MagTvei Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 2 timer siden skrev Geir Teigo: Dette ble for tungt for min del, så det måtte ut igjen i påvente av mer kraft i riggen eller optimalisering av polygoner. Ser utrolig lekkert ut da!! Bra jobbet Ja, det trenger optimalisering, merker det spesielt ved innflyvning fra vest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Det kommer! Det er endel jobb med optimalisering, så det kan ta noen dager. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Kristian Julseth Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 Ser virkelig fram til en oppdatering av denne etter hvert. Bare jeg kaster et blikk i retning Kjeller, enten jeg er langt oppi Nittedalen eller flyr forbi på 7-8000 fot på vei fra ENGM er det virkelig merkbart at det er noe som bremser opp. Det er som en av/på-knapp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Bunæs Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Hei folkens! Her kommer en long-overdue oppdatering fra min side. Vi har vært så heldige å få hjelp av Kjetil Garpestad - han har ryddet godt opp i prosjektfilen. Major lag drop skal nå være fikset så stor takk til deg Kjetil! Videre har Steffen Hustveit laget nye modeller som dekker CK og McDondalds. Vi legger ut oppdatering på flightsim.to så fort som mulig. 3 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Chr. L Skrevet 6. juni 2021 Premium Medlem Del Skrevet 6. juni 2021 Herlig! Gleder meg! Hadde ikke framedrop i det hele tatt i vanlig simmodus, men det var dessverre umulig å lande på Kjeller i VR, så dette ser jeg veldig frem til å prøve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 6. juni 2021 Premium Medlem Del Skrevet 6. juni 2021 Det gledes 👍😎✈️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Synd for de det gjelder, men jeg har faktisk ikke hatt noe som helst problemer med det eksisterende Kjeller-scenery'et... Flyter greit i alle retninger. 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Tror dette blir kjempebra! Med oppdateringene som er gjort så har jeg i alle fall helt fin ytelse på Kjeller. Nydelig! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Endelig! https://flightsim.to/file/12477/enkj-kjeller-airport 6 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 7. juni 2021 Del Skrevet 7. juni 2021 (endret) Veldig bra, men viser ikke vindpølsene motsatt? Endret 7. juni 2021 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northernpilot Skrevet 7. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2021 Det ble en merkbar forskjell nå mtp. performance, så godt jobbet! Det at man har fått Circle K og McDonalds er virkelig små detaljer som gjør store forskjeller. Jeg tror vi alle setter stor pris på arbeidet som blir lagt ned, og det er spennende hva dere som kan dette, faktisk får til. Det som skiller Kjeller flyplass på MSFS fra virkeligheten er egentlig små detaljer. Dette er ting som: Fuel-anleggene. Taxistripene burde hatt mer wear & tear. Hangarene hos forsvaret er i overkant store. DA40NG utenfor Oslo Flyveklubb burde vært fjernet, da den er uvirkelig stor. Det hadde vært bedre å gjøre det til en parkeringsplass kalt "Oslo Klubbhus" eller noe, som vi bruker å kalle det på ekte. Kjeller TWR hadde vært fin å se med avgang fra 30, eller lineup ved 12. Fotballmål ved holding area og intersection C. Fjerne små trær ved R30, og heller la det være tomt. Det er mye bedre innsyn til byen fra line-up på R30 enn hva sim viser. Jeg kommer forøvrig til å lage en Lillestrøm & Kjeller area tråd, som kan skille litt på flyplass og området rundt - for å få detaljer som A-hus, Fetsund og Lillestrøm sentrum opp. For alle som har tid og muligheter til å bidra med modeller og utføre et slikt prosjekt, så er det velkommen. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 7. juni 2021 Del Skrevet 7. juni 2021 Når den store fps-sugeren endelig er borte kan vi konsentrere oss om resten! Fotballmålene ble faktisk lagt inn i sin tid, men tatt vekk pga. noen problemer med terraformingen i versjonen av SDK'en som var tilgjengelig da vi laget den første versjonen. Jeg ser at det problemet er borte nå. Vi ser også på dette med veier/asfalt rundt selve flyplassen. Forsvaret sitt område er foreløpig kun de bygningene som dukker opp i standard MSFS. Det er fotoforbud på området, og vi er litt usikre på om det i det hele tatt er lurt å modellere denne delen av flyplassen. Foreløpig har vi tatt en forsiktig tilnærmelse til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 7. juni 2021 Del Skrevet 7. juni 2021 1 time siden skrev Dag Baardsen: Forsvaret sitt område er foreløpig kun de bygningene som dukker opp i standard MSFS. Det er fotoforbud på området, og vi er litt usikre på om det i det hele tatt er lurt å modellere denne delen av flyplassen. Foreløpig har vi tatt en forsiktig tilnærmelse til dette. Dersom man baserer modellene på bilder fra flyshow når det ikke er fotoforbud så er vel det god nok gråsone til å ikke få militærpoliti eller PST på døra 6 timer siden skrev MagTvei: Veldig bra, men viser ikke vindpølsene motsatt? Jeg tror jeg har vært nødt til å snu vindpølsene etter hver eneste SDK oppdatering i år. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 7. juni 2021 Premium Medlem Del Skrevet 7. juni 2021 49 minutter siden skrev Kjetil Garpestad: Dersom man baserer modellene på bilder fra flyshow når det ikke er fotoforbud så er vel det god nok gråsone til å ikke få militærpoliti eller PST på døra Jeg tror jeg har vært nødt til å snu vindpølsene etter hver eneste SDK oppdatering i år. Hehe merket det før i dag under crosswind landing. Måtte "legge vingen" motsatt av det pølsa viste 😂 Ellers er det jo bare å bøye seg i støvet for den fine jobben dere gjør! 