Premium Medlem christerE Skrevet 11. august 2021 Premium Medlem Skrevet 11. august 2021 jeg mister kontakten med serven ofte når jeg flyr, jeg har bra nett så de skulle ikke vare ett problem, noen som har ettforslag. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 11. august 2021 Skrevet 11. august 2021 5 timer siden skrev Ø.C.H.: Føler med deg og skjønner frustrasjonen! Er det flere der ut som har samme problem, eller er du alene om det? Det er mange på det offisielle FS forumet som har helt likt problem. Så dette er ikke noe unikt, og burde være godt kjent for Asobo om de er innom forumet og tar tilbakemeldingene på alvor. 3 timer siden skrev Steinar Bakke.: Har du prøvd å slette CFG-fila, hvis ikke prøv det. Det skader ikke noe. Den lager en ny uansett. Det har jeg. Skjer ingen forandring. Har også flytta innholdet i community mappa. Har òg, som følge av re-installasjon, installert i en annen mappe og til en annen disk, uten at det gjorde noe forskjell. 3 timer siden skrev BJM62: Legg opp hva slags hardware du kjører på, det høres jo nesten som det er en hardware konflikt et eller annet sted. Grafikkkortet ? Alt annet bruk av den maskinen går uten problemer? Windows 10 Pro (21H1) Hovedkort: MSI Meg Creation x399 CPU: AMD Threadripper 2920x Skjermkort: Asus TUF RTX 3090 GPU driver: Her har jeg prøvd diverse både gaming og studio drivere, rullet tilbake et par versjoner i henhold til "dette funka for meg"-innlegg. Er nå tilbake på nyeste studio driver pga andre ting og jobb. Har ingen Windows-oppdateringer som venter. Bruker maskinen både til jobb og hobby; ingen problemer i Unreal Engine, Premiere, After Effects, Modo, Nuke, Maya, Zbrush, m.m. 2 timer siden skrev Ø.C.H.: Dratt ut alle USB-enheter, og forsøkt? Nei det har jeg ikke. Skader ikke å prøve, men det setter en stopper for pilothobbyen om det er dèt som skal til (PCen er ikke spesielt tilgjengelig, typ krabbe, bøye, fomle i blinde bak kabinettet) hver gang jeg skal fly, sporadisk eller planlagt. Hyggelig at dere engasjerer dere! Siter
BJM62 Skrevet 11. august 2021 Skrevet 11. august 2021 Jeg registrerer at du har en veldig komplisert maskin med all den softwaren som du bruker. Har selv drevet bla. med 3D og jeg ser at du har div. licence servere gående pluss masse annet. Går også utifra at du har nok minne på maskinen. Driver du med Maya så har du ikke 8GB! 😁 Noe du sikkert ikke kan gjøre er å starte med helt ren maskin med bare windows på, installere MSFS og fortsette derfra. Jeg inrømmer at jeg ikke er helt sikker på om det går men kan du evt. handle inn en helt egen harddisk (SSD) til MSFS? Så lage en dual boot system hvor du booter opp i en helt egen dedikert system for kun MSFS? Samtidig beholder du din "vanlige" maskin som du bruker til daglig i jobbsammenheng. Det er sikkert noen her på forumet som har mer peiling på dette. Bare en ide! ✈️ Siter
Ø.C.H. Skrevet 11. august 2021 Skrevet 11. august 2021 Dersom det er et generelt problem vil Asobo garantert komme med en fix, de har vel sagt at en del CTD-fixer kommer med WU6. Så sikkert greit å vente til den kommer før en kjører full reinstall av OS, selv om det betyr et par uker uten MSFS. Siter
