Jan Kjenstad Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 I begynnelsen var det 16 farger og tastatur som var toppen. https://archive.org/details/msdos_Chuck_Yeagers_Advanced_Flight_Trainer_1987 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 8. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 8. januar 2015 Ja det var tider det 8) Sånn startet jeg med moroa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 8. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 8. januar 2015 Sånn kom jeg også i gang. Hadde kun CGA-skjerm med 4 farger, så min så slik ut: http://www.mobygames.com/game/dos/chuck-yeagers-advanced-flight-simulator/screenshots/gameShotId,18410/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Noen som husker Ace, tror det var der min flyint. ble skapt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Husker det meste av dette: Begynte i 1984-85 med en IBM 8086, eller kanskje 8-bits versjonen 8088, med 2 diskettstasjoner, antakelig 160 KB. Lyden var ikke "High Fidelity", kun en skurrende lyd som varierte litt (!) i frekvens. Men dette underbygget min sterke interesse for fly og romfart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 9. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 9. januar 2015 Kan ikke huske Ace Tom. Dog husker jeg at Micrsoft sin Flight Simulator ikke var spesielt populær. Gikk etterhvert over til Amiga som hadde mye bedre lyd, farger og ikke minst flyt. Interceptor og Fighterbomber var favoritter. Kom tilbake til PC når Sublogic ga ut "Flight Assignment: ATP". Ble egentlig ikke fan av MS sin flight simulator før 98-versjonen. Da begynte også norsk freeware å blomstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Jane's US Navy Fighters var den første simulatoren som jeg brukte mye tid på. Må si at jeg virkelig savner Jane's Combat Simulations, tror ikke jeg har brukt så mye tid på noe spill som på simulatorene deres, spesielt Jane's F-15. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Tror jeg kommer til å lengte etter US Navy Fighters og EF2000 sånn cirka resten av mitt liv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 9. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 9. januar 2015 Tror jeg kommer til å lengte etter US Navy Fighters og EF2000 sånn cirka resten av mitt liv. EF2000 var fantastisk, men husker jeg slet med å frigjøre nok MS-DOS basisminne (640K) og styrte med diverse batch-filer Jane's var inne på noe de også, men det ble lite combat på meg etterhvert, med unntak av IL-2 som var revolusjonerende da det kom. Utrolig bra flight model. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Kleven Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Ja, det var tider det, dengang man satt å tweaket autoexec.bat og config.sys for å frigjøre skarve 50 - 100 kb minne . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 11. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 11. januar 2015 Ja, det var tider det, dengang man satt å tweaket autoexec.bat og config.sys for å frigjøre skarve 50 - 100 kb minne . Ja, tenk at folk klager på at vi nå "kun" kan bruke 4GB minne i FSX og P3D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.