Gå til innhold

MP 17 oktober i Tongass


Anbefalte innlegg

No var det ikke meningen å starte en diskusjon om hvem som har den beste pc'en, men å få tips om hvorfor det blir slik i MP.

Der synes jeg Ernst kom med et godt tips som jeg akter å prøve. Takk. :)

Og til deg Tom, du har mange fine fremmedord som jeg ikke skjønner bæra av. (tweaking)

Jeg har ikke så mye som et redigeringsprogram for å kunne redigere bilder engang. :sick:

Men bilder fra våre søndagsturer blir det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

No var det ikke meningen å starte en diskusjon om hvem som har den beste pc'en

 

.....he he, Tom elsker å provosere, og jeg synes vi skal holde oss for gode til å la oss lure inn i den klassiske FS9/FSX-kranglingen. Tom er sjelden med på turene våre, og jeg har enda til gode å se noen reportasjer fra MP-turer fra han, så egentlig burde han gå stille i dørene ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det meget hyggelig å se nye navn på MP, og hva slags screenies vedkommende legger ut i ettertid betyr overhodet ingenting så lenge man har hatt det trivelig på turen.

 

Nå er det vel ingen hemmelighet at FSX med masse addons og da spesielt store tunge scenerier som Tongass og OZX samt PNW og div Mega Airports drar resurser så det holder fra maskina.

 

Ikke at jeg veit noe om det, men jeg inbiller meg at det samme ville skjedd med FS9 hvis man hadde dratt inn samme mengde data der med noenlunde samme maskinvare??

 

Uansett så synes jeg våre søndagsturer er ukas høydepunkt, spesielt når vi flyr så mange og i slik terreng som sist søndag.

 

Jeg håper enda flere får øya opp for denne formen for simming (god eller dårlig hardware spiller ingen rolle) og vi sees inne på MP.

 

Ps hvis noen lurte her er mine setting på denne hardware..

 

Cooler Master Mystique 631 Midi tower

OCZ 600W GameXStream Strømforsyning

Asus P5N-D nForce-750i SLI Socket 775

OCZ Platinum XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT (2 stk)

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz, Boxed Clocked to 4,05GHz

XFX GeForce 9800GTX 512MB Skjermkort (2 stk SLI modus)

Western Digital Caviar SE16 SATA2 750GB

Western Digital Caviar SE16 SATA2 320GB

Noctua NH-C12P CPU Vifte 775/AMD/AM2(+)

SilenX vifte, iXtrema PRO IXP-76-14 (3stk)

bZerk Vifte, 250 mm

Scythe "Kaze Server 5.25" viftestyring

Windows 7 64 bit Home Premium

 

Gammal og god pc bygd sjæl for noen år tilbake med disse settings.

 

 

Capture.png

 

Selvfølgelig ønsker jeg meg mere pulver innimellom, men dette holder i massevis til timesvis med hyggelige turer i fantastisk scenery som PNW og Tongass Fjords og da gjerne med addon fly som gjerne krever litt extra.

 

Om det detter feks 25 - 30 lapper inn på konto til ny maskin så er jeg ikke så sikker på om dere kan se dette klart i evt screenies fra omtrent den samme turen???

 

Håper vi sees inne på MP alle sammen i løpet av vinteren.

God tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....he he, Tom elsker å provosere, og jeg synes vi skal holde oss for gode til å la oss lure inn i den klassiske FS9/FSX-kranglingen. Tom er sjelden med på turene våre, og jeg har enda til gode å se noen reportasjer fra MP-turer fra han, så egentlig burde han gå stille i dørene

 

Jeg elsker ikke å provosere Ernst, og beklageligvis føler andre det slik. Ja jeg er sjelden med på turer, har både familie og fulltidstudie for å ta bachelor graden min i tillegg til 5 forskjellige verv i styrer, råd og utvalg.

 

Men, har da postet et bilde fra den ene turen jeg har vært med på (eller var det to)

 

Flyr FSX, alstå ikke FS9 som mange sikkert tror. Og vet at grafikken er langt bedre enn hva som har blitt vist som "reportasjer" hva Ernst liker å kalle det, her på forumet.

 

Vet ikke om jeg skal gidde å kaste vekk kalorier på å legge ut bilder som etter mitt skjønn utfordrer FSX på flere måter når det kommer til grafikk, for jeg er faktisk ikke så opptatt med hva som er er best, så lenge det flyr.

 

Jeg vet med et faktum at man kan få nydelig grafikk i fsx, ja også uten å tyne livskitten av hardware i maskinen. Men igjen, grafikk og eyecandy, flyt, fps og glede er alt i øye på den som ser, jeg delte min mening.

 

Mulig det ikke den stemmer overens med dere/alle :)

 

Sånn er nå jeg da, ikke ond eller slem gutter, bare en gla gutt som liker grafikk :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ordre??

 

Ja noen liker mora og andre liker dattera ;)

Som jeg har sagt før når det gjelder Vatsim så passer det fint til det det er tenkt som. Nemlig å fly store jern og late som man er ansatt i et flyselskap som pilot og følge rutiner og regler til punkt og prikke. Sikkert ålreit for mange, men det gir ikke den samme kameratfølelsen å fly der som det gjør på MP'en.

 

Men kos deg med Vatsim du, jeg er innom av og til og flyr der men det er stort sett fordi jeg ikke treffer noen på MP'en :)

 

Dessuten flyr man VFR uten filled flightplan er man som regel bare en fluelort på Vatsim. Mye hyggeligere på IVAO ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj du Tom :whistle:

 

Digger at dere kæææra har denne "tradisjonen" og det er jo tydeligvis sjarm over bildene dere leverer, både grafikkmessig og bildemessing!:D Koser meg når jeg ser gjennom bildene og tenker over hvorfor i svarte furuskauen jeg ikke kjøper ny pc for å bli med dere en søndag!

 

Fortsett sånn gutta og ikke bry dere om Tom! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig å fly store jern og late som man er ansatt i et flyselskap som pilot og følge rutiner og regler til punkt og prikke

 

he he, sier mannen med egen tomt på andreas airfield..

 

Neida, bare tuller litt med deg Fred, vet du ikke er en VATSIM fyr og tror jeg kjenner deg såpass gjennom forumet her at jeg kan tillate meg litt vennlig fanteri. Får vel gjøre det godt igjen med en liten brun drink på neste treff.

 

Hysj du Tom whistle

 

Digger at dere kæææra har denne "tradisjonen" og det er jo tydeligvis sjarm over bildene dere leverer, både grafikkmessig og bildemessing!:D Koser meg når jeg ser gjennom bildene og tenker over hvorfor i svarte furuskauen jeg ikke kjøper ny pc for å bli med dere en søndag!

 

Fortsett sånn gutta og ikke bry dere om Tom! grin

 

Si meg, er det ingen som klarer å lese hva jeg skriver, eller er jeg så dårlig på formuleringen at ingen skjønner hva jeg faktisk mener??

 

Mads, både du og jeg vet hvor jeg står, stor snill bamse som har like mye meninger som alle andre. Digger at disse karene flyr og slenger meg med når jeg kan, eten det er på MP eller VATSIM.

 

Grafikken har jeg jo knegget om siden 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...