Frank Kristiansen Skrevet 11. august 2021 Skrevet 11. august 2021 6 timer siden skrev Ola Haldor Voll: Helt i starten. Rett etter videoene, sjekker den etter nye updates. Så går den videre, nederst i skjermen kommer en strek som indikerer at den begynner å laste.. og det er der det stopper. Jeg hadde lignende problemer hvor jeg måtte starte simmen 3-4 ganger før jeg kom inn. La inn en snarvei med C:\Windows\System32\cmd.exe /C start shell:AppsFolder\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe!App "-FastLaunch" og har ikke hatt problemer med oppstart siden. 1 Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 12. august 2021 Premium Medlem Skrevet 12. august 2021 Kom en ny oppdatering på bla. xbox i mirosoft store her nå Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 12. august 2021 Skrevet 12. august 2021 18 timer siden skrev BJM62: Jeg registrerer at du har en veldig komplisert maskin med all den softwaren som du bruker. Har selv drevet bla. med 3D og jeg ser at du har div. licence servere gående pluss masse annet. Går også utifra at du har nok minne på maskinen. Driver du med Maya så har du ikke 8GB! 😁 Noe du sikkert ikke kan gjøre er å starte med helt ren maskin med bare windows på, installere MSFS og fortsette derfra. Jeg inrømmer at jeg ikke er helt sikker på om det går men kan du evt. handle inn en helt egen harddisk (SSD) til MSFS? Så lage en dual boot system hvor du booter opp i en helt egen dedikert system for kun MSFS? Samtidig beholder du din "vanlige" maskin som du bruker til daglig i jobbsammenheng. Det er sikkert noen her på forumet som har mer peiling på dette. Bare en ide! ✈️ Stemmer, har 128GB RAM Behovet meldte seg på et prosjekt i 2016 - kostet endel da, og er doblet i pris nå de siste par åra, så jeg har bare beholdt det selv om de er litt "treige" etter dagens standard. Jeg har egne disker til Windows, arbeidsfiler, MSFS, X-Plane, spill, lagring m.m., men egen disk for enda en Windows-installasjon har jeg ikke tenkt på. Da må jeg se litt på hvordan jeg skal løse kabalen, alle M2 og SATA er i bruk. 🙃 Jeg har en maskin nr 2 forøvrig som brukes litt av kona - og om jeg har besøk så vi kan spille sammen i et mini-LAN for to. Tok meg tid og lastet ned MSFS, helt klin ren installasjon i formiddag. Den har følgende spescs, og får eksakt samme problem: Windows 10, i7 5960x, 16GB RAM, RTX 2080 Ti, nyeste GeForce gaming driver. Jeg skjønner ikke bæret. 🤷♂️ Siter
Ø.C.H. Skrevet 12. august 2021 Skrevet 12. august 2021 Hm, det kan jo nesten virke som om det er noen i sky-profilen din som forårsaker det, at den krasjer når den syncer profilen din? 🤷♂️ https://forums.flightsimulator.com/t/corrupted-cloud-save/340889 Siter
BJM62 Skrevet 12. august 2021 Skrevet 12. august 2021 7 timer siden skrev Ola Haldor Voll: Stemmer, har 128GB RAM Behovet meldte seg på et prosjekt i 2016 - kostet endel da, og er doblet i pris nå de siste par åra, så jeg har bare beholdt det selv om de er litt "treige" etter dagens standard. Jeg har egne disker til Windows, arbeidsfiler, MSFS, X-Plane, spill, lagring m.m., men egen disk for enda en Windows-installasjon har jeg ikke tenkt på. Da må jeg se litt på hvordan jeg skal løse kabalen, alle M2 og SATA er i bruk. 🙃 Jeg har en maskin nr 2 forøvrig som brukes litt av kona - og om jeg har besøk så vi kan spille sammen i et mini-LAN for to. Tok meg tid og lastet ned MSFS, helt klin ren installasjon i formiddag. Den har følgende spescs, og får eksakt samme problem: Windows 10, i7 5960x, 16GB RAM, RTX 2080 Ti, nyeste GeForce gaming driver. Jeg skjønner ikke bæret. 🤷♂️ Da er du iallfall litt klokere, som Ø.C.H skriver så ser det ut at feilen kan ligge utenfor maskinen. Siter
