Gå til innhold

Nostalgi fra A2A


Anbefalte innlegg

Endelig kom den - A2A sin L 049 Constellation. Modellen er utrolig bra laget, med massevis av finesser i kjent A2A-stil. Lydsettet er også av svært høy kvalitet.

Jeg måtte selvfølgelig male et KLM livery, og valget falt på PH-LDE "Utrecht". Disse gamle Conniene til KLM fikk navn fra distrikter og byer i Holland ("Flevoland" står på display i Lelystad for dem som har vært der). Men her er altså noen bilder av "Utrecht". Teksturene kan lastes ned her: https://www.sendspace.com/pro/dl/vcmb8p

 

c38.jpg

 

c50.jpg

 

c52.jpg

 

c43.jpg

 

c53.jpg

 

c31.jpg

 

c28.jpg

 

c37.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Sterke bilder og nydelig malerarbeid,  som vanlig fra den karen  :) .  Hyggelig å se deg her inne Gunnar,  og godt å se at FS-hobbyen fortsatt fenger.  Connie`n har linjer og design så man kan rødme av mindre,  og må være drømmen for de som liker å justere på motorytelsen til stempelmotorer.  Merkelig nok har jeg enda ikke skaffet meg denne modellen,  men det kan være fordi jeg er så fornøyd med "lillebroren" ,  Manfred Jahn og Jan Vissers fabelaktige C-47  (  driver ikke du å lager norsk paint til den ?? ).  Dakoten når selvfølgelig ikke opp til nivået på A2A sin Connie,  så det spørs hvor lenge man kan holde seg unna  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke planer om Braathens livery foreløpig. Jeg ser at dette har vært diskutert i A2A forumene, og kanskje er noen i gang med dette. Et SAS livery er i allefall laget. Nå vet ikke jeg om verken SAS eller Braathens hadde L049 i flyparken. ;)

 

Eivin: jeg har ikke VC bilder i øyblikket (Har konsentrert meg om det utvendige). Men denne promo-filmen fra A2A viser modellen godt (også VC):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om verken SAS eller Braathens hadde L049 i flyparken.

 

Braathens hadde fire L-1049 i bestilling, men så mistet de konsesjonen på fjerne østen til SAS og de ble kansellert.

Det er vel nært nok til at vi kan unne oss en repaint. :P

gYdDdOt.jpg

 

https://digitaltmuseum.no/021015694250/luftfoto-ett-fly-i-luften-super-constelation-ln-hhk-fra-braathens-safe

http://123userdocs.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/d/dd/92/282319408039432925/2b243b1c-5153-41d9-99ab-daafc2adfc35/Braathen%20og%20Super%20Constelation.pdf

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vakkert skue. Var på besøk i en slik da jeg fløy rundt i Florida. Var en gjeng som pusset opp en Connie i Lufthansa sine farger på Sanford-flyplassen. Fikk desverre ikke hører oppstart av motorer :( Denne må jeg ha hvis den kommer til P3D 64 bit i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...