Gå til innhold

VATSIM og øl?


Henning Henriksen

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg som alle andre flyr når jeg har tid. Dette blir for meg som regel på kveldstid, gjerne i helger. Jeg har ganske nylig begitt meg inn i VATSIM onlineflyvning. Tidligere har jeg gjerne kost meg med en øl eller to, eller fler. Som regel ikke så mange at det har nevneverdig betydning for flyvningen jeg driver med. Men av og til, på lange turer blir det jo noen timer og svi av, og det blir fort et høyere antall.

 

Nå som jeg er på VATSIM, har jeg jo forstått at her skal alt vært så realistisk som vi kan få det. Og det er det jeg liker med VATSIM også, og derfor jeg er der. Og i virkeligheten skal jo en pilot ikke nyte alkohol når han jobber eller skal på jobb. Så jeg lurer på er det slik at det går fint om man flyr litt beduggen på VATSIM? Eller er det slik at sålenge man er i luften skal man være klar i toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal ta å forhøre deg med Mr.******* captain på et naxfly på vatsim om dette :D

 

 

Neida fra spøk til revolver, det er nok ingen problem å ha promille på Vatsim, men å klare å beherske seg og oppføre seg er vel ganske greit å forholde seg til! Overstadig atc på LangenRadar en lørdagskveld vil kanskje ikke være det smarteste! Men 1flaske vin på tur ENBR-ENGM derimot ser jeg ikke noe problem med :)

 

Tror de fleste har vært alkoholpåvirket iløpet av sin vatsim-karriere av de som er gamle nok og liker å nyte en øl eller et glass! Fly og kos deg!

 

 

ENGM_APP: "Taxi to holding rwy01L via K N, turn left to de-ice for alco-test! When passed report holdingposition rwy01L"

 

 

Husker en episode selv og fra da jeg og han som introduserte meg for Vatsim var online under en fyllehelg hos han! Vi sto på GND på Liverpool var det vel, og den erfarne kompisen kaller opp:

 

LONDON TOWER THIS IS SAS123, requesting clearence to EHAM! den var fin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok stort sett bra.

Men syns det er slitsomt når ATC bruker frekvensen til babbel med kompiser som flyr. Da må det være lov å be om at de tar 'preiket' på f.eks TeamSpeak.

Jeg vil tro det strider mot regelverket å misbruke frekvensen.

 

Kanskje noen i Vaccsca som kan kommentere det?

 

Audun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel det ærligste og mest kontroversielle spørsmålet jeg har sett på forumet på en stund. :)

 

Det å nyte alkoholholdig drikke burde i utgangspunktet ikke være noe problem. Det å ta seg en flytur en sen fredagskveld etter en hard arbeidsuke med en kald pils burde man egentlig unne seg. Selv om Norge har nulltoleranse på alkohol og kjøring, så er det fortsatt nasjoner som lar deg ta en "styrepils" både på land og til vanns.

 

Min mening er at det er greit, så lenge man ikke er "påvirket" av alkohylene. Hva hver enkelt legger i ordet "påvirket" skal jeg dog ikke legge meg borti. :grin: En pekepinn.. Det er bevist at alle blir verdensmestere i påvirket tilstand, føler du at det å fly hammerheads med en jumbojet blir "piece of cake", så er det vel kanskje på tide å gå til sengs..? :grin:

 

Kort sagt, så lenge du ikke er til besvær for andre eller deg selv.. Fine by me. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke gjør noe som ødelegger for andre som pilot så er det ikke noe problem. Men (sier ikke at du gjør dette, eller ville finnepå å gjøre noe slikt) er du klart full, og begynner å ødelegge for andre ved f.eks. å skjelle dem ut, kræsje inn i folk eller generellt ødelegger for andre, så er det nok på hodet ut døra ja. :)

 

MEN! Så lenge du oppfører deg er det ikke noe problem. :) Det er fortsatt ett spill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er en generell enighet om at litt god drikke er greit. Det var det jeg trodde og hadde håpet på. Vi må jo kose oss litt ekstra nå og da :grin: Jeg jobber dessuten som servitør/vinkelner på en bedre restaurant og får et par dager i uken en ny type vin, av og til øl som jeg må ta med meg hjem og prøve ut. Ville vært synd og måtte takke nei til det for jeg skal ut og fly. Ja takk begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som Per-Kristian opplevd den samme atcen, samme person som jeg fikk min initial trening på vatsim av, sørpe full...

 

For å si det sånn, var veldig irritert på denne personen, alle kunne høre det og mange utlendinger i luftrommet, ikke god reklame for vaccsca :crazy:

 

MEN så lenge man nyter en eller fire, men oppfører seg og alt sånn så har jeg INGEN problem med det. Men ATC bør holde seg edruelige!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...