Ivar Skaugstad Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 [size:14pt]Når dette innlegget postes, er det omtrent ett år etter at Air France sin rute AFR447 fra Rio de Janeiro til Paris forsvant sporløst midt ute i Atlanterhavet. Siste radiokontakt med flyet ble gjort 01:33 UTC, siste kjente possisjon ble registrert kl. 02:10 UTC.[/size] -------------------------------------------------------------- Rules of the Norwegian Memorial Flight: *Alle flygninger skal være med callsign Air France 228. Siste bokstav i callsignet får man etterhver som man melder seg på, førstemann har AFR228A, nestemann har AFR228B osv. *Det anbefales at man flyr med Airbus A332, men man kan også velge andre flymaskiner som har vært i tjeneste hos Air France tidligere. *Alle deltakere må fly oppsatt rute da vi vil legge oss i holding over stedet hvor flyet sist ble observert på radaren. Intersection ORARO er blitt dedikert. Vi vil ligge i holding til gruppeleder gir signal om å fortsette ruten. Søndag 6. Juni 2010 Rio de Janeiro (SBGL) -> Paris (LFPG) ETD: 1200 UTC ETE: 11h 10min ETA: 2310 UTC Route: DCT AWAKE UZ10 NTL UN873 MOKOR UN741 KEPER UT182 ROMLO Distance: 4989 NM ------------------------------------------------------------- [size:14pt]Bli med å vis din respekt ovenfor de som var ombord, samt deres pårørende, måtte de hvile i fred.[/size] Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Air France 228A Airbus A330-200 Gate 7 Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Air France 228B Airbus A330-200 Gate 6 Skal gjøre alt jeg kan for å få tid til dette. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Det vil forøvrig bli satt opp "pausetider" og "arbeidstider" under denne flighten slik at man kan gjøre andre ting underveis. Disse tidene vil bli publisert senere. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Ivar: Anbefaler at du kontakter "the powers that be" i VATSIM ang. callsign-bruk. En titt på følgende VATSIM-tråder kan også anbefales: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?f=8&t=23052 http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?f=6&t=42702 ... bare så vi unngår at det blir problemer midt underveis... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Takk for tipset Gunnar! For å ikke ha noen "offencive act" ovenfor noen på VATSIM har vi derfor endret callsignet til AFR228 - Antall personer som var ombord på denne flighten. Siter
Tommy Hansen Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 AFR228D B744 Gate 8 Btw, galskapen lenge leve. Opp klokka 07 en søndagsmorra for å fly i simmen! :crazy: :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Etter B kommer C Tommy.. :grin: Vel, å stå opp kl. 7 burde vel være det minste vi kan gjøre kjære venn? De som bor i Norge blir i motsetning noe sen i seng. Men nå er det tross alt ikke får vår del vi flyr denne flighten. Siter
Tommy Hansen Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 I am always a Delta Ivar! På den måten flyr jeg jo nesten som både Delta og Air France(som er søster VA't vårt) Joda,fair enough. Men det er tidlig læll! :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Den er god, nestemann som melder seg på må huske å ta C siden Tommy nekter å etterkomme basisreglene som er satt for turen. :grin: Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Air France 447BAirbus A330-200 Gate 6 Kristoffer, se posten til Gunnar. Det er ikke lov å fly på VATSIM med callsign som har vært involvert i dødsulykker, eller ulykker generellt. Du kan risikere å bli suspended hvis du flyr med det callsignet. Siter
Joakim Hagen Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Hva må jeg kjøpe for å få a330 til FSX da? Om jeg ikke får fly noe som fortsatt er i flåten har jeg Concorde eller A300B Q.Q JEg joiner gjerne med en 744? (A) Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Karl Mathias: Gi gutten tid til å endre posten sin. Etter at han booket som AFR447B har han antakelig lagt seg, og i mellomtiden kom jeg med mitt inspill... Så la ham i alle fall våkne først Siter
Kai Dreyer Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Kenneth har da ikke sagt noe som helst, eller har han slettet posten sin? Siter
Kenneth Rønning Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Jeg sa noe jo, men jeg slettet det. Jeg bare missforsto sammenhengen og meningen . Selvsagt skal man ha respekt for de som har vært involvert i ulykker, og kanskje også mistet noen. Siter
Joakim Hagen Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 AFR228c B744 Gate 9 0700 på Søndagen. Wheey Siter
Anders furse Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Er det Wilco sin Airbus pakke som gjelder eller? Har prøvd airbus i Fs før og det virket ikke logisk i det hele tatt for en som bare har flydd 737 Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Det som er vanskelig med Airbus i begynnelsen er at man prøver å gjøre det vanskeligere enn det det er. :grin: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Det finnes flighter i real life som bruker callsign som var i en ulykke. AIRCANADA 797 ulykken Ruten callsign ACA797(AIR CANADA)Montreal-Los Angeles. Flightaware.com Man kan vel ikke bli bannet fra Vatsim hvis man flyr denne?For de som måtte ønske det vel og merke. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Overhead panel - dark, push start! :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Den diskusjonen kan du fortsette med VATSIM politiet på linkene som Gunnar linket til. :grin: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 1. juni 2010 Skrevet 1. juni 2010 Ivar.Det var ikke meningen og fyre opp en diskusjon om dette.Jeg skulle bare henvise til det Karl Mathias nevnte. Selv er jeg i Spania på søndag,og sliter med en hangover regner jeg med :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Skrevet 1. juni 2010 Forstår Lars-Petter, jeg gjør meg de samme tankene. Men, som sagt, vi lager ikke en diskusjon ut av dette da CoC allerede har gitt oss svaret. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 3. juni 2010 Skrevet 3. juni 2010 Kjapt spørsmål: Vet Brasilianerne om dette? :whistle: Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 3. juni 2010 Skrevet 3. juni 2010 I e med. Kan ikke fly annet enn T7 da det er det jeg flyr i AFVirtual, så 777-300ER på meg Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Skrevet 3. juni 2010 Gunnar, både VACC Brasil og VACC France vil bli informert om dette. Per-Kristian, blir AFR228C på deg. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Henger meg mest sansynlig med i en KLM MD11. Jeg følger vel med til ROMLO før jeg fortsetter til Amsterdam, og håper det er greit Ivar... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.