Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 11. mai 2022 i alle områder

  1. Oppdatert med nye glassvegger og noen nye teksturer på T3. Dette fikser bugs fra SU9.
    5 points
  2. Dersom jeg får 1000 følgere på You Tube skal jeg fly opp ned fra Bergen til Oslo i X-Plane og kjøpe MSFS2020 Så sånn sett er det jo en ørliten sjangs i havet det skjer.. 🤣
    3 points
  3. Dette var gøy. Veldig knotete med den musen jeg hadde for hånden i dag, og siden jeg flyr i VR er det litt som må klikkes på. Tenker jeg får litt mer dreisen på klikkingen etterhvert, og fikk bl.a. Go-around på første landingen fordi jeg ikke fikk ut flaps. Dette var lettere enn jeg trodde, kunne bare klikke på gradene på selve tq og ikke prøve å dra spaken slik jeg gjorde på TO. fikk noen rare akser på rudder, så de måtte jeg bare få stå ubrukt slik at jeg fikk flydd litt. Ser på de i morgen. Tiller… den måtte jeg jokke på hele tiden for at den ikke skulle «skli» tilbake til senter, så denne aksen må jeg også se på. i forhold til Prosim så var denne modellen ganske lettflydd og virket å reagere for raskt på utslag. Akkurat som den var litt lett, men mulig dette kan justeres litt på også. Fikk også veldig fort høy fart etter takeoff, men kom på nå at jeg ikke sjekket pax og cargo. Kanskje jeg fløy med tomt fly😄 CDU var så langt kjent med mange fine ekstramenyer. Her skal det forskes. ytelsesnessig så lå fps dønn stabil på mine låste 30. Her er det sinkert mer å gå på, men bruker det heller på detaljer i simmen fremfor mer fps. Litt mer rustbørsting og oppsett for knapper nå så blir det VATSIM igjen.
    2 points
  4. Måtte overta etter at piloten ble "indisponert": https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/pilot-satt-ut-av-spill-passasjer-måtte-lande-flyet/ar-AAX9RhA?ocid=mailsignout&li=BBr5KbM
    1 point
  5. Jeg Morten og Per Arve var nede og hentet og fløy sammen til Værnes Da var en endelig hjemme med herligheten
    1 point
  6. Dette var i utgangspunktet et fly jeg hadde liten interesse av. Men etter å ha lest mye bra om den ble den anskaffet. Kan trygt si at dette er det beste GA flyet til MSFS så langt. Veldig bra. Eneste jeg har å utsette på er trimming og at den er litt vel nervøs i pitch under lav hastighet. Må se gjennom manualen at jeg ikke har oversett noe. Håper nå dem snart får på plass en oppdatering av Porteren sin og får ut Beveren
    1 point
  7. Nå som 737-700 er lansert er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på 777-300ER fra PMDG (favoritten)
    1 point
  8. kun 342 to go da Tom. Det order seg nok
    1 point
  9. Så langt går det meste greit. Sammenlignet med NGXu (Ikke NGX, men NGXu), så er de temmelig like, men det virker som de har polert flymodellen ytterligere. Noen mindre irritasjoner er det, men jeg tenker å sende inn en sak til dem med forslag når stormen har gitt seg. Nesehjul og styring på bakken er litt hit&miss: Det er akkurat som den ikke biter skikkelig i bakken. Her snakker jeg ikke om å ha 70% thrust i 25kn mens jeg drar hjulet over 90 grader på ett sekund, men koordinert sving gir litt mye "skli", så det er nok noe der enten i sim eller med flymodellen. FBW eller DC6 sliter jeg ikke med dette. Siden jeg har pakket ned rudder for å forberede meg på flytting, har jeg bare rudder på stikka (twist). Den er absurd sensitiv, selv når den er perfekt stilt inn til FBW eller andre modeller. Blir nok løst når jeg får rudder tilbake og kan styre nesehjul med "twist" og rudder med rudder. De bruker Prop4 som tiller, og ikke Mix4 som andre. Reverse-thrust: PMDG gjør ting på "gamlemåten", slik at man må holde F2 for reverse, og ikke kan bruke Toggle-reverse som på andre modeller. Animasjoner har en vei og gå. Der andre er myke som varmt smør, er enkelte animasjoner noe hakkete. Lyden er god, men her synes jeg både PMDG og Leonardo har en liten vei og gå sammenlignet med FBW som er benchmark hva gjelder lyd-opplevelse, og den er jo gratis Den er veldig sensitiv under landing, men det er justeringer i config og ikke modell, men her kunne de tatt utgangspunkt i andre modeller slik at det passet godt overens med normen alle modeller har om dagen. Autopiloten kan gå litt bananas under heftig vær, spesielt under ILS-landinger, men det tror jeg er en sim-issue som utbedres med SU10. Den får rett og slett litt for mye å gjøre når vind-justeringer skjer for raskt. Textures: I alt ser det meste bra ut, men det kan se ut som de har spart litt på kruttet her og der. Vet at enkelte deler blir utbedret over tid, slik som wheel-wells osv, så vi får bare vente å se. Det var det umiddelbare oppgulpet, men alt i alt er jeg veldig fornøyd! Det er en veldig god start, så blir det spennende å høre hva ekspertene sier om flymodellen. Vet at FD2S har en stream i dag, og han vil nok gjøre en innsats i å se på detaljene.
    1 point
  10. AIG AI guide - pilot Studd.pdfHadde en guide liggende for AIG. Mulig den er hjelpsom 🙂
    1 point
  11. Har fått bukt med ristingen. Ligger nå stabilt på 27-30 FPS i VR. Hadde litt problemer med Steam VR ,Microsoft mixed reality og OPENXR. Løsningen er enkel, men litt irriterende. 1. Start OpenXR toolkit 2. Set OpenXR runtime som active runtime under Mixed Reality fanen 3 Start SteamVR 4 Åpne Settings/Developer 5. Trykk "Set SteamVR as OpenXR runtime 6. Start MSFS Dette forbedret FPS i VR hos meg ganske betydelig.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...