Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 24. november 2016 Premium Medlem Skrevet 24. november 2016 Mens vi er i det norstalgiske hjørne, må vi ikke glemme F-100 Super Sabre. Denne konstruksjonen var et kraftig byks framover fra F-86, og flyet var bra populært blant pilotene på den tiden. Danskene satset på F-100 mens Norge valgte F-5, så for de som husker 70åra, var Super Sabre et vanlig syn i Danmark. Denne modellen fra MILVIZ er en nytelse, både å fly og se på, så jeg må stadig ta noen lufteturer med den. Har man TackPack kan man også fylle i lufta, noe som kan sette tålmodigheten på kraftig prøve..... : Snart God Helg Siter
Kim Kristensen Skrevet 24. november 2016 Skrevet 24. november 2016 Lækkert, skikkelig grom maskin du har der, var vel et av de første flyene som gikk over Mach 1 på kun ren motorkraft? Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 25. november 2016 Premium Medlem Skrevet 25. november 2016 Kult. Jeg kan desverre ikke så mye mer om disse flyet, så jeg må beklage at kommentarene mine blir litt kort Ernst. ;D Hva gjør denne tackpack greia dere snakker om egentlig? Siter
Eivin Stensø Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 Lækkert, skikkelig grom maskin du har der, var vel et av de første flyene som gikk over Mach 1 på kun ren motorkraft? Det sies så. De ble brukt mye i Vietnam som jagerbombere. Der slutter iallefall min kunnskap om dette flyet. Jeg må innrømme at jeg synes F-86 er noe penere enn F-100, men det har da absolutt sin sjarm dette også. Hvordan er rekkevidden på F-100? F-86 var vel kjent for å være noe kortbeint. Det ble vel også utviklet en Ultra-sabre F-107 med noe orginalt luftinntak Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 25. november 2016 Forfatter Premium Medlem Skrevet 25. november 2016 Jotakk, grom maskin, og den brøt noen barierer i sin tid, bl.a. første jetfighter som brøt lydmuren i "level flight" . Rekkevidden er nesten ubegrenset, siden den er utrustet for å tanke i lufta. Ellers kan man henge på den utvendige droptanker. TackPack-greia er et tilleggsprogram som lar deg utruste enkelte fly med våpen, både raketter, gun og bomber, og man kan aktivere radarsikter m.m. og faktisk skyte ned andre fly ( også i MP ). I tillegg kan man plassere tankfly, droner (og andre fly) som AI, og man kan trene formasjonsflyvning, nedskytninger og tanking i lufta. Og ikke minst, man kan plassere hangarskip ( som i AI CarrierII) og trene carrier ops !! https://www.vrsimulations.com/ Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 25. november 2016 Premium Medlem Skrevet 25. november 2016 Tøfft! Synes dette er et vakkert fly for å være utviklet tidlig på 1950-tallet. Tackpack tror jeg må prøves. Høres veldig artig ut med refueling. F-100 var jo kjent som "The Hun". Tok lang tid før jeg skjønte at det ikke betydde mer enn at det var en forkortelse for "100". Som fighter var den mislykket og ble derfor konvertert til bombefly. De 4 kanonen er fiffg plassert under nesen - en relativt sjelden konfigurasjon. Forstår at Super Sabre i likhet med Starfighter var relativt krevende å fly, og hadde høy landingshastighet. Har derfor en stygg ulykkesstatistikk. Etter utfasing ble de bl.a. benyttet som måldroner . Trist skjebne... Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 25. november 2016 Skrevet 25. november 2016 Det er 25% (FSX) / 30% (P3D) rabatt på tacpack og F/A-18E i dag med koden FOXTWO. Bare en heads up. Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 Litt lavere rabatt i dag på Cyber Monday, henholdsvis 20% og 25% med koden FOXTHREE. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. november 2016 Forfatter Premium Medlem Skrevet 28. november 2016 Tøfft! Synes dette er et vakkert fly for å være utviklet tidlig på 1950-tallet. Jatakk helt enig, det er en aura av villskap i den generasjonen jagerfly . De krevde også mot og dyktighet av pilotene for å temmes, og ble de behandlet feil, var straffen ubarmhjertelig. Ikke som dagens ubestemmelige datamaskiner, som nesten er å betrakte som bemannede droner : Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 Litt enig med deg, Ernst, selv om jeg er veldig glad i moderne maskiner også, så er det noe spesielt med "classic jets" Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 28. november 2016 Premium Medlem Skrevet 28. november 2016 Hørte i en dokumentar om Super Sabre at pilotene fryktet mer å gå tom for olje enn fuel når de var i lufta. Det sier litt om jetmotor-teknologien på den tiden. Siter
Eivin Stensø Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 Litt enig med deg, Ernst, selv om jeg er veldig glad i moderne maskiner også, så er det noe spesielt med "classic jets" Jeg må så definitvt slenge meg med på den, noe den virtuelle hangaren min bærer preg av. Som så mye annet har de mer sjel de gamle. Og tøffere utseende, Og bedre lyd. Og ekte gauges. Siter
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 28. november 2016 Premium Medlem Skrevet 28. november 2016 Litt enig med deg, Ernst, selv om jeg er veldig glad i moderne maskiner også, så er det noe spesielt med "classic jets" Jeg må så definitvt slenge meg med på den, noe den virtuelle hangaren min bærer preg av. Som så mye annet har de mer sjel de gamle. Og tøffere utseende, Og bedre lyd. Og ekte gauges. Uff, ja. "Glasscockpit" er fullstendig uten sjel... Siter
Eivin Stensø Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 Litt enig med deg, Ernst, selv om jeg er veldig glad i moderne maskiner også, så er det noe spesielt med "classic jets" Jeg må så definitvt slenge meg med på den, noe den virtuelle hangaren min bærer preg av. Som så mye annet har de mer sjel de gamle. Og tøffere utseende, Og bedre lyd. Og ekte gauges. Uff, ja. "Glasscockpit" er fullstendig uten sjel... Personlig er jeg veldig begeistret for 60-tallets ingeniørkunst med stor motorkraft, treghetsnavigasjon (INS) og presise visere. Eksempler: Starfighter, Concorde, EE Lightning. 8) -Fly a Lightning and bring your own thunder with you. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.