Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 10. jan. 2022 i alle områder
-
Mye frustrasjon angående CTD og bortfall av Throttle. Løsningen er : " Suggested action: Please assign the throttle lever to THROTTLE AXIS 1 " hvilket jeg gjorde, og alt fungerte fint igjen. Har ikke hatt CTD eller andre problemer med F-35, og tok for sikkerhets skyld en testtur fra Bodø til Andenes, med touch and go på Bardufoss. Kikket på flyet både utvendig og innvendig underveis, tok screenshots, fløy høyt og lavt, hurtig og sakte, landet, taxet og parkerte på Andenes, og alt virket som det skulle.3 points
-
Denne blir kjøpt. Min våte drøm var alltid Twin Otter pilot i karibien. Eller på Maldivene der jeg kan fly barbeint og i skjorts, nå blir det en virtuell virkelighet2 points
-
2 points
-
2 points
-
Eit lite hopp fra Sogndal til Sandane Klatrer ut på EVNAN1E RNAV app er kjekt å ha, selv i fine været (Men gleder meg til G3X får en liten update, for den er motvillig til mye, ble bedre med GTN mod) Savner å se denne fjellveggen i gluggene på Wif dash 8 "Trygt" nede og venter på pasienten som kommer med ferja fra Nordfjordeid. Mørket nermer seg1 point
-
1 point
-
1 point
-
God ide ! Ser neste WU vil bli Australia, så jeg må nok starte planlegging med å plassere ut en C700 Longitude downunder. Blir en lang tur uten å jukse….Great barrier reef med sjøfly er et must 😉1 point
-
Sprs om jeg ikke skal ha et par stående rundt om. En sør i Chile for ferjing til og fra Troll, en for bushflyging i saueland i Australia og en rundt Fiji, tenker jeg1 point
-
Det er artig å lage slike turer ! Jeg prøver også å lage meg slike reiser, har for eksempel vært på service med min TBM hos fabrikken til Dather (LFBT). Tok utsjekk på Pilatus PC-6 hos fabrikanten i Sveits (LSCZ) Eneste bakdelen er at jeg ikke har funnet disse flyplassene som handcrafted utgaver, vil tro det hadde vært litt PR for plassene og flyfabrikantene.1 point
-
Godt å høre! Veldig deilig at jeg ikke trengte å gå gjennom hele lista til IFE.1 point
-
Den kommer i hvertfall med paintkit, så håper noen fikser Widerøe etterhvert.1 point
-
Det ser jammen ut som det var synderen her også, ingen problemer med innflyvning mot ENVA 27 fra sør nå!1 point
-
Hei! Dessverre har jeg ikke noe å bidra med her, da G2 brillene ble solgt her. Bruker av og til Quest 2 til VR men det er begrenset til VFR turer offline. Du får Google litt rundt Freddy1 point
-
1 point
-
Mine CTD-problemer med F-35 forsvant helt etter at jeg slo av Nvidia Experience. Dette er én av flere mulige CTD-faktorer som IFE selv har listet opp. Gudskjelov hjalp dette umiddelbart.1 point
-
Det som slo meg plutselig er om "wear and tear" er satt høyt hos dem som sliter med ytelsen? Evt. overvekt? Har selv aldri brukt denne funksjonen i MSFS, men skal teste den senere idag. Hvis ikke så er det ikke så mange andre alternativer enn ukorrekt throttlebruk og ujevn flyging der det er mye berg og dalbane. Cessna 152/172 er ellers to meget bra fly i MSFS til å være default.1 point
-
1 point
-
Fikk ei ny feilmelding som jeg fant løsning til på Youtube. Ny nedlasting har nå startet, men jeg har foreløpig bare 50Mb linje så det tar sin tid 🙂- Krysser fingrene for at det fungerer når nedlastingen er ferdig.1 point
-
Liten oppdatering. Akkurat testet C-152 med full vekt og kan bekrefte at det er null problemer med å dra den opp i 100 knop. Testet den også helt opp til 9500 fot uten at jeg klarer å sette fingeren på noen problemer med ytelsen. Men i denne høyden så krever motoren litt leaning for peak performance i simmen. Faktisk så flyr den meget bra må jeg si og er definitivt et av de beste flyene i MSFS. Til og med i crosswind så er den smooth med riktig wind correction under avgang og landing.1 point
-
1 point
-
Da sier vi takk til deg, kos deg over der i P3D 😅1 point
-
