Gunnar van der Meeren Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Godt Nyttår alle! Jeg har benyttet julehelgen til å installere P3D v4 (endelig!). Etter diverse prøvekjøringer med frames på 7 - 8 (låst til 35) og noen heslige nakne grantrær, har jeg endelig fått brukbar fart på sim'en. Den ligger nå mellom 25 og 30 fps (fortsatt låst til 35 fps). Jeg har installert mye - deriblant REX Skyforce 3D og en god del fra ORBX. Men, det gjenstår ennå en del optimalisering. Bildene som jeg poster er ikke veldig spesielle, men dynamisk lys og skygge i disse er en ny opplevelse for meg. Så lurer jeg på om det svarer seg for meg å legge inn mer RAM i maskinen (har 8 GB nå), og om grafikkortet mitt burde ha vært oppgradert (se maskinspec i signaturen min). Dersom det er spesielle ting som jeg bør tenke på med tanke på optimalisering, så hører jeg gjerne litt om dette også. Jeg er som sagt i en tidlig fase med P3D og tar i mot alle råd som kan bedre opplevelsen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Nå kan jeg ikke se signaturen din, kan ha med at jeg bruker mobilen, men etter hva jeg kan se er det anbefalt på P3D sidene å ha en i7 prosessor eller kraftigere, 16GB RAM, SSD lagring og et 8GB grafikkort (type Nvidia GTX 1080ti). Av de punktene ville jeg sett på grafikkortet først, da det, følge de jeg har snakket med fra Nvidia og AMD oppigjennom årene, skal ha mest effekt for å øke merkbar FPS, etter det vil nok prosessoren være neste steg, uten at jeg vet hva du har, for så å gå for RAM økning etter det, håper dette er til hjelp. Endret 2. januar 2019 av Kim Kristensen Bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) Takk for svar Kim. Jeg har en i7 2600K prosessor (klokket til 4.7GHz). Jeg har sett etter GTX 1080 Ti (på komplett), men finner lite i 10-er serien (mest i 20-serien). Jeg fant dog denne: https://www.komplett.no/product/895394/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-gtx-1070-8gb-dual-oc Den ligger innenfor et anstendig prisnivå, men er usikker på hvor bra den er. Nå skal det også legges til at PC'en min er gammel (ble vel bygget i 2012 -13), så jeg er usikker på hvor mye det svarer seg å koste på den. P3D er installert på egen SSD (1 TB) Endret 3. januar 2019 av Gunnar van der Meeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 3. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 3. januar 2019 Ikke kost for mye på pcèn den er i de eldres rekker nå men skjermkort kan du piffe opp litt ....du har rett ang.skjermkort lite kort ute men 1070 kort med 8 GB er ikke å forakte har det selv spiller bra det Rammen er heller ikke noe å sprite opp da du garantert ikke får den med deg til neste hovedkort da det ikke vil passe inn men det er noe lite som det er nå men det må du se du vil merke forskjell og med litt oppussing så holder den et par år til 😉 Se på finn/markedet etter brukt kort billigere der https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?lat=58.1544&lon=7.8358&q=gtx+1070 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 Takker Robert! På finn.no var det en god del rimeligere, brukte kort ja. Regner med å finne noe der.👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 Da har jeg oppgradert med et 1070/8GB kort. P3D er optimalisert og FPS er satt til unlimited. Kjører jevnt på 40-50 fps med greie innstillinger på sliderene. Det lå mye godt stoff om optimalisering ute på nettet. Nå er det bare å bygge videre 😎 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 5. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 5. januar 2019 Høres bra ut den Gunnar så nå venter vi bare på fantasiske bilder fra den kanten igjen 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 👍 Nå kommer jeg kanskje igang igjen med produksjon for Milviz også (Nye utgivelser støtter ikke FSX lengre....) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 6. januar 2019 Godt å få deg med i P3D-gjengen 😁 , og du trenger neppe skynde deg med oppgradering av PCen . Har selv noe utdatert PC ( har alltid hanglet etter utviklingen ) , klokket til bare 3,5 GHz, men har likevel silkemyk flyt uansett hva jeg flyr. Og jeg har ikke spart på settingen. Utrolig artig med en sim som gir så gode flyopplevelser 😊 . Nå blir det spennende å se hva du bidrar med hos Milviz 😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 12. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2019 Jobber i øyeblikket med denne for Milviz 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 12. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 12. januar 2019 Pen sak det der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Jeg har skiftet til et GTX 1080 Gaming kort. Hadde to GTX 970 i SLI. SLI oppsettet fungerte dårlig, bare det ene kortet ble brukt, og det gikk på 100% når jeg var i gang. Det nye kortet har jeg hittil ikke sett i nærheten av 100%. Det samme med CPU. FPS ligger og stanger mot 60, som tydeligvis er maks pga frekvensen på skjermen? Alt flyter glimrende, bortsett fra den irriterende texture oppdateringen når man flyr. Nå har jeg satt den på unlimited, det virker muligens litt bedre. Jeg har forsøkt å sette FPS limit til 30 isf unlimited. Dette gir VELDIG mye dårligere opplevelse i simmen. Det hakker veldig når jeg dreier på hodet (trackIr). Dette er min erfaring fra dag én med P3D. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 12. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 12. januar 2019 Har du nvidia prøv dette flyter som smør hos meg så bør virke hos deg og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 12. januar 2019 Full Member Del Skrevet 12. januar 2019 Har du forsøkt å legge til denne linja I Prepar3d.cfg fila: [MAIN] FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.01? Etter at jeg la inn dette, så er simulatoren min blitt en annen, med bedre autogen og mindre stutter. Jeg har er Ge Force 1080 TI kort. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men det er flere tråder om det på Avsim.com. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkyKaptn Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 (endret) 45 minutter siden, Tor Arild Danielsen skrev: Har du forsøkt å legge til denne linja I Prepar3d.cfg fila: [MAIN] FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.01? Etter at jeg la inn dette, så er simulatoren min blitt en annen, med bedre autogen og mindre stutter. Jeg har er Ge Force 1080 TI kort. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men det er flere tråder om det på Avsim.com. Jeg kjenner igjen det med frame times fra Kerbal Space Program:) Det kan faktisk være en del å hente med å prøve seg fram. Det rette tallet beror på datakraften man har tilgjengelig. Endret 12. januar 2019 av SkyKaptn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 14 timer siden, Gunnar van der Meeren skrev: Jobber i øyeblikket med denne for Milviz Skal de få lagt til den skiboksen under? Den som inneholder sensorpakken irl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 15. januar 2019 Premium Medlem Del Skrevet 15. januar 2019 @Gunnar van der Meeren Det der ser jo bare helt strålende ut! Imponert over hva du får til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 18. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2019 Takker alle! Når det gjelder oppsett av P3D v4, så fikk jeg veldig god hjelp fra denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=nN0rUxMiIME Som ved FSX, så er heller ikke disse innstillingene noen fasit, men det det påpekes en del ting som virker inn på ytelse og oplevelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 18. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2019 På 12.1.2019 den 16.53, Bjørn Helge Småvollan skrev: Skal de få lagt til den skiboksen under? Den som inneholder sensorpakken irl Blir nok ingen Cargo pod KYV. Den er forøvrig en Super King Air 350 ER (Vi lager en 350i 🙂) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.