Gå til innhold

Duger fortsatt


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Aerosoft F-16 Falcon satte i sin tid standard for hva som kunne simuleres i FSX,  og var lenge det hotteste man kunne fly i gammelsimmen.  Nå er den flyttet over i P3D2.4-hangaren,  og det var faktisk et artig gjensyn.  Det var nesten en ny modell som åpenbarte seg,  og den kunne flys enda mer presist enn i FSX.  Det skyldes først og fremst mye bedre flyt i P3D,  men også at jeg har begynt å få dreisen på Saitek X55,  som gir millimeterpresisjon på rorutslagene.  Måtte bare innlede helga etter inspirasjon fra Eskils flyoppvisning i Bodø Air Show 2012  ;D .  Den høyt savnede Pasi har malt den norske F-16 i Eskil-farger,  og Bodø er stadig finpusset av Hr. Thomsen. 

 

e1.jpg

 

e2.jpg

 

e3.jpg

 

e4.jpg

 

e5.jpg

 

e6.jpg

 

e7.jpg

 

e8.jpg

 

e9.jpg

 

God helg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig flyvning. Og jeg ser du bruker det nye, og da skal jeg legge til litt mer i det området ;)

 

Spørsmål: Lar AS F-16 seg ennå installere bare ved å peke installeren rett til P3D? Skal til å laste den ned på nytt akkurat nå. Ellers enig i at denne er noe av det beste AS serverte, og flyr ikke så ulikt den i Falcon 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dristet meg til å bruke den siste versjonen av Estonias Migration på noen modeller,  og har ikke hatt merkbare problemer med dette.  Ikke alle modeller oppfører seg eksemplarisk,  men Aerosoft F-16 gikk knirkefritt  (  lastet ned siste versjon v121 ).

 

Takkåtakk!

 

Jeg var nettopp innom AS Download Shop, for å gjenoppbygge min backup som jeg klarte å miste. Men der var ikke F-16. Så jeg må bla opp i gamle permer, slippe gamle beinrangler ut av skapet, og kanskje tilslutt innse, at pungen igjen må slippes ut. :P ;D

 

PS: Ser du har rålekker AI trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder :D

 

Ang AI så funker UT2 nesten rett ut av installeren med Migration tool til P3D. Må kun rette opp i exe.xml for autostart :)

 

Deretter har jeg selv lagt til UTT (United Traffic Team) sin Norwegian Su2014 med nesten komplett 738 Fleet, 5 av 7 dreamlinere samt noen DAT-fly :)

 

Jobber nå med å oppdatere painter og schedule for SAS og Widerøe :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UT II er ikke så helt teit. Men en må være klar over, at SAS parkeringer må rettes på, i UT config. SAS International må kodes SAS (for parkeringer), og SAS Norway må kodes CNO. Dette må gjøres for hvert bidige SAS fly, uansett om det er en Boing Buss eller en Airr Buss. Jobben tar max 15 minutter for de som faktisk gidder å lese dokumentene. Hah!

 

Dette er verdier som er fastlagt av de dyktigste folk som finnes, som tilhører AIG, FSdeveloper og WOAI. Blant de finner vi Jim Vile, og Steinar Grindstein blant annet. AoN er bygget på det fundamentet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, been there done that ;) Jeg liker UT2. Etter mye om og men har jeg lært meg å utnytte powerpacken og repaint funksjonen så jeg får de respektive paintene i tillegg til nye ruter :)

 

Eneste jeg lurer på og har søkt meg grønn på er muligheten til å oppdatere navdatabasen til UT2 da denne er noe utdatert, og at de rutene/airways AI-trafikken bruker ikke lenger er gyldige :P Desverre er database filene lesbare, men oppsettet er helt "idio****"..... og dermed ikke akkurat korrigerbart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff UT II ga meg mye frustrasjon en periode. Mens jeg var betatester. UT II er slettes ikke verst, såfremt man tar seg tid til å sette parkeringene som beskrevet i forrige innlegg. Og powerpacken som du nevner, Bjørn, er en finfinfin greie, som gjør det enkelt å legge inn nye schedules. Jeg la for eksempel inn Ryanair (som jeg hater, men flyene er jo sexy), inn på null komma null.

 

Det ingen skjønner, og aldri kommer til å skjønne, er at ingen orker å gjøre dette selv. Så der har vi et problem. Med WOAI derimot, finnes ikke de problemene. Annet enn at en stakkars sjel (som meg for eksempel), som har skreddersydd en utmerket WOAI pakke der jeg har editert hvert jævla AI fly til å parkere perfekt, og motta gater perfekt, og har perfekte propelltexturer, ikke kan dele det med andre offentlig. Det er jo trist. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
PS: Ser du har rålekker AI trafikk.

 

Jatakk,  jeg er så heldig å ha noen gavmilde venner der ute  :) .  Har knotet og grøvlet med UT2 selv,  men fikk det aldri skikkelig til.  Nå er trafikken som i virkeligheten,  og AI-flyene oppfører seg meget realistisk,  både i lufta og på bakken.  Gir litt ekstra nerve til innlevelsen,  når man må ta hensyn til annen flytrafikk.  Og det beste av alt,  selv med mye trafikk merker jeg ingen stutters i P3D2.4  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...