Tobias Nome Skrevet 26. november 2022 Del Skrevet 26. november 2022 (endret) Leser på facebook at Justsim slipper en versjon av ENGM idag. Er dette prosjektet til Finn? Hvis ikke kommer det brått på meg (og vi har snart 3 å velge mellom). Så for øvrig meget bra ut på bildene! Endret 26. november 2022 av Tobias Nome Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.C.H. Skrevet 26. november 2022 Del Skrevet 26. november 2022 Se der ja. Finn gir vel ut via ORBX, så da har vi etterhvert 3 alternativer (dersom alle velger å gi ut til slutt) + en ganske så decent gratisversjon. https://secure.simmarket.com/justsim-engm-oslo-airport-gardermoen-msfs.phtml Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Isaksen Skrevet 26. november 2022 Del Skrevet 26. november 2022 Ville venta på Finn sin versjon ja Det tårnet til JustSim hadde nok hatt godt av noen timer til i modellerings-programmet 😅 Håper det kommer litt previews fra Finn snart, har fått sett litt og det er mye godt i vente der 😄 Tror det hadde fått de fleste til å vente med å kjøpe ENGM til hans versjon gis ut 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 27. november 2022 Forfatter Del Skrevet 27. november 2022 Ja tårnet sto ut for min del også. Påfallende hvor dårlig det er modellert i forhold til en del andre ting som ser veldig presist gjengitt ut. Også litt vanskelig å se om det er noe særlig terminalinteriør. Spørs om jeg ikke holder tilbake lommeboken enn så lenge, ja. Gøy med bredt tilbud på varianter av flyplassen, om ikke annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 27. november 2022 Del Skrevet 27. november 2022 Ja, her dukker det visst opp fra alle kanter..! 🙄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. november 2022 Del Skrevet 27. november 2022 Denne så jo bra ut. Det går allerede rykter om at de skal porte til X-Plane hvor salget kan bli bra. Justsim er generelt gode scenery Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 27. november 2022 Del Skrevet 27. november 2022 Tror jeg venter på Finn K. Hansen sin versjon ja. Denne her ser for krevende ut for min maskin (8GB RAM +8GB VideoRAM) + høy pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Kristoffersen Skrevet 27. november 2022 Del Skrevet 27. november 2022 4 timer siden skrev MagTvei: Tror jeg venter på Finn K. Hansen sin versjon ja. Denne her ser for krevende ut for min maskin (8GB RAM +8GB VideoRAM) + høy pris. Jo Erlend sinn versjon av ENGM fra Aerosoft ser også sykt bra ut, blir vanskelig å velge. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. november 2022 Del Skrevet 27. november 2022 6 minutter siden skrev Erik Kristoffersen: Jo Erlend sinn versjon av ENGM fra Aerosoft ser også sykt bra ut, blir vanskelig å velge. Ser jo meget bra ut den også, men dessverre blir den ikke å se i X-Plane, så slipper å vurdere denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 27. november 2022 Del Skrevet 27. november 2022 Kommer til å velge den med best performance 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 27. november 2022 Del Skrevet 27. november 2022 Venter på reviews før jeg bestemmer meg. Akkurat nå er jeg inne i en DCS bølge og flyr lite sivilt annet enn helikopter i XP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 27. november 2022 Forfatter Del Skrevet 27. november 2022 Jeg er generelt fornøyd med Justsim sine addons, MEN dette er ikke første gang de 'haste-releaser' en flyplass de nok VET andre jobber med for å komme i forkjøpet. Er vel noe med markedskreftene og bla bla bla --- 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 28. november 2022 Del Skrevet 28. november 2022 (endret) Tja, etter å ha fløyet litt rundt med drona, så må det sies at det er mye som er "left to be desired". Aller verst var nå performance, med kraftig hakking og knappe 20fps uansett hvor jeg beveget meg på flyplassen. Skjønner nå at mange kanskje har skaffet seg 4090 og kjører MSFS som smør, men det gjelder nå ikke alle - Så her trengs det optimisering! Det er også mange som er -harde- motstandere av interior-modellering og mener det går på bekostning av performance. Det trenger det absolutt ikke gjøre. Men når dette her er det som møter en om natten, så bryter det veldig fort illusjonen for min del.. 😕 Spoiler Endret 28. november 2022 av Finn Kristoffer Hansen 7 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 28. november 2022 Forfatter Del Skrevet 28. november 2022 Okei.... Det der... Da vet du hvor lista ligger, Finn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 28. november 2022 Forfatter Del Skrevet 28. november 2022 Sjekket filesize nå, og ... 