Som yrkesflyger og med 800t bak meg som instruktør på småfly, vil jeg påstå at Cessna 172 er det flyet som har best handling og føles mest realistisk å håndtere. Default flyene har generelt sett har vært svake og skuffende, da dynamikken føles "off" ut, i tillegg til at funksjonene på autopilot enten er feil eller begrenset, og de generelle "nødvendige" funksjonene (etter min mening) på MFD ikke er tilgjengelig. Det er mange skjønnhetsfeil i simulatoren, men det er fortsatt bedre enn hva som har vært. Hadde jeg kunne brukt MSFS under min barndom, i stedet for FS2004 og FSX, så hadde jeg vært overlykkelig. For la oss være ærlig, verken FS2004 eller FSX hadde imponert særlig i default-versjon hvis man hadde startet det opp i dag. Eneste jeg har savnet fra start er en replay-funksjon, hvor jeg kan sette meg tilbake og nyte landingene fra ulike vinkler på repeat. I tillegg savnes også mulighetene til å sette sikt til RVR, og ceiling på MDA/DA eller CAT II/III minima, men det er for å møte mine egne behov og kunne dra litt nytte ut av simulatoren, samtidig som jeg har det gøy. Det er mye potensiale i simulatoren, som kanskje Microsoft skulle ha fullført før de valgte å utgi denne simulatoren, men når man ser hva utviklere får til - så er jeg optimistisk for de neste årene. Flybywire beviser dette er mulig med sin A320, som har har blitt meget bra. Det er selvsagt irriterende bugs knyttet til MFD, samt begrenset med simulering av failures og andre små detaljer, men så er dette laget på dugnad og de fortsetter vel på lik linje som Zibo har gjort med B737 på X-plane. Jeg gleder meg stort til PMDG 737, og at det med tiden kommer mer scenery i Norge. Islagte vann er en ting, men jeg håper de fikser opp i hvordan fargene på himmelen ser ut når det er tåke, og at ising kun forekommer på de rette stedene. I tillegg hadde nordlys også vært naturlig å ha, da MSFS er så opptatt av det visuelle. Forøvrig er jeg imponert av Threshold sin nye oppdatering av Zibo B737 på Xplane. Zibo sin 737 var generelt gull verdt under typeratingen jeg tok på B737, men har blitt enda flere hakk bedre nå både visuelt og mtp. lyd. Den er et fantastisk hjelpemiddel, og bra for forberedelse før man skal i den ekte simulatoren og håndtere div. situasjoner. Jeg håper MSFS lærer av dette, og legger til rette kontinuerlig oppdatering, som Threshold nå har vist gjør stor forskjell. MSFS burde i bunn og grunn ha mål om å kan lage produkter som faktisk er like nyttig for treningen man trenger på flytypene, som den er fantastisk og realistisk i den visuelle verden. For meg blir det til at MSFS kun er "koseflyging" og en simulator man bruker for å nyte det visuelle fra cruise, uten særlig annen utbytte. Jeg håper det snur med tiden, slik at det blir mer enn bare det - både for GA og for airline-virksomhet.1 point
-
Beste simmen jeg har hatt, blir bare bedre og bedre etter hver oppdatering.! 😀1 point
-
Hva er det som ikke er flybart med Cessna 172? Jeg vil påstå den er meget bra til å være default fly og jeg flyr samme fly i flyklubb. Eneste som ikke er bra er stall og spesielt stall i sving som gjør at du ender opp i en spin. SDK i MSFS er for lengst blitt bra nok. Selv for gutta hos A2A og PMDG kommer med sin 737 ganske snart. MSFS har definitivt sine mangler og bugs men det skjer iallfall noe her og Asobo er ganske åpne om hva dem holder på med med ukentlige blogginnlegg samt live spørsmål og svar runder en gang i måneden.1 point
-
Jeg samarbeider vanligvis ikke med mørkets makter, men i tilfellet Andøya flystasjon har jeg og @Sauron hatt et godt samarbeid. Resultatet er ikke veldig langt unna, og mens du venter kan du hygge deg med litt bilder fra flyplassen med nye 3d-modeller, runways, twys og andre objekter. Som alltid er vi veldig glade i tilbakemeldinger om ting som ikke stemmer, hva akkurat DU ville hatt med og alt av konstruktiv kritikk! Flere hangarer samt sivil terminal er på plass Alt på bakken er modellert på nytt, rwy, twy, lys, veier, stands etc (Ikke alle modeller er på plass, så kommentarer på manglende hangarer og småbygg er det ikke så aktuelt med innspill på akkurat nå - men ønsker mottas )1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00