Gå til innhold

Til alle...


Fredrik Wold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg synes det mangeler noe i Fs2002, og i Norge.

Altså, jeg er dypt takknemlig for Norske Flyplasser, men det jeg savner er helipads/baser.

Da tenker jeg på f.eks sykehus med helipads, og baser for ambulansehelikopterene. Og alle andre steder hvor det er helipads.

 

Som jeg er klar over eksistrer det pr. i dag ingen dedikerte helikopter landingsplasser i Norge.

Jeg er da klar over 3-4 store 'H' på bl.a. Flesland, men som sagt så savner jeg helikoperbaser osv.

 

Kunne dette være aktuelt å bli med under norske flyplasser eller noe?

Jeg jobber jo på OSSL (Oppland Sentral Sykehus Lillehammer) der det er en helipad som tilhører sykehuset for ambulansehelikopterene.

Ang. den så kan jeg skaffe fram bilder og data, og det er sikkert noen simmere der ute som bor i nærheten av slike pad's som kan bistå med nærmere informasjon.

 

Selv er jeg ingen scenery designer desverre, hadde jeg vært det så skulle jeg tatt utfordringen selv med å lage disse...

 

Noen som støtter dene idèen i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajamensann!!

 

Da er vi nesten i gang, men du verden, det var noen heliports i Norge!

 

Min informasjonsbasis begrenser seg bare til Lillehammer sin da, men til gjengjeld, så har jeg en del info om den.

 

den på Dombås er vel hvertfall 2,5 timer unna her, men det er vel kanskje noen andre i det området som kanskje kan ordne noe der.

 

Ellers, så er det vel simmere godt spredt over hele landet, slik at vi kan få dekket de fleste eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

Ja, jeg støtter deg 111,12%!!!
"[blink]"

 

Har en helipad 4-500 meter fra her jeg bor, dedikert til et eller annet helikopterselskap (sjefen i selskapet er naboen min). Skaffer bilder visst interesse

Og det er hvor...? Parkeringsplassen på Flåten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Oddgeir Refvik:

quote:

Opprinnelig postet av Frederik Knoblauch Urke:

Nei ser man det ja;) Det er nytt..det var jeg ikke klar over..hehe! arti!

Veit du dato dem kom tilbake etter lakkering? Og hvor blei dette gjort?


hmm.. mener det ble gjort i Tromsø altså! Er ikke oppdatert på d! men det er jo dit opp de bruker å sende maskinen så!

 

Helt nøyakti husker jeg altså ikke, men jeg var jo på jobb på hangaren på vigra da de poserte det med en low flyby der ute så "[stort ..hmm..var det slutten av juni begynnelsen av Juli? noe rundt der i månedskiftet mener jeg! Kan vel finne nøyakti dato om du vil det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to helipad'er som jeg ville gjerne ha brukt her oppe, og det er den på kaninstasjonen 1-2km. utenfor Vadsø, også er det en her i Tana, som Sea King'en bruker ved ambulanseoppdrag for å frakte folk til Kirkenes sykehus. Den helipad'en i Vadsø brukes av militæret, og flys av en Bell 412SP. Her er bilde av det helikopteret på flyplassen i Vadsø. Det jeg også savner er en Sea King i Luftforsvarets redningstjeneste sine farger, går ikke det an å lage en slik? Jeg kan fikse GPS-posisjon og bilder av betong-paden bak hotellet i Tana bru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Eirik Mikal Aronsen:

Jeg vet om to helipad'er som jeg ville gjerne ha brukt her oppe, og det er den på kaninstasjonen 1-2km. utenfor Vadsø, også er det en her i Tana, som Sea King'en bruker ved ambulanseoppdrag for å frakte folk til Kirkenes sykehus. Den helipad'en i Vadsø brukes av militæret, og flys av en Bell 412SP.
er bilde av det helikopteret på flyplassen i Vadsø. Det jeg også savner er en Sea King i Luftforsvarets redningstjeneste sine farger, går ikke det an å lage en slik? Jeg kan fikse GPS-posisjon og bilder av betong-paden bak hotellet i Tana bru.

For dem som ikke vet det:

 

kaninstasjonen = Forsvarets Forsøksstasjon.

 

dette gir igjen = militært område = fotografering forbud.

 

Men lykke til med å skaffe bilder iallfall "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Frederik Knoblauch Urke:

Ålesund er ingen problemer... nå som jeg har en "svigerfar" som er basesjef der
"[stort

 

Jepp..har fått testet ut litt på LN-OLE, DAUPHIN AS 365
"[blink]"

meget pent helikopter.. nettopp fått ny painting...

har hatt heli-basen på Åse sykehus innstallert en stund nå og kan gå god for den..bare å uploade, feku.. "[smil]"

 

[ 21.09.2002, 22:09: Endret av: Erik Bjørnøy Olsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...