8 GB (!!!!) Dette sier vel sitt. Har en del andre store flyplasser på disken men ingen kommer i nærheten 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 28. november 2022 Del Skrevet 28. november 2022 7 timer siden skrev Finn Kristoffer Hansen: Men når dette her er det som møter en om natten, så bryter det veldig fort illusjonen for min del Uffda, får en litt sånn "default flyplass"-vibb. Blir nok ikke kjøpt inn noen ENGM i denne runden 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 28. november 2022 Premium Medlem Del Skrevet 28. november 2022 Enig med dag ...ble for mye "hastverk" jobb på den Venter heller på Finn han leverer 😁 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 28. november 2022 Del Skrevet 28. november 2022 Justsim er budget-produsenter som veldig mange ganger rusher et produkt til hylla i forkant av kvalitetsprodusenter, til en lavere pris. Ofte helt greie produkter, men aldri toppklasse 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 28. november 2022 Del Skrevet 28. november 2022 Synes vel ikke helt de 240kr jeg betalte var "budget pris" 😵 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 30. november 2022 Del Skrevet 30. november 2022 OK. Er ikke akkurat gratis det heller, men tipper vi må ut med 30% mer for et ORBX- eller Aerosoftprodukt. Landet på den helt OK freewaren vi har i går og står over Justsim denne gangen. Hadde ganske mange produkter fra de på P3D, men skal jeg først bruke penger i simmen får det være kvalitetsprodukter 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 30. november 2022 Del Skrevet 30. november 2022 Uhm, det ble sluppet et produkt idag som koster AUD 24.64. Dvs. ca 165 Norske kroner. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 30. november 2022 Del Skrevet 30. november 2022 Gladelig betalt 300 kroner + for et skikkelig utviklet scenery til Gardermoen.. Men igjen, det må være et scenery som ikke koster flesk i ytelse og har ekstremt mange unødvendig polygons. Innredning, tepper, rulletrapper, tax free butikker og alt annet drit folk skal putte på innsiden av flyplassen er helt meningsløst. Så ja, en god detaljert exteriour med god performance factor, vel det kan godt koste litt ekstra. Perfect eksempel på dette er for X-Plane i alle fall.. London Gatwick by Origami Studio 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobias Nome Skrevet 30. november 2022 Forfatter Del Skrevet 30. november 2022 Mange utviklere har dog vist at man kan lage veldig detaljert interior samtidig som det krever lite ytelse i MSFS, og Gardermoen har jo en ganske legendarisk terminal som jeg mener man burde få skue inn i. Men ja, bruker heller ikke mye tid på å vandre rundt i terminalene, så her er det klart en balanse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 30. november 2022 Del Skrevet 30. november 2022 (endret) Enig med Tobias. Det er -mye- glass på denne flyplassen, så det har absolutt nytte å ha litt interiør modellert. Det vil muligens gå litt på bekostning av performance, men optimiserer man andre steder så blir det jo bra! Endret 30. november 2022 av Finn Kristoffer Hansen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 30. november 2022 Del Skrevet 30. november 2022 3 timer siden skrev Tobias Nome: Mange utviklere har dog vist at man kan lage veldig detaljert interior samtidig som det krever lite ytelse i MSFS, og Gardermoen har jo en ganske legendarisk terminal som jeg mener man burde få skue inn i. Men ja, bruker heller ikke mye tid på å vandre rundt i terminalene, så her er det klart en balanse. Tror vi snakker om to forskjellige ting her, immersion og dekor.. Hvordan det ser ut inne i bygningen har ingen gevinst med mindre jeg fysisk er der på tur eller ferie. Men en slags "point of view" fra innsiden hvor man kunne logget på Vatsim og "spottet" litt fra, eller plassert seg på haugen å tittet på avganger og ankomster.. Men igjen dette trenger ikke være mer enn et slags "google" stopp Det som derimot kunne vært moro på Vatsim, var f.eks kjørt en pushback bil, airport security, catering, snømåking osv. Det hadde vært full immersion online. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cptseiersten Skrevet 1. desember 2022 Del Skrevet 1. desember 2022 Synes absolutt litt interiør gjør seg, her feks EGAA-EBBR. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 3. desember 2022 Premium Medlem Del Skrevet 3. desember 2022 Nytt fra Finn på ORBX https://forum.orbxdirect.com/topic/215972-engm-oslo-gardermoen-airport-previews/ 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.