YngveP Skrevet 12. august 2021 Skrevet 12. august 2021 Ola Haldor Voll, jeg hadde problemer med ctd hele tiden etter wu4 og fant ut at det var strømforsyningen på PC’en som var problemet. Hadde en 750 w som jeg trodde var helt ok ( kun noen år gammel) men etter å ha lest på forum, byttet jeg til en ny 1000w steømforsyning, og etter det har alt gått helt fint ( med unntak at et eller annet i community mappen etter SU5) 1 Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 13. august 2021 Skrevet 13. august 2021 (endret) Jeg kan ikke skjønne det skulle være noe galt med strømforsyningen. Jeg har 1200W, også den kun et par år gammel. Syns det er helt skandale om jeg må kjøpe ny strømforsyning (av alle ting) for at software skal fungere - den eneste av alt jeg har som ikke virker. Asobo må fikse det de har satt i gang. Ting fungerte jo helt frem til sist update. Skal se på forslaget ditt ØCH. Endret 13. august 2021 av Ola Haldor Voll Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 13. august 2021 Skrevet 13. august 2021 Står i den tråden ØCH tipset om at man skal repair og reset, som jeg nå gjorde for N'te gang. Deretter koble fra nettet og starte simulatoren, og koble til nettet når man er i hovedmenyen. Kom ikke så langt gitt. Er jo helt søkt, men har sett på forumet at det snakkes om å mobilisere til "klassesøksmål". Jeg syns det er å dra det litt langt, men jeg skjønner hvorfor. 🤔 Siter
OddElviz Skrevet 13. august 2021 Skrevet 13. august 2021 Den meldingen der tyder på at du ikke er logget in i MS Store tror jeg. Har sett den et par ganger, også når det har vært nedetid på MS servere. Siter
Niels Overgaard Hansen Skrevet 13. august 2021 Skrevet 13. august 2021 Hos mig er det nået dertil,at msfs og store er totalt gået ned. Jeg har haft support på fra Microsoft, men heller ikke det virkede. Man indrømmede dog (efter at de havde snakket med en ven jeg har der er ekspert) at de til tider har store problemer med Microsoft Store. Man hintede jo, at det var min pc der var noget galt med, men det blev stoppet med vennens ekspertise. Status: Jeg har installeret Steam udgaven, der fungerer upåklageligt. Til og med med større framerate. Tilbage står der det økonomiske aspekt. Alt hvad der er købt udenfor MSFS2020 f. eks Aerosoft, er "reddet", hvorimod alt som er købt gennem simulatoren er tabt inkl. selve spillet. Jeg prøver at trænge igennem til Microsoft, men -men. Det ender nok med at det bliver uforudsete udgifter/tab. Siter
Ø.C.H. Skrevet 13. august 2021 Skrevet 13. august 2021 1 time siden skrev Ola Haldor Voll: Står i den tråden ØCH tipset om at man skal repair og reset, som jeg nå gjorde for N'te gang. Deretter koble fra nettet og starte simulatoren, og koble til nettet når man er i hovedmenyen. Kom ikke så langt gitt. Er jo helt søkt, men har sett på forumet at det snakkes om å mobilisere til "klassesøksmål". Jeg syns det er å dra det litt langt, men jeg skjønner hvorfor. 🤔 Den er litt gammel den tråden jeg lenket til, og tror det har blitt endret i ettertid at du må være tilkoblet nett for å starte MSFS. Har lest (fritt etter egen hukommelse) at på Xbox finnes det en option for å slette alt av skylagring knytta til MSFS. Prøver å finne tilbake til hvor jeg leste det, men finner det ikke igjen. Usikker på om du har tilgang til en X-box, men kan jo være et siste desperat forsøk før du gir opp og venter på fiks fra Asabo/MS? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.