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 7. juni 2021 Del Skrevet 7. juni 2021 2 timer siden skrev Kjetil Garpestad: Jeg tror jeg har vært nødt til å snu vindpølsene etter hver eneste SDK oppdatering i år. Ser ut som de kan snus tilbake igjen nå (Klippet fra SDK 0.13.0) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Chr. L Skrevet 7. juni 2021 Premium Medlem Del Skrevet 7. juni 2021 Flyter nå veldig bra for meg også i VR. Stilig lowpass over stripa isted, Hansebye! Du dukket opp fra intet. Jeg må vel skaffe meg en Spitfire og.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 7. juni 2021 Premium Medlem Del Skrevet 7. juni 2021 1 minutt siden skrev Chr. L: Flyter nå veldig bra for meg også i VR. Stilig lowpass over stripa isted, Hansebye! Du dukket opp fra intet. Jeg må vel skaffe meg en Spitfire og.. Hehe takk for det ! Morro se folk av og til 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Isaksen Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 Mulig å fått en google.drive link eller lignende til den da den er blitt fjernet fra flightsim.to? Med mindre det er planer om å få den opp der igjen etter de nye rettningslinjene kom på plass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Johansen Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 Jeg vil vel tro at @Dag Baardsen kan hjelpe deg med en kopi? Litt synd at så mye bare forsvant fra flightsim.to, uten at det har "dukket opp igjen" noe annet sted. Nå har jo flightsim.no moderert seg ganske så kraftig i forhold til å slette filer, noe som nå tillates, men med en "file termination period". Personlig så synes jeg det er helt greit slik det nå står, og hadde håpet at de som har slette innehold ville laste det opp igjen. Det var særdeles praktisk å kunne laste ned "alt fra ett sted", med varsel når det kom oppdateringer. https://flightsim.to/help/website-related/our-deletion-policy 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 ENAN kommer på flightsim.to i løpet av kvelden - skal bare ordne noen nye skjermskudd og laste den opp igjen. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Johansen Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 ENAN blir sikkert bra, men jeg forstod det som om det var ENKJ som ble etterspurt ovenfor? Den ser ut til å være slettet fra flightsim.to? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Den kommer også 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 20. mars 2023 Del Skrevet 20. mars 2023 (endret) Da er Kjeller tilgjengelig igjen så snart den er godkjent på https://flightsim.to/file/52018/enkj-kjeller-airport Nytt er: Taxiway-system som er koblet til parkeringer, runway etc. slik at man kan bruke guiding-systemet til og fra rwy Helipads, i form av GA stands som gjør at helikoptre starter "cold and dark". Velg parking nr. 51-54, evt. se kart for å velge startpunkt for den som er kjent på flyplassen Fjernet alt av airport services slik at man slipper både marshalls, fire trucks etc Fuel ramp som også er koblet til taxiway-systemet Oppfrisking av aprons, twy, bilveier, parkeringer slik at de ser litt mere slitt ut Masse skogshogst ved rwy 30 Fjernet fastmonterte fly, så nå kan alt av parkings og åpne hangarer brukes til flyparkering - og så slipper de å forvirre tredjepart programvare Tilpasset siste versjon SU11 Kjente problemer Helikopterstands nær HelikopterDrift er litt for tett på bygningen. Fikser senere Fuelpumpa står feil vei og sperrer for twy Endret 20. mars 2023 av Dag Baardsen 5 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 22. mars 2023 Del Skrevet 22. mars 2023 Da ligger det ute oppdatert versjon som har fikset de to tingene fra forrige post. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. mars 2023 Del Skrevet 23. mars 2023 P3 og P4 peker feil vei (i alle fall sånn jeg lærte at vi skulle sette fra oss flyene når jeg holdt på der) 🙂 Har ikke sjekket de andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 23. mars 2023 Del Skrevet 23. mars 2023 1 time siden skrev Frank Kristiansen: P3 og P4 peker feil vei (i alle fall sånn jeg lærte at vi skulle sette fra oss flyene når jeg holdt på der) 🙂 Har ikke sjekket de andre. Nettopp slike tilbakemeldinger er verdifulle! Sjekk gjerne resten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 23. mars 2023 Del Skrevet 23. mars 2023 1 time siden skrev Dag Baardsen: Nettopp slike tilbakemeldinger er verdifulle! Sjekk gjerne resten P1 er riktig, men fuel-pump bør kanskje plasseres på gresset eller mellom/foran tankene. P3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 bør alle snus 180 grader. P21, S31 og S32 samt alle heli-rampene er OK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 23. mars 2023 Del Skrevet 23. mars 2023 Takk! De P'ene som står foran hangarer må jeg flytte litt unna, ellers vil man oppleve å starte opp med "kamera" inni hangaren. Takk for gjennomgang, Frank! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 30. mars 2023 Del Skrevet 30. mars 2023 Nydelig! Blir kult å teste Kjeller igjen 😀 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 30. mars 2023 Del Skrevet 30. mars 2023 Ser ikke ut som siste versjon fikk med seg oppdateringene som Frank ønsket seg. Gjør et nytt forsøk i helga/påsken, antar jeg. 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.