tid til å nyte det vakre landet vårt og ikke minst det flotte tradisjonelle livery til Scandinavian Airline System.. Enkelte underforståtte individer sverger fremdeles til at møkk og ugang spres via disse flotte stripene. Jeg synes nå dem ser flotte ut og tegner et godt bilde på himmelen, nå som barn. Heia Tommen sier vel dem i Bergen, for rett under meg står gutta på Flesland og titter kanskje opp.. Lavt begynner det å bli, men får tidsnok tid til å planlegge neste sommers utfordring, balansere på den linjeovergangen Solen begynner å synke ned i sjøen og solen skaper en nydelig stemning. Established on the RNAV for Runway 29 i dag, passerer vindmøller og nydelig sørlandsterreng et sted over Vatne tror jeg, overlater tipping til de erfarne. Uansett et herlig landskap. Parkert og docket til gate nummer 10 på en merkelig nok øde flyplass. Skylder det meste på at folk skal på død og liv fly Oslo til Bergen på Vatsim, men passerte en hyggelig Nordic på vei inn til Sola og det var vel det nærmeste.. Takk for titten..
    1 point
  6. Antagelser og synsing er egenskaper som enkelt kan bli slått av andre. Nyttig for de som faktisk har og bruker QRH til slike ting som å resete system fault enten på bakken eller in-flight. Lære å kjenne igjen trender som økt temperatur på IDG > IDG Oil Overheat, eller fault og feil som kan bli et sekundært problem. Også det at man i noen tilfeller kan nytte CBT animasjoner til å trene på failours for så å se det i praksis i en desktop "simulator" om så. Eksempel: Men ja, er helt enig med deg. Antageligen vil majoriteten av "flight simmere" ikke forstå foran eller bak på en flymaskins virkemåte eller handlingsmønster eller gidder å sette seg inn dette. Ofte er og blir disse slaver av automasjon og magenta linjer. Den alminnelige simmer synes kanskje det er tøft å kunne det å starte flyet, programmere FMC, fly, lande osv. Lite vet de f.eks. at det normalt kan ta opp mot 2 år før man faktisk lærer seg å kjenne dette flyets kinetiske energi eller hvordan man skal manage en decent på riktig måte. En svak generalisering av brukeren selvsagt, men en slik bruker er jo veldig ironisk om man tenker på det. Her velger de et tilsynelatende avansert fly med "avansert" systemsimulering, men velger å flyr det som du sier, fra A > B som en Cessna.. Denne tanken jeg byr frem er dog ikke viktig for simmere, kun viktig for de som faktisk skal fly i virkelighet med det ansvar det innebærer. Point being, man får igjen det man investerer og dersom det å ha "circuit breakers" tilgjengelig bidrar til at den som "simmer" kan lære seg hvordan dette fungerer og bruke det, vel så er kanskje det halve moroa for dem. Jeg tenker at immersion er immersion for den som har det gøy med flyet, med simmen med "study" om så. For å ikke glemme den halvårlige "tech eksamen" eller de hundrevis av timene på crew rommet som airport standby. Godkjenninger av helseattester, sjonglering av familieliv, økonomi, lån, tid og alt hva livet byr på. Dette er en mening, hverken gal eller rett
    1 point
  7. Det kommer an på om du skal bruke VR, hvis ikke er den helt fin. Funker med VR også, men med lavere oppløsning etc.
    1 point
  8. Jeg har motsatt erfaring, er meget fornøyd og den gjør det etter min erfaring betraktelig mer oversiktlig. Du kan blant annet organisere add-ons i en hierarktisk trestruktur (katalog med underkatalog(er), og MSFS Addon Linker vil lage en flat struktur med symlink'er i community folderen som hver linker til en av katalogene i trestrukturen din. Og selvsagt kun linke til kataloger som faktisk er add-ons. Bruker den også for OrbX sine produkter slik at jeg kan enkelt enable/disable disse, det var bare å fjerne linkene til Orbx produktene fra community folderen, og så legge til Orbx sin katalog som en Addon Folder i MSFS Addon Linker. Har også gjort det samme for Aerosoft produkter, dvs det som er installert via Aerosoft One. Den har også en veldig hendig funksjon, ModelLib Changer. Den søker etter filer i add-ons som har standardnavnet ModelLib.bgl, om den finner slike får du muligheten til å døpe om disse til et foreslått navn. Samtidig endres tilhørende addon konfigurasjonsfil automatisk. Har også tilsvarende funksjon for MaterialLibs,bgl i MaterialLibs Changer. Dette er viktig for dersom flere addons bruker dette standard filnavnet så kan det skape (store) problemer: https://forums.flightsimulator.com/t/scenery-creators-please-move-or-rename-your-modellib-bgl/307563
    1 point
  9. Har faktisk aldri laget en flightplan inne i simulatoren annet enn for VFR direkte mellom to flyplasser... 🙂 Finnes (heldigvis) bedre verktøy til dette. Anbefaler deg virkelig å sette av en times tid til å lære deg det grunnleggende i LNM - det er verdt det... Du får ingen nytte av APPR hvis du ikke har plassert deg innenfor rekkevidde av LOC. Om du benytter NAV1 eller NAV2 spiller ingen rolle så lenge du har lagt inn riktig frekvens og valgt riktig "kilde" i CDI (den grønne brutte pilen). Normalt legger man seg på en kurs ca. 45 grader inn på LOC, og trykker APPR når du ser den midterste delen av den grønne pilen begynner å bevege seg mot midten. Da skal flyet posisjonere seg riktig i forhold til innflygingen. Hvis du ser på bildet over så er det planlagt en kurs på 152 grader inn mot LOC (172 grader hvis du flyr litt på frihånd). Det sorte korset viser hvor du normalt vil treffe GS og flyet under APPR vil begynne å peke nesa nedover. Mange bra videoer og tutorials på YouTube om akkurat dette. MEN... Ta en titt på Little Navmap - du vil ikke angre 🙂
    1 point
  10. Fanget oppmerksomheten min med en gang..... Så oppdaget jeg 2020 og da gadd jeg ikke lese mer, men tittelen var jo generalisert morsom da og sikkert et fint fly, bussen er jo som kjent det.
    0 points
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...